NY på forumet sen ett halvår

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Tänkte uppdatera mig lite här då det va ett tag sen, har lagt mc teorin på hyllan drygt ett halvår. började i fredags igen läsa teori. var idag inne skrev upp för A kortet, Hade då inte så stort självförtroende att jag skulle klara de, men till min förvåning så gick det vägen med 56 rätt av 65:) skit glad för tillfället,:yoparty. nu ska jag lägga energi på körningen och lågfarten, förhoppningsvis har jag kortet innan säsongen är slut. svårt få tag i tider bara, första lediga tid där jag bor är slutet på augusti.

Jag har nu fått tag i en suverän kille att övningsköra med på kvällarna, en körskolelärare. ni kan aldrig gissa vem, jo killen som är Ghost Rider, Ska köra med han ett par veckor sen, blir det uppkörning för min del:) Känner redan hur friheten kommer allt närmare, är helt underbart glida på en båge istället för sitta i en bil.

haha, ja man kan ju nästan tro det, nej men han har sadlat om, är mest på visningar nu tror ja med sin båge, börnar kör lite trix och sånt, tror nog inte ja skulle komma långt om jag gjorde lågfarten på bakhjul, haha:D

Så Fürsten har flyttat västerut och sadlat om och blivit körskolelärare?! Man upphör aldrig att förvånas.

Hur som helst önskar jag dig lycka till med körkortet och hälsar dig välkommen till forumet. :tummenupp

Ja man får tacka för välkomnandet, han verkar va en bra lärare iaf, så de kommer nog bli roliga veckor kan jag tänka mig, kan ju ringa när ja vill köra sa han, morgon mitt på dagen eller kvällen, håller er uppdaterad med info hur de går,

Sådär, uppkörning bokad. Tog en tid lite länge fram så jag hinner köra med läraren minst tre eller fyra gånger till, sen tänkte jag åka till skövde nästa helg och öva en hel dag på låg samt högfartsbanan. banan är utställd dygnet runt för allmänheten vilket är skitbra:tummenupp

Varit kontakt med körskoleläraren idag på morgonen, fick tid på fredag halv åtta att köra, han tyckte att jag skulle köra två dubbelpass bara för att få köra lite mer nu innan jag ska köra upp. så från halv åtta till kl tio sa han till mig. Är det inte en nackdel köra så länge på en lektion typ eller? jag mena ligga köra i 2 och halv timme på första, plus de är ju första lektionen.:D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla