Ny tjej :D

Hej, grattis och välkommen! Ignorera mansgrisarna. ;)

MVH//J

Fy f-n vad jag är trött på politisk korrekthet.
Och, får en moderator verkligen gå in och ändra i en skriven text?

OK att ett helt inlägg raderas, om än på j-ligt vag grund, men att ändra i någons skrivna meddelande? Det är för mig way off! Vem skall i Sverige kunna ändra i min skrivna text, påverka min utsaga, genom att ändra denna så att jag uttalar något annat än andemeningen? Det är ju en grundlagsskyddad rättighet?

Jag undrar hur det lirar mot tryckfrihetsförordningen:va
Nu vet jag inte om detta även gäller digitala medier, men så här är en del av denna förordning:

" Det skall ock stå envar fritt att, i alla de fall då ej annat är i denna förordning föreskrivet, meddela uppgifter och underrättelser i vad ämne som helst för offentliggörande i tryckt skrift till författare eller annan som är att anse som upphovsman till framställning i skriften, till skriftens utgivare eller, om för skriften finnes särskild redaktion, till denna eller till företag för yrkesmässig förmedling av nyheter eller andra meddelanden till periodiska skrifter.

Sen har jag faktiskt granskat SHs regler lite extra. Jag kan inte någonstans hitta något överhuvudtaget som ger belägg för att ordet: -"Ligga", skall vara förbjudet?

OK att ett helt inlägg raderas, om än på j-ligt vag grund, men att ändra i någons skrivna meddelande? Det är för mig way off! Vem skall i Sverige kunna ändra i min skrivna text, påverka min utsaga, genom att ändra denna så att jag uttalar något annat än andemeningen? Det är ju en grundlagsskyddad rättighet?

Nu vet jag inte om detta även gäller digitala medier, men så här är en del av denna förordning:

" Det skall ock stå envar fritt att, i alla de fall då ej annat är i denna förordning föreskrivet, meddela uppgifter och underrättelser i vad ämne som helst för offentliggörande i tryckt skrift till författare eller annan som är att anse som upphovsman till framställning i skriften, till skriftens utgivare eller, om för skriften finnes särskild redaktion, till denna eller till företag för yrkesmässig förmedling av nyheter eller andra meddelanden till periodiska skrifter.

Sen har jag faktiskt granskat SHs regler lite extra. Jag kan inte någonstans hitta något överhuvudtaget som ger belägg för att ordet: -"Ligga", skall vara förbjudet?

Nu har detta inget med tråden att göra, men behandlar inte ditt citat meddelarfrihet? Alltså rätten att anonymt lämna uppgifter till media för offentliggörande.

Hur menar du att detta har något med det du är upprörd över att göra?

Nu har detta inget med tråden att göra, men behandlar inte ditt citat meddelarfrihet? Alltså rätten att anonymt lämna uppgifter till media för offentliggörande.

Hur menar du att detta har något med det du är upprörd över att göra?

Nej, meddelarfrihet är något annat än tryckfrihet. Citatet var direkt hämtat ifrån tryckfrihetsförordningen.
Jag kan återkomma i morgon på def. om vad den juridiska termen för meddelarfrihet innebär, måste sov nu efter en lååång dags jobb.

Min upprördhet är över att någon går in och redigerar i en skriven text. Det är INTE ok. Ta bort den helt. Det är ok, (inte för mig i det relevanta fallet), men att ändra i någons skrivna text, så att det som jag skrivit, får en annan betydelse, det kan aldrig vara ok. Och detta borde vara en av grundstenarna för ägarna av SH idag. Med tanke på vilken bransch dessa verkar i.

För att inte ta död på en tråd så valde jag att ändra i inläggen istället!! Vad är ditt problem??

Citat ur reglerna, IGEN!!! Då du tjafsa om samma sak i förra tråden då en ny tjej regga sig.

Personliga påhopp, ärekränkning eller sexism

Även förstorat så du inte missar denna gången! Ge dig nu!! Att det ska vara så jävla svårt att visa lite hyfs när en tjej reggar sig, visa lite RESPEKT! Lägg din energi på att välkomna alla de killar som regga sig precis innan April regga sig, för där är det nog bara 2-3 st som skrivit välkomna medan så fort en tjej reggar sig så är trådarna flera sidor långa. Hälften av det som skrivs är SKIT då folk ska tjafsa om att de inte får skriva ligga!! VÄX UPP FÖR FAN!!!

Nej, meddelarfrihet är något annat än tryckfrihet. Citatet var direkt hämtat ifrån tryckfrihetsförordningen.
Jag kan återkomma i morgon på def. om vad den juridiska termen för meddelarfrihet innebär, måste sov nu efter en lååång dags jobb.

Min upprördhet är över att någon går in och redigerar i en skriven text. Det är INTE ok. Ta bort den helt. Det är ok, (inte för mig i det relevanta fallet), men att ändra i någons skrivna text, så att det som jag skrivit, får en annan betydelse, det kan aldrig vara ok. Och detta borde vara en av grundstenarna för ägarna av SH idag. Med tanke på vilken bransch dessa verkar i.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Meddelarfrihet

1 kap. 1 § 3 st tryckfrihetsförordningen (TF)

Där har du fel. Ditt citat behandlar meddelarfrihet.

Svar nej. Det var klippt från paragraf 1 i tryckfrihetsförordningen.

Meddelarfrihet är endast en juridisk term, medan tryckfrihetförordningen är grundlagsreglerad.

Du hittar den här: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19490105.htm

Paragraf 2 säger:
Någon tryckningen föregående granskning av skrift eller något förbud mot tryckning därav må ej förekomma.
Ej heller vare tillåtet för myndighet eller annat allmänt organ att på grund av skrifts innehåll, genom åtgärd som icke äger stöd i denna förordning, hindra tryckning eller utgivning av skriften eller dess spridning bland allmänheten.

oj oj oj vad det verkar blomma upp en hel del här och om man ändå fick ett sådant välkommande som ni tjejer får :P.. det var lite ot det.

Välkommen och grattis till lappen se nu till att inte tappa den

Alltid lika kul och se när nykomlingars trådar ballar ur :fyllisar
Brukar alltid scrolla neråt och kika vem som hinner först med att säga det förbjudna ordet :rofl

Välkommen!
Och eftersom du är från sthlm så hoppa gärna in i stockholmsforumet och häng med på lite gruppkörningar. Stundtals är det väldigt dött och det är inte kul att åka ensam alla dagar (been there, done that).

Välkommen!

(Till klubben för inbördes beundran där alla vill passa in och en del offrar både stolthet och själ för att lyckas med det.)

Stå rak i ryggen och fall inte för grupptrycket så ska du nog trivas här och samtidigt lära dig en hel del vettiga saker av de som kan på riktigt, dvs inte jag ;)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla