kajlyl
Tillbaka!
Inget fel med motarder, hade kunnat tänka mig en om jag skulle köpa gat-hoj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Emmi skrev:Motard är enligt mig roligare än sporthoj. Går att ha kul i stan, på grusväg, på bana, på mindre kurviga vägar. Inte kul på motorväg men det är inte kul ändå.
Gör inget om man lägger sin motard, plasten runt om till min 660 kostar 2000 kr inklusive styre. Billiga delar och billig försäkring.

Långa farbron skrev:Var hör en supermotar hemma då ?
Emmi skrev:Motard är enligt mig roligare än sporthoj. Går att ha kul i stan, på grusväg, på bana, på mindre kurviga vägar. Inte kul på motorväg men det är inte kul ändå.
Gör inget om man lägger sin motard, plasten runt om till min 660 kostar 2000 kr inklusive styre. Billiga delar och billig försäkring.
wannagofast skrev:Damn, vad händer??
Mina vänner börjar sälja av sina sporthojar för att köpa.. supermotard!!
Jaa, jag har provat (KTM 525).. Men, är detta bara en trend eller??
Vad tror ni???

UrbanTiger skrev:Men hallå, LR...
Hade du bresladdat den som man ska göra hade det gått bra. Det är du som ska åka landsväg och inte Måttarder. Måttarder är dikesfräsar.
Jag provade brossans KTM 640 (?) Supper Måttard. Äcklig känsla med det lilla hjulet dom kängde i en gummiframgaffel. Är det standard på Måttarder, LR![]()
Skulle kunna tänka mig en Måttard faktiskt men den som lever får se.

Tja.. Om man ska vara petig, så såg jag en "motard" i Frankrike redan på 80-talet...yonsson skrev:Den där trenden som du snackar om började 2002 här så du kan hälsa dina kompisar att dom är lite senaNu är det apmånga motarder i stan. Känns inte ens annorlunda att möta en motard längre.
Jag tror att hojarna du nämner är lite "softare" och lättare att leva med, än 525an jag provade.. Den var jäkligt "rejsig", men otroligt/overkligt lätt och stark.. Som en moppe på steroider, ungefär!!R1 racer skrev:Funderingarna finns där faktisk![]()
Förmodar att delar och försäkring är bra mycket billigare oxå på dessa hojar,
har dock ingen koll på vad delar osv kan kosta jämfört med "sportare".
En KTM 625,660 vore inte fel o smaka på,även Yamaha XT 660 X verkar vara en kul bus hoj,aldrig provat så kan inte uttala mig men vore attans kul o kanske man blir helsåld.
Är inte nackdelen bara att man inte kan köra så långa turer tex 25-35 mil utan att alla kroppsdelar skakar efteråt ?![]()
skoteridioten skrev:
Köra sporthoj för mig är att åka tokfort, toura eller att posera vid McD...
(om man inte sysslar med bankörning, men det räknar vi bort nu...för den delen så är nog fan bankörning med motard minst lika kul)
Åka tokfort, det är knappt skoj ju? Ok att känslan av acc är fruktansvärt häftig..Men, skillnaden mellan 200-300 är att allt blir suddigare och hjärtat slår snabbare. Kul? Nja..spännande? Jao..
Men när man åker motard, det är så mkt mer på nåt vis!
Allra helst om man är några stycken som "terroriserar" i en stad. BUS i överflöd är väl kort sagt vad det handlar om![]()
wannagofast skrev:Damn, vad händer??
Mina vänner börjar sälja av sina sporthojar för att köpa.. supermotard!!
Jaa, jag har provat (KTM 525).. Men, är detta bara en trend eller??
Vad tror ni???
skoteridioten skrev:Åka tokfort, det är knappt skoj ju? Ok att känslan av acc är fruktansvärt häftig..Men, skillnaden mellan 200-300 är att allt blir suddigare och hjärtat slår snabbare. Kul? Nja..spännande? Jao..![]()

Rigge skrev:Lugn bara, dom kommer köpa riktiga hojar igen när dom insett hur värdelösa motarder är, så har det vart för många av dom jag känner iallafall. Att byta från en 1000 kubiks gathoj till en motard är lika kul som att byta från en 42" plasmatv till en 14" svartvit.
Rigge skrev:Lugn bara, dom kommer köpa riktiga hojar igen när dom insett hur värdelösa motarder är, så har det vart för många av dom jag känner iallafall. Att byta från en 1000 kubiks gathoj till en motard är lika kul som att byta från en 42" plasmatv till en 14" svartvit.

|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |