Ny skylthållare

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Lurar på att sno ihop en snyggare skylthållare till Bettan, den ursprungliga ju så enoooormt klumpig!
Tänkte sno ihop något i 2-3mm aluplåt och sedan svarteloxera det hela. Frågan är dock. Kommer grejjerna sitta kvar? 2-cylindrig boxer som iofs går mjukt och fint. Men orginalet är ju upphängt i gummikuddar och det kan ju finnas en anledning till detta.....

Är ju inte värre än att jag prövar, men det kanske finns någon med outgrundlig insikt i just detta ämnde! ;-)

/Pierre
20120212711.jpg
20120212716.jpg

Tänk bara på att de som hamnar bakom skylten inte syns, dvs lägg inte onödigt mycke krut på finishen. Själv tog jag två vinkeljärn och en skylthållare från biltema:yoparty

393557_194240907319796_100002016657930_424953_2033669593_n.jpg

Tänk bara på att de som hamnar bakom skylten inte syns, dvs lägg inte onödigt mycke krut på finishen. Själv tog jag två vinkeljärn och en skylthållare från biltema:yoparty

Hm, det var ju faktiskt en ganska smidig lösning får jag säga. Tackar för tipset!!

För alla er som legat sömnlösa senaste tiden följer nu en uppdatering!
Endast provmonterat ännu så länge. Får ev flytta skylten något för att den skall lysas upp bättre, eller vad tror ni?

20120224747.jpg
20120224749.jpg

Nu börjar ju dock skylten kännas lite stor istället, men den tjänar ju även som "stänkskärm".
Så den får nog vara

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...