Ny router eller extender

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Kör trådlöst nätverk hemma

har idag en Netgear wpn824 router, med 2 st wpn111 usb stick's
hastigheten på dessa är begänsade till max 108 mbit/s
tankar från nätet med ca 1,2 mb/sek.

men ny är jag på jakt efter antingen en ny & bättre router
som dels klarar av snabbare överföring wan/lan
men den skall även klara av 100-120 meters avstånd till router utan att tappa kopplingen

finns det någon router som klarar detta ?
eller måste jag skaffa en extender ?

tack på förhand // Henke

orsaken till avståndet är att jag ska skaffa en nätverkskamera med infrarött som skall sitta i garaget

Vissa (hemma snickrade ) firmware har ju möjligheten att ställa utsignalen betydligt högre än standard. Tror standard är runt 25mw? När jag körde sweasoft firmware i min linksys gick det att klämma upp till 250mw. :tummenupp Annars är ju en repeater en bra idé..

Du får inte montera en kamera hur som helst utan att söka tillstånd eller att upplysa att övervakning sker.

Antar att du aldrig överskrider hastighetsgränserna, för det får man ju inte heller? Vad jag vet måste du till och med upplysa om att du har en kamera i ditt eget hem. Hur många gör det tror du? Själv har jag en trådlös nätverkskamera som är riktad ut mot framsidan där min hoj står, samt brevlådan. Hur olagligt som helst..

Och precis som TS hade jag funderingar på att flytta kameran till mitt garage som ligger ca. 100m härifrån. Kom fram till att en extender nog skulle vara vettigast. Jag har en Linkys WRT54 som är för slö att använda till nåt annat vettigt, den går att sätta upp som extender, och så kan man ju placera den på lämpligt ställe. I mitt fall har jag ett förråd mellan huset och garaget där den kan stå.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!