Ny röv på spettan!!!

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
BMW F650GS Dakar 2001, Triumph Sprint Sport 900
Spettans har fått ny röv.
Har fått inspiration från MrCrones R1a. Jag vet. Vissa verkar tycka att det är fel av mig att sno iden vilket jag fått kritik för. :va
Själv anser jag att det är inte värre än att använda material från en tidningsartikel när man skriver uppsats i skolan.
Bara man skriver källförteckning.

Snyggt blev det i alla fall. (enligt mig) :)

//200+

Bifogat

• bak tänd.JPG
    bak tänd.JPG
    35.6 KB · Visningar: 551
200+ skrev:
Spettans har fått ny röv.
Har fått inspiration från MrCrones R1a. Jag vet. Vissa verkar tycka att det är fel av mig att sno iden vilket jag fått kritik för. :va
Själv anser jag att det är inte värre än att använda material från en tidningsartikel när man skriver uppsats i skolan.
Bara man skriver källförteckning.

Snyggt blev det i alla fall. (enligt mig) :)

//200+

ja fan, va väl tjusigt :)

undra va bilprovningen tycker dock?

Jag själv avskyr när folk snor mina idéer och efterapar det jag gjort. Oftast är de då kaxiga över det med sina vänner, nämner inte att det inte är deras idé. :mad: :kocko

Samtidigt så vet jag att det inte går att komma undan. Men du ska ha en stor eloge för att du berättar att det inte är din idé! :tummenupp

Snygg röv förresten! (Har inte sett MrCrones, men han har nog en snygg han också!) :arsele

semper skrev:
ja fan, va väl tjusigt :)

undra va bilprovningen tycker dock?

Nja! Fåtr nog bygga tillbaka innan bes. men den är inte förrns 2005 så den dagen den sorgen...

Snyggare än det första du byggde. Väntar på att få höra ljudet med :)

Elvis fick ofta frågan om han inte var irriterad på alla Elviskopior, speciellt Paul Anka, som dök upp och försökte åka snålskjuts på hans populäritet. Han svarade alltid att den finaste formen av komplemang är när någon annan kopierar det du själv gjort.

Ingetnig kommer till utan något annat. Alla upptäckare står på ett berg av andras samlade erfarenheter. Att inte tillåta andra kopiera eller dra nytta av ens egna erfarenheter och kunskap tycker jag är småaktigt och klar sandlådevarning. "Du får inte måla din hoj som min för jag var faktiskt först!".

Teddy skrev:
Elvis fick ofta frågan om han inte var irriterad på alla Elviskopior, speciellt Paul Anka, som dök upp och försökte åka snålskjuts på hans populäritet. Han svarade alltid att den finaste formen av komplemang är när någon annan kopierar det du själv gjort.

Ingetnig kommer till utan något annat. Alla upptäckare står på ett berg av andras samlade erfarenheter. Att inte tillåta andra kopiera eller dra nytta av ens egna erfarenheter och kunskap tycker jag är småaktigt och klar sandlådevarning. "Du får inte måla din hoj som min för jag var faktiskt först!".
Kan bara instämma till 100% i det du skriver, om alla var tvungna att uppfinna hjulet så att säga varenda gång skulle det inte hända så mycket här i världen!

Snygg

Det är alltid snyggt med ny rumpa :arsele
Sen om man snor iden från någon annan det skiter jag i.

Robocop! Silverfärgen från hans rustning och glaset har samma färg som hans visir. Grymt!

Tycker fortfarande att baklampan är lite kantig dock, men det är väl bara jag.

Teddy skrev:

Så sant som det är sagt, men fortfarande visste folk då att det endast var kopior eftersom Elvis faktiskt var först. Skillnad är det om du har kommit på en idé som någon sedan stjäl utan att ge credits eller där den personen ifråga säger att det är hans idé. Det är inte annat än ren stöld.

Schysst mod! Vems idén sen var från början tycker jag spelar mindre roll. Var det MrCrone som kom på det helt själv från första början så är det väll bara kul att hans idéer lever vidare?

Therudeboy skrev:
Snyggare än det första du byggde. Väntar på att få höra ljudet med :)

Det är bara att komma förbi o lyssna... Sjunger fint... :yoparty
Hur går det får du tag i nån hoj eler?

200+ skrev:
Det är bara att komma förbi o lyssna... Sjunger fint... :yoparty
Hur går det får du tag i nån hoj eler?

Styr jobb i gbg nu i januari så hoj blir det i vår någon gång :) Har bara sån jävla besluts ångets över vad jag ska köpa för någon :(

om ja nu får se en snygg rumpa på stan... inte blir ja då irriterad om ja ser en precis lika dan rumpa strax efter... :tungan

Kentamannen skrev:
Så sant som det är sagt, men fortfarande visste folk då att det endast var kopior eftersom Elvis faktiskt var först. Skillnad är det om du har kommit på en idé som någon sedan stjäl utan att ge credits eller där den personen ifråga säger att det är hans idé. Det är inte annat än ren stöld.

Tyvärr så är det så att MrCrone lämnade jorde livet i sommras "VIF", så det går inte fråga han vad han tycker om det hela.

Men som vissa här säger hjulet måste ju alla härma... eller ska man ha ett 4-kantigt hjul?... Kolla bara på R1:an. Mycket av den vackra och aggresiva formen den har framifrån kommer nog från Ducati eller någon annan hoj. Människan är en kopierare...

Kopiera mera//Score

Score skrev:
Tyvärr så är det så att MrCrone lämnade jorde livet i sommras "VIF", så det går inte fråga han vad han tycker om det hela.

Men som vissa här säger hjulet måste ju alla härma... eller ska man ha ett 4-kantigt hjul?... Kolla bara på R1:an. Mycket av den vackra och aggresiva formen den har framifrån kommer nog från Ducati eller någon annan hoj. Människan är en kopierare...

Kopiera mera//Score

Beklagar, det visste jag inte. VIF.

Jag tänker inte säga något om att människan inte är en kopierare, men du förstår inte riktigt hur jag menar. Har du en nära bekant, eller en kompis till en kompis som fått se någonting som du byggt och designat egenhändigt, och sedan snor han idén från dig och hävdar att det var hans idé från början.
Tycker du det är att kopiera eller stjäla?

Vad jag försöker få fram är att det finns en skillnad. Och som jag skrev, att jag visar respekt för 200+ att han inte tar åt sig av att det var hans design. Det finns de som skulle hävda något sådant, what so ever.

Mvh K-man

Jonas skrev:
Snyggt! :tummenupp

Är det highpipes du har på den? Har du någon bild på hur det ser ut från sidan?

Ja det är High pipes...
Kan lägga upp en bild i morgon. Har inte tillgång till de andra bilderna i denna datorn...

200+

ps. Tack för all positiv respons ds.

Kentamannen skrev:
Beklagar, det visste jag inte. VIF.

Jag tänker inte säga något om att människan inte är en kopierare, men du förstår inte riktigt hur jag menar. Har du en nära bekant, eller en kompis till en kompis som fått se någonting som du byggt och designat egenhändigt, och sedan snor han idén från dig och hävdar att det var hans idé från början.
Tycker du det är att kopiera eller stjäla?

Vad jag försöker få fram är att det finns en skillnad. Och som jag skrev, att jag visar respekt för 200+ att han inte tar åt sig av att det var hans design. Det finns de som skulle hävda något sådant, what so ever.

Mvh K-man

Nej det kan man ju kalla stöld... Eller snarare patetiskt... Om man har kommit på nått och ens vän hävdar att det va han som kom på det så är det en ganska patetisk vän man har...

Jag förstår hur du tänker och jag håller med dig om mycket...

Men försök att sätta dig och komma på något som ingen annan har gjort innan...

Ha det // Score

Jonas skrev:
Snyggt! :tummenupp

Är det highpipes du har på den? Har du någon bild på hur det ser ut från sidan?

Äntligen har jag fått tag i en digitalkamera.. Här kommer ett par bilder från sidan.... :)

//200+

Bifogat

• snett bakifrån2.jpg
    snett bakifrån2.jpg
    67.5 KB · Visningar: 83
  • sidan2.jpg
    sidan2.jpg
    84.2 KB · Visningar: 86
Last edited:
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...