Ny trimmad hoj!

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Har köpt en Suzuki DR 650 SE, 1996. Orginal har den 45 hp. Den är trimmad med följande: Flatslideförgasare, webcam, portad topp, högkomps kolv och Leo Vince helsystem.

Ni som kan trimm, hur många hästar till tror ni detta ger?
 
Orginal har den väl en 39hästar på däcket.. Öppnar man upp luftburken och ombestyckar så kanske man kommer upp i 41-42. Misstänker att den kommer upp en bit över 45 på däcket iallfall.

Hur lätt går den upp på bakhjulet? Min gamla var man tvungen att jobba rätt mycket med för att få upp på tvåan.
 
har du ekonomin så lämna in den för bänkning så får du ju se ganska så exakt :)
 
Kostar väll bara en 500ing eller något för att få den bänkad? så lämna in den så får du effekt kurva, hk,nm etc etc på papper
 
Jag gjorde en motsvarande trimmning på en XT600.
Den gick väldigt mycket bättre efter det. Inga siffror. Men bakhjulsvilligheten och toppfart osv skulle jag uppskatta ökningen med ca 15 hk.

SoS hojar eller SuperMono hamnar lätt på 65-75 hk. Extrema effekter på över 90 hk har tagits ut, men då håller det inte många timmar.
 
Bra köp säger jag bara!
Suzuki dr is the MF shit! aiight.

Nej men ärligt, underskattade maskiner.

Glöm inte ladda up en bild!
 
Här kommer bild
 

Bifogat

  • dr5.jpg
    dr5.jpg
    69.9 KB · Visningar: 86
  • dr1.jpg
    dr1.jpg
    56.2 KB · Visningar: 78
Last edited:
Skulle man inte hålla koll lite extra på just SE ang cylinderfotspackningen?
 
Tjänstvikt 165 kg, men det går att plocka av typ 5-10 kg ganska snabbt (ljuddämpare, en del annat gods).

Serva ofta får det bli. Ska man byta växelolja och filter lika ofta som vanliga olja+filter tro?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top