Ny vajer till exupen

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Är det någon som vet nåt ställe som säljer vajrar till exupen (R1)?

(Har fått pris på 1000kr för en ynka liten vajer... Borde ju gå att hitta billigare tycker man). :va

Maria1980 skrev:
2348101 Är det någon som vet nåt ställe som säljer vajrar till exupen (R1)?

(Har fått pris på 1000kr för en ynka liten vajer... Borde ju gå att hitta billigare tycker man). :va

går att göra en själv med nipplar som man köper löst (om det inte skulle vara något väldigt speciellt)

Var en snubbe inne på mcvaruhuset igår när jag var där och skulle köpa just en sån. Sammanträffande?

hörde inte priset på den, men dom har den uppenbarligen

xfader skrev:
2348115 Var en snubbe inne på mcvaruhuset igår när jag var där och skulle köpa just en sån. Sammanträffande?

hörde inte priset på den, men dom har den uppenbarligen

Haha, ja det var Jompa som var där. De ska ha 1000kr på Mc-varuhuset. Tycker det är hutlöst för en liten vajer...

Mr Helmut skrev:
2348109 går att göra en själv med nipplar som man köper löst (om det inte skulle vara något väldigt speciellt)

Det är det jag inte vet om det är... Tanken slog mig att de säljer vajer på metervara på Lelles, men jag vet inte huruvida fästena ser ut till exupen.

Last edited:
Maria1980 skrev:
2348136 Haha, ja det var Jompa som var där. De ska ha 1000kr på Mc-varuhuset. Tycker det är hutlöst för en liten vajer...

It's a small world :)

själv köpte jag bobbiner för 230 spänn :D

härligt med två pyttesaker svarvade för 10kr styck!

xfader skrev:
2348144 It's a small world :)

Visst är det härligt. Man borde fundera på att köpa egen svarv, lättförtjänta pengar & så har man nåt att göra på vintrarna :yoparty

xfader skrev:
2348144 It's a small world :)

Det kunde jag ha fixat till dig för under halva priset! :)

//Niklas

campar skrev:
2348188 Det kunde jag ha fixat till dig för under halva priset! :)

//Niklas

Egentligen hade jag inte tänkt att köpa dom utan bara en depåstöd och skruva i ett par skruvar tillfälligt i ramen. Men suktan blev för stor när jag väl stod där.

Dom var ju såååååå fina. hehe

aja, nu blir det väldigt OT :)

Spanade in de däringa exupvajrarna (sitter ju även på en del andra hojar) och det var ju vanlig 2mm vajer, d.v.s helt vanlig cykelvajer.
Dessa kan man ju köpa var som helst och sedan kapa till.

Köp en med en nippel som är rätt, kapa till, köp till skruvnipplar av rätt kvalisort och voilá så har du sparat 900 kr.

xfader skrev:
2348195 Egentligen hade jag inte tänkt att köpa dom utan bara en depåstöd och skruva i ett par skruvar tillfälligt i ramen. Men suktan blev för stor när jag väl stod där.

Dom var ju såååååå fina. hehe

aja, nu blir det väldigt OT :)

Är däcken PÅ?
Sugen på en tur?

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2348215 Spanade in de däringa exupvajrarna (sitter ju även på en del andra hojar) och det var ju vanlig 2mm vajer, d.v.s helt vanlig cykelvajer.
Dessa kan man ju köpa var som helst och sedan kapa till.

Köp en med en nippel som är rätt, kapa till, köp till skruvnipplar av rätt kvalisort och voilá så har du sparat 900 kr.

Är däcken PÅ?
Sugen på en tur?

Dom ringde för en timma sen och sa att däcken satt på. Hämtar dom innan 5 idag, så runt 6 borde det vara klara och monterade. Är snack om att dricka öl ikväll så jag vet inte. Kan ringa dig när jag är hemma så får vi se!

För att få till seriösa vajrar så brukar jag köpa detta:

1. Hölje på mc-affär som har rätt ytterväggs-tjocklek.
2. Skruvnipplar på mc-affär som man löder dit med vanligt tenn och flussmedel från jula.
3. Vajer från Arvid Svennson som är mkt fintrådiagre än en cykelvajer vilket gör att den är lättare böjbar.

supermoppe skrev:
2348254 För att få till seriösa vajrar så brukar jag köpa detta:

1. Hölje på mc-affär som har rätt ytterväggs-tjocklek.
2. Skruvnipplar på mc-affär som man löder dit med vanligt tenn och flussmedel från jula.
3. Vajer från Arvid Svennson som är mkt fintrådiagre än en cykelvajer vilket gör att den är lättare böjbar.

Tackar och bockar :pannkyss

Maria1980 skrev:
2348334 Tackar och bockar :pannkyss
Kompleterar lite grann. Brukar borra/ fila i nipplarna för att komma ner till mässingen för att tennet ska fästa bra. Den enda MC-affären i V-ås som har tjockare vajjerhölje är gideo-MC på Bäckby.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg