Ny PC

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
YamahaJojje skrev:
Ja lite, sen slipper du sätta ihop den själv och dom har testat det. Har dock aldrig handlat på postorder av dom.
Kollade och grafikkorten är ju snuskbilliga, är de verligen nått att ha??

///M

Mingves skrev:

///M

Beror på vad du ska lådan till. Mitt grafikkortstips är Radeon 9800Pro. Skillnaden mellan 9800pro och 9800se är att se har 4 renderpipelines medan 9800pro har 8, dvs pro-versionen renderar dubbelt så mycket data på samma tid, vilket ger en prestandaökning på 50-70% eller så. Spana in THG för en jämförelse mellan 678965236548543 olika grafikkort:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Mingves skrev:

///M

NEJ!
Köp ett 9800Pro !! Det enda nvidiakort som är nåt att ha är isf FX5900.

//Berra

Tänk på att kolla upp cpu-kylaren som följer med. Lätt hänt att du kommer hem med en dator som låter som ett åskmoln.

cRoC skrev:
Tänk på att kolla upp cpu-kylaren som följer med. Lätt hänt att du kommer hem med en dator som låter som ett åskmoln.

Det råkade jag ut för, Jag köpte en helt ny dator som fungerar perfekt men den låter ju som ett flygplan. Ska lämna in den till Itel i Lund så monterar han 12 desibels fläktar i den. Då blir den tyst. Låter typ som vätskekylt då.

Padde skrev:
Det råkade jag ut för, Jag köpte en helt ny dator som fungerar perfekt men den låter ju som ett flygplan. Ska lämna in den till Itel i Lund så monterar han 12 desibels fläktar i den. Då blir den tyst. Låter typ som vätskekylt då.

Hör av dig till mig nån dag så fixar vi det annars :)

En kompis till mig lämnade in sin dator för hårddiskbyte, dom tog 200kr för det (enbart montage) :kocko

Last edited:
cRoC skrev:

En kompis till mig lämnade in sin dator för hårddiskbyte, dom tog 200kr för det (enbart montage) :kocko

Men dom monterade ju 12db fläktar, det klarar inte vem som helst! Det handlar faktiskt om att skruva skruvar och det är grissvårt. Tihi

cRoC skrev:

Inga problem att byta dom själv ju men det skulle vara nån konstiga verktyg för att få av cpu fläkten, Och jag går inte och köper sådana verktyg bara för att andvända dom en gång så jag låter helt enkelt han skruva på dom för nån tior, han gör det ju säkerligen under tiden man är där inne.

Uh, vad har du för prolle?

Padde skrev:
Inga problem att byta dom själv ju men det skulle vara nån konstiga verktyg för att få av cpu fläkten, Och jag går inte och köper sådana verktyg bara för att andvända dom en gång så jag låter helt enkelt han skruva på dom för nån tior, han gör det ju säkerligen under tiden man är där inne.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd