Ny server klar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det där är ytor för annonser. Kan du bläddra längst ner på sidan och se om något syns där istället?

När det var som värst fick jag ladda om sidan så funkade det som vanligt sen.
skrollade jag ner så fanns ju allt där men lite irriterande med 2 stora svarta blaffor överst.
Nu beter det sig så här,
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Förr kunde ja läggaupp kort med telefonen, sen fick ja börja att PrintS. korten idag och igår har ja inte kunnat lägga upp bilder med varken telefon eller dator.

Det laddar inte och så börjar den om högst upp på sidan. Frustrerande
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Ja, då verkar det som att jag behöver titta på det där. Hinner nog inte denna vecka tyvärr. Nästa vecka är "normal" igen och jag är mer vid datorn.

Hur gick det med detta? Brukar tycka det är smidigt att hitta tillbaka till trådar där man deltagit med denna länk.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hur gick det med detta? Brukar tycka det är smidigt att hitta tillbaka till trådar där man deltagit med denna länk.

Det kommer löses, men... snickrar hus på all tilllgänglig övrig tid just nu. Jag hoppas på få tid en dag framöver för att fixa det jag lovat! :tummenupp
 

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Ort
Umeå
Hoj
Obefintlig
Sidan är avsevärt mycket snabbare nu jämfört med tidigare!
Jag bor i Thailand och tänkte att den tidigare hastigheten berodde på det (har aldrig använt siten i Sverige), men den nöten är knäckt nu :banana

F.ö. så ser jag som relativt ny på forumet inga fel eller försvunna funktioner.

*EDIT*
När jag klickar på bilder i "Köp & Sälj" så förflyttas all text i annonsen några pixlar i sidled, men ingen större bild dyker upp.
Använder Google Chrome på PC.
 
Last edited:

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Är det bara för mig som sidan är segare än sirap nu? Lyckades inte "Svara med citat" tidigare och det tar typ 10 sek att ladda sidor ibland.
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Segt här med.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vad hittade ni på för roligt med servern igår kväll/inatt? :)

(fick inte min nattliga dos SH innan läggdags, nu är resten av veckan förstörd haha!)
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har också noterat att det är lite segare än vanligt. Och i natt var det så att leverantören av "VM":et haft nått problem där servrarna till slut automatiskt startats om. Skumt...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Plöstligt har PHP-FPM börjat använda massor av CPU. Det kan bli diverse omstarter av servern under dagen under tiden detta felsökes.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ökaden antalet cores från 2 till 4 samt lite mer minne för MySQL cache. Får se hur detta håller sig.
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
skulle va najs med en "övervaka tråd" funktion så att man får en notis när något skrivs i en tråd.

har även märkt att det blinkande brevet inte slutar blinka fast att ja har läst pmet. och har även sett att jag blivit citerad några gånger utan att blivit meddelad det.
 

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Ort
Umeå
Hoj
Obefintlig
skulle va najs med en "övervaka tråd" funktion så att man får en notis när något skrivs i en tråd..

Att prenumerera på en tråd och bli meddelad när något skrivs går ju redan, iofs via mail. Hurvida något börjar blinka på siten vet jag inte, inkorgsnarkoman som man är. :crash
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Att prenumerera på en tråd och bli meddelad när något skrivs går ju redan, iofs via mail. Hurvida något börjar blinka på siten vet jag inte, inkorgsnarkoman som man är. :crash

Det vore ju dock guld om man kunde få det här på sidan. Det hade varit så mycket enklare och bättre :tummenupp
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top