Ny R6 Ägare!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nu har man äntligen fått sig en sporthoj!
Började med att ringa på lite olika hojjar och hittade en intressant i sthlm området, ringde och pratade med ägaren (Murra? på forumet) och han lät ärlig samt att hojjen lät välda intressant. Så det var bara att låna ihop utrustning och flyglifta från luleå till sthlm. 4h efter jag for från piteå blev jag upphämtad i sthlm av några kompisar.

Vi for iväg och kollade på hojjen, såg ut exact som han hade visat på bilderna och allt var okej.Startade upp den i garaget, damn vilket ljud! Stog och klämde och kände lite. Ville inte provköra då jag inte kört någon "riktig" hoj förut, men istället så fick han skjutsa mig en sväng. Och att komma från en passat årsmod.89 (jo jag vet, men man är tvugen att transportera sig på vintern också :3freak )till en sporthoj det var riktigt grymmt! Puttrade iväg på ettan, KLONK! där var 2a växeln, KLONK då var vi på 3e växeln. Det var bestämda växlar detta tänkte jag. När vi började rulla tänkte på det jag läst om att det inte händer nått under 10.000rpm men jag tyckte den drog på riktigt bra. Efter ett tag hade han fått lite värme i däcken så då drog han på...SATAN! över 10.00rpm var det som att bli skjuten ur en kanon! Satan vilket drag,

Sagt och gjort så var hojjen min, puttrade de 3 milen efter min eskort hem till dem (annars skulle jag villat bort mig på 10sec). Startade sedan min resa hem morgonen därpå vid 09.30~10.00 tiden. Var aningen jobbigt att köra hem i det blöta vädret som var, men det gick ganska bra ändå. Det gick inte speciellt fort men efter sundsvall så torkade det upp och man kunde öka tempot lite, det fanns helt klart pulver till att göra säkra omkörningar :rofl .

Efter ca 75mil börjar träsmaken i röven komma krypandes och jag tycker att handlederna / fingarna började kännas ömma. Stannade till hos en gammal klasskompis i umeå för lite middag. Då kom ovädret! Visste att det hade jagat mig hela tiden, sagt och gjort ut och hoppade på hojen och drog iväg. Efter 2-3min så var det inte längre blött utan ganska bra väglag. I Skellefteå stannade jag för att tanka lite, då började det regna igen.. Bara att dra på igen och efter ett par minuter var det tortt.

Väl hemma igen så känns det skönt att ha avverkat de nästan 100milen som det blev. (98,6 för att vara exact..) Dock synd att min sesong är över, men en 100 mil han man ju med :banana Jag hade dock väntat mig ont i ryggen och liknande efter allt man läst gällande körställningen och längre turer, inga problem alls! Fast ont det fick man, i benen efter man suttit 100mil i sträck med tankning var 25e-30e mil. Det som känns mest ömt nu är händerna och handlederna, spec. gasarhanden/fingrarna. (såhär dagen efter)

Vet inte vad mer jag kommer på att skriva, är trött så hoppas att ni tar lite hänsyn till stavfelen...antar att det är ett par stycken.. Ber även om ursäkt gällande svordommarna men det är de enda orden som passar in nog bra..

// Tommy nu med sporthoj!

Nu ska jag ut och fira! (hoppas bara att jag orkar lyfta läsken ):fyllisar

Edit: Tack murra för att jag fick köra hem på din försäkring :tummenupp

Last edited:
Hehe ja hoppas du blir nöjd. :) nu ska jag nog köpa mig en dt 125a eller en crm o sladda runt me på vintern :) :tomten

//Mvh

Go cykel det där! :)

Se till att boka upp lite bandagar nu med så får du känna på hur det är att köra på riktigt. :tummenupp

75 mil är väl inget??
Var ju de sista milen som var de jobbiga då man började längta hem...

Dock så är ju bilen så fruktansvärt slö nu i jämförelse..längtar till sommaren!!

Xyron skrev:
Fel, 98 mil är skojj! :banana

Jaså du är hemma från krogen nu :D .

Grattis till hojen :tummenupp

Edit: Ojdå, jag är visst 1 timme sen...borde kanske gå och lägga mig :va

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...