Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ren o skär idioti, denna regeringen har inte bringat mig något positivt alls....
Vågar/kan/vill en sosseregering riva upp beslutet i framtiden?
Idioti!?![]()
Det är snarare den logiska vägen. Varför ska alla betala för en liten grupp står för enorma kostnader?
Kommer att blir som USA, skadar man sig får man själv betala. Egentligen det "rimligaste" alternativet.
Idioti!?![]()
Det är snarare den logiska vägen. Varför ska alla betala för en liten grupp står för enorma kostnader?
Kommer att blir som USA, skadar man sig får man själv betala. Egentligen det "rimligaste" alternativet.
Och det här med regering, detta skulle komma med "sossarna" ändå.
Troligtvis inte, socialdemokraterna är inte kända för att sänka eller avskaffa skatter![]()
Troligtvis inte, socialdemokraterna är inte kända för att sänka eller avskaffa skatter![]()
Kommer nog bli en valfråga tillsammans med A-kassan.
Då kom ju det här borgerliga gästspelet bra i tid.
Sossarna vinner nästa val och höjer tillbaka dom skatter borgarna sänkte samt låter dom skatter borgarna höjde ligga kvar.
Gud var roligt det här skall bli.
Vågar/kan/vill en sosseregering riva upp beslutet i framtiden?
Om jag förstår dig rätt.
Så det vi ska jobba för nu med saklighet är att säkra; Bra, snabb, krångelfri enkel administration service till dom som skadas. Och se till att kostnader inte fördelas snett. har man flera fordon, tycker jag inte man ska pröjsa dubbelt - man, kan ju endast åka ett fordon i tagit - etc..
Rimligaste i dina ögon. Inte i mina. I mina ögon är det rimligaste alternativet att alla betalar lika mycket så att alla har möjligheten. Sjukvården ska betalas av alla gemensamt, det är min uppfattning. Att vistas i trafiken ska inte vara en klassfråga - oavsett fordon. Det är rimligast i mina ögon.
Som det är i Aliansens reform så kan man inte dra jämföra med USA. Aliansen vill att en grupp ska stå för sina kostnader, alla andra ska vara solidariska.
Så frågeställningen blir snarare.
Varför skall en grupp stå för sina kostnader och alla andra vara solidariska?
Tycker det är dax att kasta sin politiska tro och tillhörighet i den här frågan och snarare se det som en rättvisefråga.
Var ser du "rimligheten" i USA?, tror ingen med lite inblick i deras välfärdsystem skulle se det som en förebild.
Kommer nog bli en valfråga tillsammans med A-kassan.
Det kommer att bli mer och mer så att människor får betala för sig själva, eftersom det är för mycket utgifter som staten annars ska stå för. Det kommer inte bara vara trafikanter som kommer få stå för sina kostnader, alla som har någon som helst förhöjd risk. Det är bara en tidsfråga om inget drastiskt görs.
Det här med "rimligheten" i USA, det jag menade var rimligt att var och en får stå för sina utgifter. Det menade jag var rimligt.
Förövrigt är "välfärdssystemet" helt ur balans, för många utnyttjar systemet.
Det är i mina ögon den stora boven i dramat om skattepengarna.
Delar nog inte helt din uppfattning.
Förändringen i Trafikförsäkringen är inte för att spara pengar till staten, den är till för att finansiera skattesänkningarna tex. jobbavdraget, sänkningen av fastighetskatten m.m, såleds fördelningspolitik eller snarare omfördelning.
OT men ändå lite till ämnet.
Tror inte alla som är tvingade att leva på bidrag etc. utnyttjar systemet, snarare att de flesta helst vill slippa.
Eller tror du att handikappade, sjuka, arbetslösa har valt sin situation själva?
Har en nära släkting som är rullstolsbunden och beroende av stöd från samhället, både ekonomiskt och praktiskt, ska denna grupp okså stå för sina kostnader?
Det där om att välfärdsystemet är ur balans, är ju hur man ser på saken, om man inte vill betala för gamla, sjuka m.m på sin skattsedel.
Tror jag gärna betalar, för en vacker dag är jag där själv.
/OT
Idioti!?![]()

va snackar du om sossarna hade planer på det men m har drivit frågan sjukt mycket hårdare,,, de ska även höja bensinskatten som de lovat i valet att de skulle sänka... att gemföra sverige med usa bevisar egentligen bara hur ytligt du ser på det hela... vadå en liten grupp, förstår inte det riktigt, alla får ju betala högre försäkring nu...
du måste tjäna 20 brutto eller mer...hehe
ja det är juh deras idé från början, men dom hade inte lagt det på detta sätt som alliansen gör!
dom hade lagt det så alla hade fått vara med och dela på det och inte att en enskilld hade fått en höjning på flera 1000-tals kronor ..
är det som jag läste nånstans att det är för att dom kommer använda pengarna för att fylla skatteluckor någon annanstans så är det horribelt eftersom man sagt att pengarna ska gå till rehabelitering ... men det är ju inte första gången dom ljuger isåfall ...
som jag skrivit innan , kul för en småbarnsfamilj i en större stad som måste ha 2 bilar ..![]()
Rimligaste i dina ögon. Inte i mina. I mina ögon är det rimligaste alternativet att alla betalar lika mycket så att alla har möjligheten. Sjukvården ska betalas av alla gemensamt, det är min uppfattning. Att vistas i trafiken ska inte vara en klassfråga - oavsett fordon. Det är rimligast i mina ögon.

|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem