Video Ny Ride All Day video från Pimpstarlife

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Nu vet jag inte riktigt om någon tycker dessa filmer är roliga/underhållande/bra eller om det är tjötigt, men hoppas det är ok och annars är det bara att säga till.

Hade även vart intressant att få kontakt med någon som sitter inne på lite schyst videomaterial från andra extremsporter/adrenalin grejor som kan tänka sig att vara med i en gemensam film längre fram?

 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Inte för att vara den som är den, meneeee...vad hände med samlingstråden för pimpstar "filmerna"?:tungan :krama
 

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Jag försöker himla lite med ögonen och påminna mig om denna tråd jag med... (innerst inne skyller jag på Jenzino som brukade lägga upp filmerna dock haha)

Samlingstråd it is för nästa släpp då helt enkelt! ;)
 

ryman

HONUNG!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
bredvid grannen
Hoj
KTM 640 SM Prestige
:tummenupp gillar't! bra musikval, tyckte jag gjorde att filmen får fram körglädjen man har när man kör... istället för att typ visa "yääh vi är bad ass" :p.

Mer av denna kaliber!
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Jag brukar inte vara särskilt underhållen av motard filmer, men det här var fan outstanding! Ni har lyckats totalt med att fånga er glädje och gemenskap för galenskaperna ni pysslar med!
Det är bara att bocka och buga för bildkompositioner, tempo och vad jag tycker fan är svårast, färg grading!
Och hur du lyckas med att få till så bra kompression på youfukktuben är mig en gåta... Visst du har inte mycket rörelse på gopro kameran, men ändå :Bugar

Favoritbilden är flashbilden på vattenbubblor! Snyggt att bryta av med något helt annat, och blått :tummenupp

Om jag skulle kommentera något, och det är högst personligt! Så tycker jag att ditt val av musik är lite för förväntat och självklart i förhållande till filmen. Det hade varit mycket roligare med något mer oväntat... som tex
http://open.spotify.com/track/2T3JusPSNSKXAYWW5vl4NJ eller
http://open.spotify.com/track/0VII3kl4B4IbJ5Hpk9KPwf

Men grymt jobbat :banana
 

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Tackar och bockar :)
Glad att så många hakade på känslan vi ville få fram och det är precis som du säger - det ska vara roligt!
Nu vet jag ju på förhand att nästa film kommer bli lite hårdare, men överlag så handlar inte vårt märke ett dugg om att vara bad ass, utan mest att ha roligt och njuta av det man vill göra
 

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Jag brukar inte vara särskilt underhållen av motard filmer, men det här var fan outstanding! Ni har lyckats totalt med att fånga er glädje och gemenskap för galenskaperna ni pysslar med!
Det är bara att bocka och buga för bildkompositioner, tempo och vad jag tycker fan är svårast, färg grading!
Och hur du lyckas med att få till så bra kompression på youfukktuben är mig en gåta... Visst du har inte mycket rörelse på gopro kameran, men ändå :Bugar

Favoritbilden är flashbilden på vattenbubblor! Snyggt att bryta av med något helt annat, och blått :tummenupp

Om jag skulle kommentera något, och det är högst personligt! Så tycker jag att ditt val av musik är lite för förväntat och självklart i förhållande till filmen. Det hade varit mycket roligare med något mer oväntat... som tex
http://open.spotify.com/track/2T3JusPSNSKXAYWW5vl4NJ eller
http://open.spotify.com/track/0VII3kl4B4IbJ5Hpk9KPwf

Men grymt jobbat :banana

Tack som fan! Hehe jo det är lite klurigt med rätt export settings, speciellt med blandat material från så många olika kameror..

Gillade låtlänkarna, kanske lite lågt tempo för denna sorts klippning men någon gång ska vi nog få in något liknande! Angående just låtval till detta klipp är ju för att vi strävar hela tiden efter att få ha laglig musik och tillstånd att använda den och vi har börjat jobba med ett par olika band och skivbolag just för dessa rättigheter. Dina länkar där har vi tyvärr ingen kontakt med men man får väl börja fråga sig för lite ;)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Grymt! Det suger i motardtarmen när man ser era filmer..... :tummenupp
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
1:16 haha började gapskratta rakt ut
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Precis som fler andra har sagt så speglar filmerna känslan och glädjen som finns i det ni/vi håller på med.
Man man styra igång en av pimpstarliferullarna på förfesten och säga: "kolla här nu grabbar, såhär roligt har vi"
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har lite material från motardbanan, vette fan om de är nåt o ha dock.
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Pimpstars filmer är de de enda filmerna jag gillar då de är välgjorda pch förarnas känsla pch körglädje spiller in i deras filmer.

Man SER och känner att ni gör det för att det är ku. Sen är klippen snyggt gjorda med, hatar är nån bonnläpp tar tag i farfars kamera, flåsar i micen och inte kan sikta mot rörande föremål om så hans liv hängde på uppgiften.

Vill ha mer klipp, följer pimpstarsråden frekvent.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Tack som fan! Hehe jo det är lite klurigt med rätt export settings, speciellt med blandat material från så många olika kameror..

Gillade låtlänkarna, kanske lite lågt tempo för denna sorts klippning men någon gång ska vi nog få in något liknande! Angående just låtval till detta klipp är ju för att vi strävar hela tiden efter att få ha laglig musik och tillstånd att använda den och vi har börjat jobba med ett par olika band och skivbolag just för dessa rättigheter. Dina länkar där har vi tyvärr ingen kontakt med men man får väl börja fråga sig för lite ;)

jag älskar era filmer och hoppas på att du/ni kör ett test med lugna låtar för det kan, trots att man inte tror det, framhäva känslan i filmen. för att visa hur jag menar så länkar jag till en favorit på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Cj6ho1-G6tw
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top