NY regel eller inte??

guldlock

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2006
Hoj
Aprilia rs
Jag ska köra upp den 7 maj och har en hoj men lite grejer som behöver fixas tex stödet men iaf. Min kompis när han körde upp fick han låna hoj av vv, vet inte hur d är med er andra men nu när jag fick mina papper om uppkörningen, stog det att man måste ta med sin egna.jag ringde o frågade om man kan låna hoj eller inte men dom sa nej :va . så frågan är har ni lånat hoj på uppkörningen eller inte:confused: . Min hoj behöver fixas o trixas lite men lär hinna färdigt med det till 7 maj.

Jag ska köra upp den 7 maj och har en hoj men lite grejer som behöver fixas tex stödet men iaf. Min kompis när han körde upp fick han låna hoj av vv, vet inte hur d är med er andra men nu när jag fick mina papper om uppkörningen, stog det att man måste ta med sin egna.jag ringde o frågade om man kan låna hoj eller inte men dom sa nej :va . så frågan är har ni lånat hoj på uppkörningen eller inte:confused: . Min hoj behöver fixas o trixas lite men lär hinna färdigt med det till 7 maj.

Du kan hyra av körsklan om du kört där, annars är de egen hoj som gäller om inte vägverket kan tänka sej att hyra ut, (om dom nu har någon)

jahapp då ere jag som e dum i huvet men de tar jag åt mig :D :huvet
iallafall kan man hyra av körskolan utan att ta lektioner ??

haha dom försöker väll bara suga ut en massa pengar :D aja får väll ta me mig det som står på :fakta

Kan du inte typ hura en hoj från nåt företag...? Eller från nån polare (om man får)

vettu nå företag man kan göra det av då? Men känns bra på något sätt o åka en likadan hoj som jag har övningskört med men men.

Ska också köra upp snart.
Hur svårt är manöverprovet, någon som klarat det med sporthoj? Kan ju fan inte äns vända på min uppfart med min och den är ändå ganska stor.:huvet

Kan du inte typ hura en hoj från nåt företag...? Eller från nån polare (om man får)

Skulle du hyra ut din hoj till någon som inte hade körkort? Förmodligen inte. Företag hyr knappast ut hojar till folk som inte har körkort heller. Och sällan till 18 åringar heller. En polare går däremot bra, så gjorde jag min första gång.

Hur svårt är manöverprovet, någon som klarat det med sporthoj? Kan ju fan inte äns vända på min uppfart med min och den är ändå ganska stor.:huvet

Med Aprilian skulle jag skita ner mig av rädla för lågfartsdelen...den har ju ingen svängradie alls, kan bli väldigt krångliget med lågfartsdelen...

haha nu känns d jvligt bra me lågfartsprovet å allt:näsblod :gnissla
sitter o vrider mig här hemma redan o ändå en bit kvar o köra upp:tummenupp

men det känns inte bra att låna min polares aprilia heller. så jag får se

snubben när ska du köra upp då?? övningskört mycket ? .

aja du får lycka till så mycket iallafall vi kör ju samma typ av mc :näsblod

Jo det är ganska svårt att kryp köra med RS:en tycker jag själv men på XR:en som jag kör på trafikskolan är mycket bättre

Last edited:
Så fort. :rolleyes:

Nej men vad skulle jag kunna tippa på att det går i. Man går ju mycket fortare iaf. Konernas avstånd är väl kanske 4 meter.

å man får inte sätta ner foten :D det låter lätt men kan tänka mig att vv tänker sätt dit mig jvligt hårt :huvet

om jag nu klarar uppkörningsprovet så får ni faneme komma te värmdö så krökar vi gärnet jag bjuder på bärs laget runt :D

Last edited:
2864714 å man får inte sätta ner foten :D det låter lätt men kan tänka mig att vv tänker sätt dit mig jvligt hårt :huvet

om jag nu klarar uppkörningsprovet så får ni faneme komma te värmdö så krökar vi gärnet jag bjuder på bärs laget runt :D
Du skall även göra en helvänding inom en viss radie i lågfartsdelen. Det är den jag inte skulle vilja göra med en sporthoj direkt.

2864753 Kanske 1.5-2 m minder kanske tillome
Ja jag kommer inte ihåg. Jag gissade bara. Det är nog inte så långt som 4 meter. :va Men det är mer än 1.5.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...