Ny tvättmaskin.

Enligt washingmachinebreakinsecrets.com av Washingman så ska man i själva verket köra in dom på fullgas konstant. Centrifugera minst 2400 rpm i en halvtimme, låt den svalna i 15 minuter och ge sedan järnet igen. Detta för att få en optimal tätning mellan trumma och drivmotor.

En kompis kompis gjorde det och den höll inte länge :3freak

Köpte en beggad maskin idag. Det är stickkontakt på den. Vår gamla maskin är ansluten "direkt i väggen".
Följdfråga:
- Installera uttag och använda stickkontakten eller kapa medföljande sladd och koppla in som den gamla?

Har du 3-fas i dosan och 1-fas på stickkontakten till tvättmaskinen?

Köpte en beggad maskin idag. Det är stickkontakt på den. Vår gamla maskin är ansluten "direkt i väggen".
Följdfråga:
- Installera uttag och använda stickkontakten eller kapa medföljande sladd och koppla in som den gamla?
När vi flyttade till ny lägenhet och stickproppen inte längre gick att använda tyckte åtminstone jag att det var lättast att bara klippa kabeln. Sitter den där det syns tycker jag dessutom det ser bättre ut och som sagt kommer man ändå inte koppla ur den först den har gjort sitt. När vi nyligen flyttade igen fick jag dock sätta på en stickkontakt igen.

Har du förresten kollat så att maskinen är tom? Dagen efter min kollega sålde sin gamla tvättmaskin fick han ett samtal från köparen som undrade om han ville ha tillbaka tvätten i den...

Jag bor i hyresrätt och visste inte om värden skulle bli kinkig om jag montera uttag, så jag tog en gammal skarvdosa och klippte kabeln på den istället. Skönt och ha kvar pluggen på maskinen om det är uttag i nästa lägenhet.

Har du förresten kollat så att maskinen är tom? Dagen efter min kollega sålde sin gamla tvättmaskin fick han ett samtal från köparen som undrade om han ville ha tillbaka tvätten i den...

Ja, den var lyckligtvis tom..

Blev lite otålig så jag var tvungen att testa den med en skarvsladd som tillfällig lösning.
Glatt överraskad minst sagt med tanke på att det var en beggad maskin från blocket.

Den är ju knäpptyst! Min diskmaskin överröstar tvättmaskinen även när den centrifugerar(när benen blev ordentligt justerade).
Dessutom har den sån däringa ångfunktion så skjortorna som hängt skrynkliga i ett år eller så är sedan en liten stund såpass släta att jag utan problem kan dra på mig dem utan strykning och utan att skämmas..:banana
Äntligen kan jag börja använda skjortor, något jag tidigare bara gjort i nödfall vid julfest, bröllop och dödsfall..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT