Ny på en Honda VFR 800 -12

Persson85

Medlem
Gick med
19 Jan 2016
Hoj
Suzuki Gs1000G -82, Suzuki gsx750es -83, Yamaha Tracer 900 -18, Kawazaki Zx 750 -87, Kawazaki Z650 -1980
Hej!
Köpte mig häromdagen en Honda VRF 800 från 2012 som gått 895 mil bara.
Är det någon som har erfarenhet av dessa nyare vrf?

Har aldrig provkört en sådan förut men hört mycket bra om dom,
Vore trevligt att höra andras tyckanden om hojen som har provat dessa.

Jo jag vet, det blev ett litet impulsköp, sitter som e dröm på hojen och hoppas det känns lika bra efter många mil på den.

Har nog i princip köpt alla mina hojar otestade, blir mer spännande så:D

Du kommer med största sannolikhet blir mer än nöjd med din VFR.

Firman skulle göra en service på den och sätta på nya däck också så det är ok när våren kommer, sen är det 2.5 års garanti kvar på hojen, och förhoppningsvis är det inget som kommer behöva användas.

Brukar inte vara några större problem med dom. När det är dags för en ventilkontroll så kostar det endel, men annars är det oftast bara att köra.
Gå in på www.vfr-forum.se så kan du få lite nyttiga tips på vad som "måste" göras med din Viffer.

Välkommen in i träsket med V4:a :D

Jag har köpt i princip alla mina hojar otestade men så är man lite av en risktagare också.

Jag har kört en hel del vfr800 eftersom en körkompis har en sådan och kan säga den är mycket trevlig, betydligt mångsidigare än min xx. Den känns lättare och smidigare än xx'en, speciellt på småvägar.

Körställningen är mer vilsam än på min hoj och jag kände aldrig att jag behövde mer kraft i motorn. Hondakvaliten syns och känns.

Tack för bra svar, Det känns bra än så länge iaf, är traction control och handtagsvärme orginal även på en 12a ?

Du har köpt en jävligt bra hoj!:tummenupp
Hondagaranti som gäller i 5 år är ju tryggt. Hojen i sig är ju känd för att vara bra och problemfri.
Du får jävligt gott ljud om du byter till slipon, den blir dubbelt så rolig att köra då.
Du kanske redan har slipon på den?:)
Vad ska du sätta på för däck?

Kul att höra så bra om hojen, Cykeln är helt orginal, en man i 45 års åldern som plockade ut den 2013 och vårdat den ömt så cykeln är i mycket bra skick, Har haft funderingar på att montera slip on iaf.
Jadu jag vet inte riktigt än vad firman som har den ska sätta på för däck

VFR är fina hojar har testat alla generationer utom den äldsta, och det är alla förbaskat fina hojar att köra, man sitter kanon på dom! Äger själv en VFR -93 som jag verkligen gillar! Fantastisk motor som troligtvis kommer funka hur länge som helst! :)

Tror du kommer bli nöjd med din! :tummenupp

Har också köpt många av mina hojar otestade!

Hur är motorerna på dessa då, är det som en 600 så man lär hålla ganska höga varv för att det ska hända nått eller har man kraften ända från början på låga varvtal?

Har ägt en VFR800, otroligt trevlig hoj!
Den har mer linjär effektutveckling än en rak 600cc.
Bra drag hela vägen mao.
Och när VTEC går in drar den ännu mer (o låter bättre) :yoparty
Men slipon är ett måste!!

Tack för bra svar, Det känns bra än så länge iaf, är traction control och handtagsvärme orginal även på en 12a ?

Ju jag tror faktiskt traction control och handtagsvärme är standard på nya vfren!:hihi

Har du nån bild på pärlan och vad kostade den?:)

Tjena! Har ingen bild på den just nu men lovar att fixa det sen, Ja bytte in skotern jag hade en Ski-doo mxz 800 -08 och fick 33 i mellanskillnad.
Dom skulle ha 73 för hojen

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph