Kör det systemet fast med en storlek större frontar, kan säga att för dom slantarna är det riktigt bra ljud.
Jag skulle inte köpa det för att ha som ljudanläggning utan kör mitt enbart till TV och där duger det gott.
Själv föredrar jag ljudet från Marantz/NAD/Rotel då jag gillar det lite fylligare och varmare (typ rörliknande).
Säger som många tidigare, köp bättre begagnade grejer istället om man vill ha bra ljud.
Storlek gör inte ljudet nödvändigtvis bättre!!!
Kolla på
www.hifimagasinet.com så hittar du det mesta och oftast lite bättre saker än tex blocket... Säger dock inte att det finns bra saker på blocket!!!
Nu kommer mina tips:
Stereo:
Förstärkare:
XTZ Class-A100 D2 eller D3
XTZ Class-A100 D3
En beggad D2 (version 2) brukar man kunna få för runt 3500:-
Denna förstärkare har även en inbyggd DAC (digital to analog converter) som är bra! Du kan alltså ha vilken billig cd/dvd spelare som helst till skivor utan att påverka ljudet nämnvärt!!!
Cambrigde 640A V2
Cambridge 640A V2
En potent förstärkare som man nu kan hitta relativt billiga!
Har ingen DAC så ska du lyssna på skivor med bra ljudkvalité så behöves en vettig CD spelare!!!
Musikkälla:
Logitech Squeezebox Classic
Squeezebox Classic
Har du mest musik på datorn så är en Sqeezebox väldigt bra att ha! (jag har två st). Då kan du streama musik från datorn till den som sen är kopplad till din förstärkare och nu kan du lyssna på allt du har!!!
Du kan hitta en CLASSIC Version3 för 1000-1500:- beggade...
den har oxå en DAC, men den i förstärkaren (XTZ Class-A100) är bättre så du använder en digital kabel mellan dom (optisk toslink eller en coax).
En lös DAC Cambrigde Dac Magic
Dac Magic
denna lilla låda gör så att du inte behöver en dedikerad CD utan du kan ha din DVD eller nått att spela dina CD skivor på utan förlora ljudkvalité!!!
Högtalare:
Monitor Audio GR10
Monitor Audio GR10 annons
Denna högtalare har några år på nacken men kostade över 20000:- när det begav sig!!! Välljud i liten förpackning!
XTZ 99.36
XTZ 99.36
En golvare som står sig bra mot dyrare högtalare! Fått väldigt bra kritik! Kan finnas beggade!
Monitor Audio RS6
Monitor Audio RS6
Väldigt prisvärd högtalare redan som ny, bäst i test av många!
Man kan hitta beggade för 4000-> (betala inte mer än 5000:- för beggade)! Riktig fanér (trä) på högtalarna och funkar till all musik! Snygga är dom oxå!!!
Finns mycket mer att välja på men dessa produkter är väldigt bra till bra priser!!! Jag har själv haft nästan alla eller iaf lyssnat på alla dessa så jag vet vad det är!!!
Jag själv kör nu hemmabio efter flera år med en riktig stereo rigg!
Kolla vad jag har för saker och vad jag haft för saker här:
Hemma hos mig!
Där kan du se mina betyg på saker osv....
Får du dessa för 3000-3500:- är det BRA!!!
http://www.blocket.se/ostergotland/Pioneer_A_A6_J___Pioneer_PD_D6_J_31196816.htm?ca=10&w=3
Bra hemmabio högtalare
Monitor Audio 5.1Men kanske fel prisklass? Sen behövs ju en förstärkare till det oxå...