Ny R1 -09?

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Är det någon som vet om det kommer en ny R1'a -09? Och isåfall, när släpps det bilder på den? Nu räknar jag inte med mittenuppslag i japanska tidningar på Photoshoppade hojjar.

Jag står i valet och kvalet om jag ska byta till en -08'a eller spara pengar och hojj i några månader till.

Info om nästa R1 (om det nu blir någon ny modell) kommer släppas i September enligt vad jag läst på R1-forum.

Varför köpa en -08 om du har en -07? Det är väl ingen skillnad?

Info om nästa R1 (om det nu blir någon ny modell) kommer släppas i September enligt vad jag läst på R1-forum.

Varför köpa en -08 om du har en -07? Det är väl ingen skillnad?

Nej, det är det inte. Men jag har råd med en ny och man lever bara en gång.

Helt rätt tänk :) Om det kommer en ny R1:a lär det väl komma en ny R6:a också? vill se en R6:a som har avgasröret under sittdynan (som nya Honda CBR600RR)

Last edited:
Läste lite på ett forum, dock bara rykten, många skriver att det bara blir flera färgval på 2009 års modeller (någon enstaka uppdatering) och att en ny design kommer 2010, men som sagt många verkar gissa rätt friskt

"I agree. The '08 is all-new. There's no way in hell Yamaha would make a bike for just one year and then completely redesign it a year later. No company does that. Car and bike manufacturers alike. It just doesn't make sense. All that will change next year will be the paint schemes. If anything, they'll just correct whatever flaws the '08 has. Like For '07, they corrected the tach and changed the airbox screws from the '06 model."

Last edited:
Läste lite på ett forum, dock bara rykten, många skriver att det bara blir flera färgval på 2009 års modeller (någon enstaka uppdatering) och att en ny design kommer 2010, men som sagt många verkar gissa rätt friskt

"I agree. The '08 is all-new. There's no way in hell Yamaha would make a bike for just one year and then completely redesign it a year later. No company does that. Car and bike manufacturers alike. It just doesn't make sense. All that will change next year will be the paint schemes. If anything, they'll just correct whatever flaws the '08 has. Like For '07, they corrected the tach and changed the airbox screws from the '06 model."

Det låter juh inte helt orimligt, då -08'ans färger ser mer eller mindre fördjävliga ut. Skulle man köpa en av dom måste man köpa till delar för ca 15000K.

R6 -08 räknas som en ny modell eftersom den uppdaterats på så många punkter.

R1 -09 kan mycket väl bli en uppdaterad version av 07-08 ungefär som 04-05 var identiska och -06 blev uppdaterad.

Det kan också vara så att det blir en helt ny modell med radikala förändringar i motor, ram och kåpor.

Skulle jag gissa så tror jag att det blir en uppdaterad version av 07-08 och att det kommer en helt ny modell 2010.

Den där quoten är ju helt felaktig om den handlar om R1:an. Låter mer som om han snackar om R6:an.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025