Ny stöld i Falun

Tur att man är elitidrottare.

Dal-Mausen

som du super lär det inte göra någon skillnad:D

En annan kompis har blivit av med sin gixxer -03 under helgen, det börjar bli lite mycket i stan nu...
Själv tror jag att det blir 320 i hojen framöver:hihi

Sicka jäkla typer det härjar i stan då... Har oxå haft "nyfikna besökare" i källarutrymmena där jag bor och skulle bra gärna vilja ha tips på vilka filurer som är igång i Falutrakterna numera.
TIPSA GÄRNA...

Blir lite fundersam när man läser denna tråd. Vetefan vad man ska tro. Blev av med min Buell för 6 veckor sen. Vad f-n är det som händer i Falun. Men tack vare ett bra försäkringsbolag så åker jag S3 numera.

Skapa ett eget rättsväsende som tar hand om de där tjuvarna/ligisterna. Snälla!

Slutförvaring är det enda som hjälper dessa pundare.

OT:Hoppas framstödet fungerade på Gelleråsen.:tummenupp
Hade ju inte så stor nytta av det själv när de förstört startspärrelektroniken. Inte ens jag får igång hojen nu:huvet

Dal-Mausen

3142247 Slutförvaring är det enda som hjälper dessa pundare.

OT:Hoppas framstödet fungerade på Gelleråsen.:tummenupp
Hade ju inte så stor nytta av det själv när de förstört startspärrelektroniken. Inte ens jag får igång hojen nu:huvet

Dal-Mausen
jodå! tack för lånet! :) och tack för påminnelsen... duh! Måste åka o försöka hitta någon som kan svetsa om det lite.

Vad Ska Vi Göra åt Saken..?!

börjar tröttna nu.. sitter bara och väntar på att de ska försöka sno nå mer hoj.. va ju en till gixxer nu samt en quad..

Nån som har något förslag? kanske dra ihop ett jävla gäng och ta tag i saken i egna händer nu? :rolleyes:

Fick min hoj stulen förra natten. Ringde inte till polisen utan sa till alla att ha span. Jag lämnade huset kl 6 och kl6,30 kom dom och snodde depåstödet:va samt tjuvkoplade quaden. Förmodligen för att jag inte har nått sidostöd på hojen. Sen körde jag bort en bil, släckte i huset och väntade. Det kom samma bil tre gånger. När bilen stannade utanför mig ringde jag en granne. Några minuter senare sprang jag ut samtidigt som grannen kom springandes i kalsongerna. Jag fick tillbaka hojen sönderslagen och med bort rivna kåpor. Men jag har två som kommer att få ont snart. Adress och allt. Dom som vi tog bölade som små barn och erkännde allt för polisen. Inklusive mina hot..

Fick min hoj stulen förra natten. Ringde inte till polisen utan sa till alla att ha span. Jag lämnade huset kl 6 och kl6,30 kom dom och snodde depåstödet:va samt tjuvkoplade quaden. Förmodligen för att jag inte har nått sidostöd på hojen. Sen körde jag bort en bil, släckte i huset och väntade. Det kom samma bil tre gånger. När bilen stannade utanför mig ringde jag en granne. Några minuter senare sprang jag ut samtidigt som grannen kom springandes i kalsongerna. Jag fick tillbaka hojen sönderslagen och med bort rivna kåpor. Men jag har två som kommer att få ont snart. Adress och allt. Dom som vi tog bölade som små barn och erkännde allt för polisen. Inklusive mina hot..

Underbart. Härligt. Behöver du hjälp så ställer jag upp. Skulle gärna vilja veta vilka fler hojar dom snott. Min kanske:gnissla :gnissla :gnissla Lämna ut namn och adresser och låt dom gå och vänta på att fler kommer och hälsar på dem:näsblod

jag hade slagit ihjäl dem..

Dom flyttar inte cyklarna nu när ungarna snackat med dom om att du vet vart cyklarna står då? Borde ingripa direkt.

Två killar är ur vägen snart....

Ja ungefär så det blev. Och ikväll blir det mera.

lite bildbevis kanske så att alla här inne får se tjuvarna förnedras:näsblod

Last edited:
Tog bort inlägget man blir ganska förbannad ibland.

Last edited:
jag skulle dock kunna tänka mig lite bilder istället för skriftlig redovisning:näsblod

Bra jobbat!
Själv hade jag påhälsning under helgen i garaget för femte gången sedan i juni, bytet blev 6 par däck en mc-lyft och en kompressor med tillbehör.
Se till att nita dom rejält från mig också.
Koolio
PS. PM.a lite info om vilka det är.

Last edited:
Kan tillägga att allt emil säger stämmer och förmodligen är det samma jävla pack som rensa mitt garage för två veckor sen :mad: som sagt polisen gör ju inte mycket och jag vill nästan påstå att man är rättslös i det här landet nu för tiden.

Ryktesvägen nån som har sett en röd golf glida förbi flertalet garage med hojar i under kvällen... VARNA förfan alla ni vet.. ikväll kanske de smäller igen!!!

Namedropping är säkerligen inte tillåtet på detta forum, därför tar jag gärna emot PM med info om de som ni VET är ute och snor våra hojar här i Falun.

kan inte någon skriva en diskret liten ledtråd om vem det är :) vi kan låtsas att 'polisens svärsons hund's mattes man' bor på den adressen och heter så :) då är det lugnt, inga misstankar om att det är tjuven / tjuvarnas namn.....a misstankar om att det är tjuven / tjuvarnas namn.....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT