Ny tröjomgång, lev. till mässan!

Okej viktig fråga här nu.
Skulle någon som har tröja hemma kunna lägga ut tröjan på golvet. Sen mäta olika mått så man kan jämföra med någon tröja hemma och därmed se vilken storlek man ska ha. jag menar tröjan är ju inte direkt billig och om man nu beställer en så är det ju lite surt om man får en alldeles för stor/liten.

Tänkte mig något sånt här. Fast ni tar måtten till en hood istället för en t-shirt. Jaja ni fattar. Ta kort på tröjan, och lägg till linjer i Paint, sen skriver ni under bilden vilka mått som är vad.

ShirtSize.jpg

Ladda upp bilder kan man göra på http://imageshack.us/

beställt och betalat.. Hoppas de va rätt med riktiga namnet som meddelande vid betalning...

Allt du behöver veta kan du läsa när du beställer...
jag hittade ingenstans att läsa hur man gjorde när jag beställde men skrev mitt riktiga namn som meddelande.. hoppas man får nått

Last edited:
Okej viktig fråga här nu.
Skulle någon som har tröja hemma kunna lägga ut tröjan på golvet. Sen mäta olika mått så man kan jämföra med någon tröja hemma och därmed se vilken storlek man ska ha. jag menar tröjan är ju inte direkt billig och om man nu beställer en så är det ju lite surt om man får en alldeles för stor/liten.

Tänkte mig något sånt här. Fast ni tar måtten till en hood istället för en t-shirt. Jaja ni fattar. Ta kort på tröjan, och lägg till linjer i Paint, sen skriver ni under bilden vilka mått som är vad.

ShirtSize.jpg

Ladda upp bilder kan man göra på http://imageshack.us/

Vadan detta strul för ett införskaffande av en tröja? Gör du likadant varje gång du ska köpa kläder över Internet? "Inte direkt billig"? Såvitt jag vet hittar man väl inte en snygg tröjan under 600 pix nu för tiden.
Inte för att vara gnällig nu alltså...

Jag skulle också villja ha de där måtten. Skulle va kul o veta att den passa :)
Men man behöver inte ta korrt o rita & fixa i paint/ps. Det räcker att skriva upp måtten :)

Vadan detta strul för ett införskaffande av en tröja? Gör du likadant varje gång du ska köpa kläder över Internet? "Inte direkt billig"? Såvitt jag vet hittar man väl inte en snygg tröjan under 600 pix nu för tiden.

Okej, jag är student, dvs 1050 i inkomst varje månad. 600 kr är 63% av hela min inkomst varje månad om jag räknat rätt. Säg att du tjänar 20 papp i månaden, då skulle tröjan vara värd i dina ögon 12 600. Nu ska vi inte vara såna men jag vill inte köpa en tröja som bara ligger för 600 spänn. Jag köper mina tröjor/skjortor/ t-shirts för 2-500 kr, jeans max 700. Nu vet inte jag vad du menar med snygg tröja men man kanske inte behöver köpa dyraste märkena hela tiden?

Bilden kommer från en sida jag köpt en t-shirt ifrån, och tyckte det var väldigt smart då man kan jämföra storlek med en tröja hemma. Slipper man kasta bort pengar.:)

Okej, jag är student, dvs 1050 i inkomst varje månad. 600 kr är 63% av hela min inkomst varje månad om jag räknat rätt. Säg att du tjänar 20 papp i månaden, då skulle tröjan vara värd i dina ögon 12 600. Nu ska vi inte vara såna men jag vill inte köpa en tröja som bara ligger för 600 spänn. Jag köper mina tröjor/skjortor/ t-shirts för 2-500 kr, jeans max 700. Nu vet inte jag vad du menar med snygg tröja men man kanske inte behöver köpa dyraste märkena hela tiden?

Bilden kommer från en sida jag köpt en t-shirt ifrån, och tyckte det var väldigt smart då man kan jämföra storlek med en tröja hemma. Slipper man kasta bort pengar.:)

Sitt inte här och gnäll, skitunge. :arggubbjävel På min tid hade vi 640 pix i studiebidrag.
Men dina paralleller var litet väl långsökta. Ponera att en somalier tjänar 1 050:- på 10 år. Tror du då att han skulle köpa en tröja för 50 spänn?

Sitt inte här och gnäll, skitunge. :arggubbjävel På min tid hade vi 640 pix i studiebidrag.
Men dina paralleller var litet väl långsökta. Ponera att en somalier tjänar 1 050:- på 10 år. Tror du då att han skulle köpa en tröja för 50 spänn?

Nej, förmodligen mindre?

skit i det nu! underlätta nu winblad o fyll i dina mått på din egen bild så kanske d finns ngn som redan har en tröja som såfall vill mäta sin ist för o lägga upp bilder o grejjer :) (eller köp en xl o skrädda.....)

En liten fråga ang. slogan och dess tryck på tröjan;
Hur ser det ut om man tar mellanslag mellan bokstäver för att dryga ut texten lite? Ex. S P O R T H O J
Är mellanrummen större än normalt eller är de "proportionella" så att säga?

På tal om slogan så har jag idé torka:näsblod
har inte en susning om vad jag ska skriva!
HJÄLP!!! (hmm det kanske var en slogan?)

Är storlekarna större än förra gången? I så fall måste jag beställa om. Förra gången tog jag XL och det var så att det precis passade (alltså inget att ha över skinnstället) så därför beställde jag XXL denna gång, men om nu storlekarna är större denna gång kanske det är bättre att hålla sig till XL?

En liten fråga ang. slogan och dess tryck på tröjan;
Hur ser det ut om man tar mellanslag mellan bokstäver för att dryga ut texten lite? Ex. S P O R T H O J
Är mellanrummen större än normalt eller är de "proportionella" så att säga?
Det blir datorgenererade mellanslag. Så de ska vara proportionerliga.

Är storlekarna större än förra gången? I så fall måste jag beställa om. Förra gången tog jag XL och det var så att det precis passade (alltså inget att ha över skinnstället) så därför beställde jag XXL denna gång, men om nu storlekarna är större denna gång kanske det är bättre att hålla sig till XL?
Samma som förra.

Last edited:
Om man ska ha över ett goretex-ställ ska man ha L då elle? För övrigt har jag small i stället...

de ser ju d¨ligt ut som 100 st har visat intresse?? eller e' de bara ja som e' dåligt uppdaterad``

Två frågor;
1. Trycker du/ni politiska budskap på tröjorna, såsom "Död åt Mona Muslim" och "Hitler var ju bara missförstådd"?

2. Eftersom majoriteten här på SH särskriver undrar jag om dessa särskrivningar fixas till innan tröjorna går i tryck? Eller kan det stå "skit bra sjuk sköterska"?

Varför inte "Fryst kyckling lever"? :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...