Ny race(?)hoj för DonQ ;)

Det sjuka är att en motard är inte välkommen på banan, medan en sån skapelse skulle vara tillåten:näsblod

OT-ON
Nja finns ett par saker som gör att den går bort.
100mm Markfrigång?
kan den lutas 50grader?
max 30grader på gaffeln?
max 50mm mellan framkåpans framkant och hjulcentrum? (undrar om motarden klara de)
hel underkåpa?
finns säkert mer men väldigt offtopic.
OT-OFF

Åter igen grattis till hojen, klart helt ok att glida runt i stan med där man inte bör rejsa ändå :)

OT-ON
Nja finns ett par saker som gör att den går bort.
100mm Markfrigång?
kan den lutas 50grader?
max 30grader på gaffeln?
max 50mm mellan framkåpans framkant och hjulcentrum? (undrar om motarden klara de)
hel underkåpa?
finns säkert mer men väldigt offtopic.
OT-OFF

Åter igen grattis till hojen, klart helt ok att glida runt i stan med där man inte bör rejsa ändå :)

Inte allt för svårt att fixa en magkåpa. Skulle man få köra sen eller finns det mer fjantiga regler emot motarder?

Inte allt för svårt att fixa en magkåpa. Skulle man få köra sen eller finns det mer fjantiga regler emot motarder?

Fundera på de med framkåpans kant till centrum axeln på hjulet annars e de bara för de står i reglementet specifikt att motarder inte får vara med.
Var väl därför Nr:18 ville påpeka att DonQ's nya hoj skulle få men inte en motard, så mina punker va för att jag tror den borde gå bort och hade inget med motarder direkt att göra.

Back to TOPIC! :)

Mja... Den mentala hälsan är det lite sissådär med :tungan , men detta är ju så långt ifrån racing att det inte ens konkurrerar. Racing är såklart no.1 men jag glider hellre runt på en sån här en lördagkväll än att jobba med att tillfälligt ställa på o försäkra racehojen för en sväng in till stan.

Sen har jag ju lackintresset också och det är roligare att lägga tid på att lacka en custom än att lacka krashkåpset :) Blir fint detta :yoparty

stenhårt!!!!! råkk on dQ.

Last edited:
Ja men fan DonQ...den lixom passar ju dig perfekt på nåt vis. :tummenupp

Lite getskägg,och ett par schyssta tatoos till det såå. ;)

//M

DQ får jag provköra :D Jag ska puttra aprilia i år på gata, men vill nog i framtiden även ha något i stuk med det där... fast inte som låter så mycket. Hatar det själv... så min fråga? Låter den mycket... lol.

DQ får jag provköra :D Jag ska puttra aprilia i år på gata, men vill nog i framtiden även ha något i stuk med det där... fast inte som låter så mycket. Hatar det själv... så min fråga? Låter den mycket... lol.

Såklart får du testa den ;) Får väl ta upp den till stkhlm i sommar och cruisa lite :)

Neh, den låter inte så mycket som det ser ut. Insatser i hela röret. Har också svårt för sånna här hojar som går som en påse skit men låter så man får näsblod.

EDIT: HAHA, nu är det fan högt vatten när Mr.Sporthoj själv suktar efter en riktig custom ;) Blir orolig att sådan påverkan är tillräckligt för permanent banning från raceforumet...

fan jag hoppas du höjer fotpinnarna på den va ju helt hopplös att köra förra året man skall kunna luta en hoj mer än 5 grader :va

Såklart får du testa den ;) Får väl ta upp den till stkhlm i sommar och cruisa lite :)

Neh, den låter inte så mycket som det ser ut. Insatser i hela röret. Har också svårt för sånna här hojar som går som en påse skit men låter så man får näsblod.

EDIT: HAHA, nu är det fan högt vatten när Mr.Sporthoj själv suktar efter en riktig custom ;) Blir orolig att sådan påverkan är tillräckligt för permanent banning från raceforumet...
Suktar o suktar, jag provsatt en Suzuki Intruder (50hk blä) eller vad dom heter och insåg hur avslappnat man satt på den. Man kanske till och med kan se lite natur medans man är ute o åker... lol.

Det hade isåfall varit ett komplement, inte en ersättning för mina sporthojar... icke :) fort ska det gå ;)

Last edited:
Det blir inget "instruktörande" med denadära hojen på våra dagar i alla fall :tungan

Hehe, det var blandade reaktioner om min senaste skapelse :-), men måste själv säga att med den hårdrockshojen kommer DQ bli tuffast vid grillmojjen i sommar.......själv så har man redan börjat på nästa vrålåk...fortsättning följer...

Hehe, det var blandade reaktioner om min senaste skapelse :-), men måste själv säga att med den hårdrockshojen kommer DQ bli tuffast vid grillmojjen i sommar.......själv så har man redan börjat på nästa vrålåk...fortsättning följer...

Tjenna Frippe :) Idag såg den inte så där jäkla pigg ut när hojen låg i en stor hög, men det ska snart bli ordning på den igen.
Ska bli spännande att se nästa bygge!

Hehe, ja den såg lite trött ut men det är inga problem det ordnar du på nolltid och behöver du hjälp så vet du att det är bara att lyfta på luren. Se till att piska på Andreas med mina lacksaker oxå :-) Har börjat sätta ihop motorn igen med alla godsaker och det som jag har modifierat, så jag börjar bli riktigt nyfiken på hur den kommer gå....:-)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT