Ny tatuering (bilder)...

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Ett tips, ska ni tatuera er på underbenen, undvik smalbenet. Det finns inte mycket underhudsfett där... Men som man säger "Pain is temporary, Glory is forever".

Synd att jag inte kunde säga samma sak om min vurpa-i-30km/h-med-brutet-nyckelben, där var det ingen "Glory", bara "Pain".

Säg vad ni vill om motivet, det betyder nått speciellt för mig... det räcker :tummenupp

/edit Skuggningen ser skum ut pga att den är helt nygjord, blir bättre sedan.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    35.8 KB · Visningar: 2,738
  • 2.jpg
    2.jpg
    54.7 KB · Visningar: 3,509

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
ZpiX skrev:
Ett tips, ska ni tatuera er på underbenen, undvik smalbenet. Det finns inte mycket underhudsfett där... Men som man säger "Pain is temporary, Glory is forever".

Synd att jag inte kunde säga samma sak om min vurpa-i-30km/h-med-brutet-nyckelben, där var det ingen "Glory", bara "Pain".

Säg vad ni vill om motivet, det betyder nått speciellt för mig... det räcker :tummenupp

/edit Skuggningen ser skum ut pga att den är helt nygjord, blir bättre sedan.


bah...smalbenet är godis..känns ända upp i axlarna..:D
 

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
R
Prova nyckelbenen. Där börjar det göra ont.
Frän den där också!
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
Så farligt är det inte på smalbenen.. fast alla har väl olika smärttröskel, och det beror ju vad man jämför med.. runt naveln var det absolut värsta jag varit med om! och nyckelbenen som Mech säger..
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Snyggt faktiskt. Vad betyder motivet för dig? Förväxlade den först med död mans hand, men det är ju bara svarta kort då. Ess och åttor stämmer dock. :va
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Bart skrev:
Så farligt är det inte på smalbenen.. fast alla har väl olika smärttröskel, och det beror ju vad man jämför med.. runt naveln var det absolut värsta jag varit med om! och nyckelbenen som Mech säger..

Tycker inte smalbenet känns så mycket däremot så känns det på foten, ovansidan. Lite roligt att tåna börjar sprattla och spreta... :tummenupp

Hoppas att du är mycket nöjd med tatueringen dock inte min smak.
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
eisbaer skrev:
Femtal i ettor roxxor.
Då spelar man med mer än en kortlek, eller har extra kort i rockärmen :hihi
Bart skrev:
Så farligt är det inte på smalbenen.. fast alla har väl olika smärttröskel, och det beror ju vad man jämför med.. runt naveln var det absolut värsta jag varit med om! och nyckelbenen som Mech säger..
Jämfört med mina otroligt muskulösa och manliga vader så var konturerna riktigt otrevliga att göra på smalbenet. Men det är som du säger, allt är relativt. Och smärtan i sig när man tatuerar är på sitt eget sätt njutningsfullt. "Smärta är endast en högre form av njutning" :rolleyes:
McB skrev:
Snyggt faktiskt. Vad betyder motivet för dig? Förväxlade den först med död mans hand, men det är ju bara svarta kort då. Ess och åttor stämmer dock. :va

Det är "död mans hand". Finns många olika meningar och tycken om hur den egentligen är komponerad, men just "Aces and Eights" stämmer. Sen huruvida det var kåk, två par eller hur som, finns det som sagt var många olika meningar om.

Varför jag valde det här motivet och att min ser ut just så här är för att en person som har betytt väldigt mycket för mig har en precis likadan på precis samma ställe. Dock är det en gammal, sliten och egenhändigt gjord sjömanstatuering. Min är en nyare och lite mer levande än den. Dock är korten och dess placering exakt den samma.

Helt enkelt en liten hyllning till den personen, och något som jag alltid kommer att bära med mig... plus att jag naturligtvis tycker att den är snygg. Annars hade jag aldrig gjort den.

BlueNinJa skrev:
Snygg! får man fråga hur mycket den kostade att göra?
Tackar... 1500:- kostade den.
Mr R skrev:
Hoppas att du är mycket nöjd med tatueringen dock inte min smak.
Det är jag, smaken är ju olika. Tråkigt om vi alla skulle ha samma tatueringar. :tummenupp
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Klurar själv på en old school med dödskalle samt död mans hand invävt på ngt sätt.
På utsidan av vaden hade jag tänkt.

Lurigt det där med död mans hand, många skolor. Funderar på ess, åttor och det femte felvänt.

Sidfläsket är f.ö rätt behagligt att gadda det också.





Edit: Upprepning
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
haha Zpix din gamle filur!!!
Pain is just fear leaving the body! Sitt där i skogen och må dåligt medans vi hemma i sumpan har det skönt.....

ers A
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Den va fan ball. Jag gillar inte sånna på ben eller mage för den delen men den va ball på nåt sätt :)

Jag fick prisoffert på min nästa jag tänkte skaffa men det får vänta. 20 tusen e en del pengar :tungan
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag blir ju såklart nyfiken på vem den här "förebilden" är.

Är det hemligt eller känsligt så respekterar jag det oxå, du kan ju alltid PM:a :rolleyes:

Snygg tattoo btw! :yoparty
 

Benny Bubbla

Jorå så att.......
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Sandviken
Hoj
honda crf450r
skulle vilja påstå att det gör fan så mycket ondare på ryggraden en på smalbenet =) men det är jag det oxå :)
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Har en kompis som har "fyrtal i ess" på magen. Inte så hett tycker jag, men denna var rätt cool faktiskt.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Snygg!!

Blir säkert skitbra när den läkt! :tummenupp

Har oxå lite av ett kort-motiv... men nöjde mig med en av färgerna! :D
Sen en liten kedja oxå! och sen det viktigaste av allt! (Dock ser loggan lite konstig ut... men det beror på kass kamera och att tatueringen va nygjord!) :yoparty
 

Bifogat

  • Spades.jpg
    Spades.jpg
    13.2 KB · Visningar: 194
  • Chain.jpg
    Chain.jpg
    13.4 KB · Visningar: 181
  • DIF.jpg
    DIF.jpg
    7.4 KB · Visningar: 1,703

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
KaZ skrev:
Snygg!!

Blir säkert skitbra när den läkt! :tummenupp

Har oxå lite av ett kort-motiv... men nöjde mig med en av färgerna! :D
Sen en liten kedja oxå! och sen det viktigaste av allt! (Dock ser loggan lite konstig ut... men det beror på kass kamera och att tatueringen va nygjord!) :yoparty
Den tredje var über!
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
KaZ skrev:
Snygg!!

Blir säkert skitbra när den läkt! :tummenupp

Har oxå lite av ett kort-motiv... men nöjde mig med en av färgerna! :D
Sen en liten kedja oxå! och sen det viktigaste av allt! (Dock ser loggan lite konstig ut... men det beror på kass kamera och att tatueringen va nygjord!) :yoparty

Du får reklamera den för den tredje är ju misslyckad. :hihi
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top