Ny på forumet - mektips

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
Tjenare!

Köpte en Husqvarna Tc610 -95 i supermotardutförande (mer eller mindre) för typ en månad sen.
Jag vet att det inte är den bästa hojen att köra supermotard med egentligen på grund av serviceintervaller osv. men det gör inte mig någonting, det är endå ganska kul att mecka oxå. :)
Men dom tidigare ägarna har tydligen inte tyckt att det varit lika kul...
Bytte tändstift och luftfilter och så direkt efter jag köpt den, och nyligen drevade jag om den (var fortfarande cross drevning på den :va ).
Men det blev nog för mycket för det dåligt servade drivpaketet så det typ pajade direkt när jag påfrestade det lite. Började tjuta som fan vid hög hastighet och skrapade vid lägre. Håller på att skruva isär motorn nu, har bara hunnit ta bort kopplingen än så länge och bara där var det en bricka och en lamell som va paj. :5sure Förmodligen är kugghjul osv i lika kasst skick...

Till saken nu...den går ganska ojämnt och jag antar att det är ventlierna som behöver justeras...eller? Vad kan det mer vara? Har skruvat lite med förgasaren men det gör ingen skillnad. Och på tal om förgasaren så är det slangar som bara hänger ut i luften, ser skummt ut men jag fattar inte vart dom ska sitta annars. :dummer :hihi

Last edited:
Back