Ny Sektion: Minimoto?

sgtpepper skrev:
Är det verkligen så? Jag tycker det kryllar av nyregistrerade småkillar som under rubriken hoj skrivit "snart minimoto" eller liknande.
en monimoto tråd ja, moppefucko nej. en minimoto är ingen sporthoj. fatt när det väller in kinaminis i sverige, så kommer ni natufligt vis ordna tävlinar sunt om i landet, Rörken kommer att befolkas av kinamotos om de inte gått sönde vid det laget :D .

Last edited:
vart drar gränsen för att vara en mini moto eller inte ?
beror det då ifrån vilket land den kommer ifrån ?... :va

Therudeboy skrev:
www.maxat-racing.com
www.maximum-sweden.com

Forum finns redan. Dock vet jag inte om vi är välkomna för våra "kinamoppar" är ju inga riktiga minimoto.

Nej, det är just det. Minimc-forum skulle det väl få heta. Har börjat pilla lite smått med ett, det kommer ju behövas ett ställe där folk kan snacka om kinahojarna när de kommer och jag tror inte att de är så pigga på det på forumen ovan.

micke85 skrev:
vart drar gränsen för att vara en mini moto eller inte ?
beror det då ifrån vilket land den kommer ifrån ?... :va

Se skillnaden på sakerna.

äkta - oäkta

Therudeboy skrev:

äkta - oäkta

om man bygga en egen minimoto och köpa en polini motor och trycka ditt
e den godskänd för att tävla med då?

micke85 skrev:
om man bygga en egen minimoto och köpa en polini motor och trycka ditt
e den godskänd för att tävla med då?

Är inte speciellt duktig på reglementet men tror det finns vissa krav på längd av ram osv osv.

Kolla maxat-racing.com så hittar du reglementet där.

Therudeboy skrev:
Är inte speciellt duktig på reglementet men tror det finns vissa krav på längd av ram osv osv.

Kolla maxat-racing.com så hittar du reglementet där.
´

Jo jag har titta på reglerna på svenskminimto.com
finns regler på att att man måste ha sitss kåpa och att den ska vara tillverkad i ett viss matrial och det står massa längder dom får vara och sånt men hittar inget att man inte får bygga cykeln själv !

Therudeboy skrev:

äkta - oäkta
Givetvis är de för 15-30k bättre och snyggare än de för 2-5k... MEN, de du tog som exempel var ju några av de fulaste jag någonsin sett :P Finns ju faktiskt en del snygga för en billig peng. I vilket fall säger jag JA till ett minimoto-forum förutsatt att det modereras och håller moppefuckos borta.

Nu när det börjar dra ihop sig, så kanske det skulle vara käckt att genomföra denna idé? :tummenupp

Swedie skrev:
Vid leverans, så kanske... vi får se! Jag fattar beslut snart.

Okaj! Zatzy-grabbarnas beställning kom idag, hämtning för dem som vill imorn. Så karusellen har redan dragit igång på sätt och vis. :tungan

Men men, ditt beslut... :tomten

Finns fullt med forum gällande minimoto. Men om jag får lägga ut dom här vet jag inte.

Hur blir det med minicrossarna då? Blir det inte bra med en "Minimoto / Minicross" del?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra