Ny RR-regel för avgassystem i Sverige

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Är detta en en engångs företeelse med att det kommer besked om planerade regeländringar och att sektionen kanske kommer att ha framförhållning efter det att Lodnert slutat?

Jag vet inte, men jag hoppas att det är så. Jag tror att internets intåg i RR har ställt om villkoren lite. Förr kunde förarna bara prata med varandra på träning och ev på telefon, i dag kan man snabbt få info och delge sin synpungt (bra eller dålig) på ett helt annat sätt. Detta gör ju att Svemo och klubbarna måste bli tydligare i sina beslut. Men den som lever får se, detta var ju ett väldigt bra exempel hur det kan funka.

Björn
 
oj oj oj... Drömmarna krossade!

Ledsen, men det blir ingen HP2 Sport i något race inom BOTT eller ERF i år eller t.o.m. nästa år, funderar starkt på att skrota hela ideen!

Har tjafsat hit och dit med bellypan för att kunna få dit en som håller 2 liter vätska, bara för att inse att katalysatorn på originalsystemet tar för stor plats.

Det löser man genom att köpa ett Acrapovic race system för 30 000:- men då far buller kraven åt skogen, åsså ska man pyssla dit nått himmla rör från en dammsugare för att rikta det nedåt!!!!

Hur i hela fridens namn ska man få fast det på kolfiber utan att förstöra systemet???

Den som bestämmer i SVEMO kan ju inte vara det spänstigaste gummibandet i påsen!!!

Nog för att jag visste att det skulle vara dyrt att rejsa med en dyr hoj, men nu lever ju inte ens drömmen längre!

Tack så hemskt mycket SVEMO, tack! Nu ger jag upp!

EndcanakrapovicHP2Sport.jpg

BMW_HP2Sport_08_lbl.jpg
 
Last edited:
Ledsen, men det blir ingen HP2 Sport i något race inom BOTT eller ERF i år eller t.o.m. nästa år, funderar starkt på att skrota hela ideen!

Har tjafsat hit och dit med bellypan för att kunna få dit en som håller 2 liter vätska, bara för att inse att katalysatorn tar för stor plats.

Ev. kan det lösas med Acrapovic race system för 30 000:- men då far buller kraven åt skogen, åsså ska man pyssla dit nått jävla rör från en dammsugare för att rikta det nedåt!!!!

Den som bestämmer i SVEMO kan ju inte vara det spänstigaste gummibandet i påsen!!!

Nog för att jag visste att det skulle vara dyrt att rejsa med en dyr hoj, men nu lever ju inte ens drömmen längre!

Tack så jävla mycket SVEMO! Nu ger jag upp!

Kolla denna länk till en annan tråd, du oroar dig nog i onödan :)
 
Ledsen, men det blir ingen HP2 Sport i något race inom BOTT eller ERF i år eller t.o.m. nästa år, funderar starkt på att skrota hela ideen!

Har tjafsat hit och dit med bellypan för att kunna få dit en som håller 2 liter vätska, bara för att inse att katalysatorn på originalsystemet tar för stor plats.

Det löser man genom att köpa ett Acrapovic race system för 30 000:- men då far buller kraven åt skogen, åsså ska man pyssla dit nått himmla rör från en dammsugare för att rikta det nedåt!!!!

Hur i hela fridens namn ska man få fast det på kolfiber utan att förstöra systemet???

Den som bestämmer i SVEMO kan ju inte vara det spänstigaste gummibandet i påsen!!!

Nog för att jag visste att det skulle vara dyrt att rejsa med en dyr hoj, men nu lever ju inte ens drömmen längre!

Tack så hemskt mycket SVEMO, tack! Nu ger jag upp!

EndcanakrapovicHP2Sport.jpg

BMW_HP2Sport_08_lbl.jpg

Kamma till dej lite nu!
Den regeln finns inte, den skrotades innan den använts. Att du investerar en massa pengar i ett bullrande system istället för att lösa bellypan-problemet är väl inte svemos problem?
 
Kamma till dej lite nu!
Den regeln finns inte, den skrotades innan den använts. Att du investerar en massa pengar i ett bullrande system istället för att lösa bellypan-problemet är väl inte svemos problem?

OK, hade inte upfattat det som att den skrotades! Men då den gjorde det, bra!

Varför ska jag kamma mig?

För att jag tycker att det är lite dumt med att ha regler för bellypan då den lix inte täcker allt som kan läcka? Cylindrarna sticker ju ut utanför!!!

Och får den ett läckage så borde det bli i cylindrarna vid ikullåkning och inte i tråget eftersom det är två titanium rör i vägen!?
Men dessa är reglerna och man får finna sig i dem!

Och som jag sa i inlägget så är inte Acra en lösning på problemet då bullerkraven inte uppfylls!

Min poäng är och var, kort och gott, att det blir svårare och svårare att möta kraven och reglerna, särskilt då man använder sig av egna pengar och inte har sponsorer!

å andra sidan behöver man inte kama sig om man inte har nåt hår att kamma!
 
Min poäng är och var, kort och gott, att det blir svårare och svårare att möta kraven och reglerna, särskilt då man använder sig av egna pengar och inte har sponsorer!

Det här är väldigt gamla regler så svårare har det inte blivit, vissa modeller är mer problematiska att lösa det till men nyttan är stor.

Kör 2-takt så behöver du ingen oljeuppsamling. ;)
 
Varför ska jag kamma mig?

För att jag tycker att det är lite dumt med att ha regler för bellypan då den lix inte täcker allt som kan läcka? Cylindrarna sticker ju ut utanför!!!

Och får den ett läckage så borde det bli i cylindrarna vid ikullåkning och inte i tråget eftersom det är två titanium rör i vägen!?
Men dessa är reglerna och man får finna sig i dem!

Min poäng är och var, kort och gott, att det blir svårare och svårare att möta kraven och reglerna, särskilt då man använder sig av egna pengar och inte har sponsorer!

Du gnäller som en sjuåring som inte fått äta på hela dagen, kanske därför folk tycker du ska kamma dig.
En annan variant släpp sargen och börja spela.

De gånger det blir problem med läckage från motorer är ofta när en vevstake gott av och sopar upp en rejäl inspektionslucka i blocket där all olja och vatten rinner ut. Dessa haverier händer ofta i slutet på rakan så då står arrangören med ett 2meter brett och 150meter långt oljespill = sluträjsat för alla den helgen.

Om du vurpar och efter en stund skrapar hål i ventilkåpan tex är du med stor sannolikhet redan av asfalten eller nästan av. Det innebär lite spill på banan och en kort sanering.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top