Ny på forumet och med beslutsångest!

Köp utrustning och ta kortet först, handla sedan hoj. Dels får du testa på hur det är att köra nåt lättare och dels så kostar de förstnämnda oftast mer än man tänkt sig. Det blir mycket lättare att shoppa runt och provköra med ett körkort också.

Alla kör hoj av olika anledningar och visst finns det dem som har pansarkryssare som K1300GT, Goldwing mm och trivs jättebra med det. Mitt problem med den hojtypen är att de av komfortskäl i min mening offrar så mycket av vad som är essensen av att köra motorcykel. Alla extrakilon märks!
Jag vet i alla fall efter ett par år med A-kort och några motorcyklar senare att min uppfattning om vad motorcykelåkning handlar om för mig och vilken typ av hoj jag gillar inte stämmer så väl med vad jag trodde innan jag började.

Jag är glad att jag inte lånade upp en halv årslön för att köpa min första hoj (eller andra, eller tredje, eller fjärde förvisso) för att byta ett år senare. Hojar är som tjejer, första är sällan den sista och om man fick skulle man testa alla :hihi

Du har fått många bra svar och håller helt med notrightrider som beskriver det mycket bra.
Ändå säjer jag... köp med hjärtat. Skit i hjärnan. För du kommer precis som så många andra skita i vad vi svarar ändå! :)

Åk på provkörningsturne i vår och få en egen uppfattning, riktigt svårt att veta vad som passar om man inte kört (väg)hoj innan. Personligen tycker jag båda låter stora klumpiga och tråkiga men beror ju såklart vad man ska använda den till.

Lycka till!!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...