Ny Qvarna - 650cc

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hittade den här bilden på vad som sägs är en helt ny HVA på 650cc. Tyvärr inte mer info än så för tillfället.

This just in:
Den är tydligen officiell från HVA som en 2007a. Namnet är STR 650 CRC. En extra bild oxå. Några fler bilder finns HÄR
Dubbelkamsmotor och det knepigaste chassit nånsin??

Annan nyhet är att SM610 får insprutning från Mikuni.

Bifogat

• ny650Qvarna_small.jpg
    ny650Qvarna_small.jpg
    22.4 KB · Visningar: 645
  • ny650QvarnaBak_small.jpg
    ny650QvarnaBak_small.jpg
    53.6 KB · Visningar: 440
Last edited:
Supermoto skrev:
2611514 Hittade den här bilden på vad som sägs är en helt ny HVA på 650cc. Tyvärr inte mer info än så för tillfället.

This just in:
Den är tydligen officiell från HVA som en 2007a. Namnet är STR 650 CRC. En extra bild oxå. Några fler bilder finns HÄR
Annan nyhet är att SM610 får insprutning från Mikuni.

Vet inte vad du tycker men jag gillade den inte alls. Visst den är nytänkande men jag vet inte vilken som är fulast, ktm 690 eller den här. Tror att ktm tar priset där faktiskt.

Motorfakta:
STR 650 CRC
ENGINE: single cylinder 4 stroke
GEARS: 6 STARTING: electric with automatic decompressor
COOLING: by liquid
IGNITION: C.D.I. electronic, with adjustable advance
CARBURETOR: Kehin MX 41, dia 41
FRONT BRAKE: 320mm
REAR BRAKE: 220 mm
FRONT FORK : Upside down hydraulic telescopic fork, dia 50mm
REAR SUSPENSION: Progressive, with patented eccentric system for the continuous adjustment of the set-up, single shock absorber with external spring preload, rebound and compression damping.
FRONT/REAR TYRES: 120/70-17 160/60-17
KERB WEIGHT: 132 Kg
WHEELBASE: 1437,3mm
MIN. GROUND CLEARANCE: 333mm
SEDDLE HEIGHT: 900mm
FUEL TANK CAPACITY: 13 lt

Och massa mer bilder...

Bifogat

• CF5514_.jpg
    CF5514_.jpg
    20.2 KB · Visningar: 441
  • CF5524_.jpg
    CF5524_.jpg
    23.8 KB · Visningar: 409
  • CF5525_.jpg
    CF5525_.jpg
    31.3 KB · Visningar: 363
  • CF5532_.jpg
    CF5532_.jpg
    30.4 KB · Visningar: 368
  • CF5564_.jpg
    CF5564_.jpg
    26.6 KB · Visningar: 386
Last edited:
Ett par bilder till på 07orna

En SM610 (pendlarhojen jag skulle välja om jag skulle ha en) och en 450RR. Allt en HVA-fantast behöver :tummenupp

Bifogat

• 450RR_2007.jpg
    450RR_2007.jpg
    130.8 KB · Visningar: 170
  • SM610_2007_.jpg
    SM610_2007_.jpg
    23.9 KB · Visningar: 160
Supermoto skrev:
2611538 Ett par bilder till på 07orna

En SM610 (pendlarhojen jag skulle välja om jag skulle ha en) och en 450RR. Allt en HVA-fantast behöver :tummenupp

Dem där två kommer jag drömma om inatt. Mycket snygga!

ÄR 610 mer race än 650? 650 såg onekligen ut att vara lite touring men skenet kan ju bedra.

DR-Zätare skrev:
2611587 ÄR 610 mer race än 650? 650 såg onekligen ut att vara lite touring men skenet kan ju bedra.
Ingen av de två är race :fakta

Däremot 450RR. Det är en fetingracemotard :yoparty

Supermoto skrev:
....en 450RR.....
Kommer vi få några RR'ar till Sverige då ? Snackade med dom två norrmännen som kör RR, dels han på Anderstorp och sen den glae gutten i Strängnäs, och enl. dom så kommer Norge visst få ett par stycken 07-or medan vi i Sverige blivit utan tilldelning åter igen. Sant eller inte..... ? Den som lever får se. Det är väl i alla fall den just nu snyggaste ready-to-race motarden som finns för leverans.

Sen ang. 650'n..... 132 kg var inte farligt för en gatmoppe. Men att ens komma på tanken att jämföra 650'ns utseende med KTMs 690.... Ajjabajja ! 690n borde klassas som oönskat miljöfarligt mtrl så den stoppas redan i tullen. Det enda med 650'n som inte riktigt faller mig på läppen är den Yamma-inspirerade tanken (typ ett par år gammal fizzer).

.

Spider skrev:
2611754 Kommer vi få några RR'ar till Sverige då ? Snackade med dom två norrmännen som kör RR, dels han på Anderstorp och sen den glae gutten i Strängnäs, och enl. dom så kommer Norge visst få ett par stycken 07-or medan vi i Sverige blivit utan tilldelning åter igen. Sant eller inte..... ? Den som lever får se. Det är väl i alla fall den just nu snyggaste ready-to-race motarden som finns för leverans.

Sen ang. 650'n..... 132 kg var inte farligt för en gatmoppe. Men att ens komma på tanken att jämföra 650'ns utseende med KTMs 690.... Ajjabajja ! 690n borde klassas som oönskat miljöfarligt mtrl så den stoppas redan i tullen. Det enda med 650'n som inte riktigt faller mig på läppen är den Yamma-inspirerade tanken (typ ett par år gammal fizzer).

.

Ok ber om ursäkt :tungan

Spider skrev:
2611754 Kommer vi få några RR'ar till Sverige då ? Snackade med dom två norrmännen som kör RR, dels han på Anderstorp och sen den glae gutten i Strängnäs, och enl. dom så kommer Norge visst få ett par stycken 07-or medan vi i Sverige blivit utan tilldelning åter igen. Sant eller inte..... ? Den som lever får se. Det är väl i alla fall den just nu snyggaste ready-to-race motarden som finns för leverans.

Är det inte lite ironiskt om Norge för Qvarnor och inte Sverige? :)

Hqvarnas Race hojjar är såååå snygga:tuttar

Ryktades för att tag sedan att M. Tamburini skulle designa Qvarnas nya hoj på +600cc. Kan detta vara resultatet kanske :)

Synd att den inte gick mer i samma utseende på plast å tank som 450/510/610 ... nu e det lite väl mycket XT660/MT03 över tank å sadel :(

Ramen och stötdämparinfästningen verkar onekligen ball :tummenupp

Tycker oxå att qvarnorna är riktigt snygga, var sugen att köpa en 610sm för gata men det var ngn här på sh som sa att de var slöa som f..n.? Vad jag fattat så är serviceintervallerna ganska långa på denna modell så det borde ju va lockande för de som inte vill mecka. Ngn som kört en sån här som kan ge lite synpunkter?

Måste hålla med om att den ser ut som en Brutale mini.
Har även läst en intervju med chefen, där han säger att dom håller på och tar fram en v-twin oxå som ska sitta i qvarna hojjar.
Sedan till 08 kommer qvarna med den nya 250F hojarna (ny motor +ram), även nya ramar på 450/510.

Spider
Det var ju bara att det inte var någon som var ute i tid för att beställa RR:en förra året i sverige. Dom tillverkar bara 50st per år av den hojen, så först till kvarn är det som gäller.

650:n ser ut som ngn avart av Bmw:s Funduro eller nåt...:rolleyes: . Men visst ...Är motorn trevlig så varför inte ? Vad säger att man inte kan bygga om den lite efter eget huvud ?? Det gör man ju till viss del alltid i alla fall...:)

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger