NY och lite frågor

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hej alla på sporthoj !!!!

Lite info Om mig själv
ålder: 23
bor: skåne län
intressen: Mc,träning och kampsport.

Nu är det så att jag har bestämt mig för att ta mc kortet och jag börja förra året men blev kuggad :rolleyes:, nu väntar jag på den nya säsongen så jag kan försöka igen. Förra veckan köpte jag min första hoj honda hornet 900 :banana.

När jag fick den var den tankad och redo, men vädret är skit :huvet. Så nu undrar jag hur jag ska underhålla den. Är det bra att starta den och låta den stå i 10 minuter typ 1-3 gånger i veckan och sedan krypköra med den så den är igång, För jag vill ju inte tömma tanken och mecka med allt det där man gör innan man ställer av den inför vintern. Är ju max 1-2 månader kvar innan man kan köra hoppas jag.

Och nu till den andra frågan, Jag gjorde ju mitt teoripov förra året och då måste jag väl inte göra riskutbildning 1 och 2 som kommer den här nya sessongen ???

peace out

Jag skulle inte starta den.Har inte startat mina nångång över vintern.PÅ med en c-teck eller liknande på batteriet.

Välkommen:tummenupp. Tyvärr tror jag att du måste göra risk utbildningen, jag måste det i alla fall när jag ska ta mellankort:huvet

Ok ska ta och kontakta trafikskolan och höra med dom se vad dom säger fan att man inte har det gjort =(.

Jag förvarar den i ett garage och man tackar för dom blixtsnabba svaren :yoparty. Men har du gjort teoripovet ??

Stäng soppakranen och låten den gå på tomgång tills den stannar.
Låt den stå tills asfalten har torkat.

ge fan i att starta hojen ifall du inte har tänkt att varmköra den ordentligt
sparar många timmars huvudvärk i vår
underhållsladda batteriet bör vara nog för de kvarvarande 1-2 månaderna

ok ska göra dett innan jag dra till gymet. har startat den 3 gånger hittills men det känndes fel, så nu ska jag stäng av bensin kranen och låta den slockna.

Cya Later

Last edited:
Ok ska ta och kontakta trafikskolan och höra med dom se vad dom säger fan att man inte har det gjort =(.

Jag förvarar den i ett garage och man tackar för dom blixtsnabba svaren :yoparty. Men har du gjort teoripovet ??

Jag har gjort teoriprovet när jag tog A1. Så enligt dem gamla reglerna skulle jag bara behöva köra upp och sen få mellankortet, men nu måste jag göra risk utbildningen.

Jag klarade Teorin förra året och jag måste göra Risk utbildningarna iår. jag hann inte ens misslyckas med uppkörningen. :tummenupp

Därför att batteriet drar ur sig själva.
Så de mår helt enkelt bättre av lite underhålls laddning

Har man en underhållsfri gel batteri av värde 1400kr så tror jag att den klarar sig.. :tummenupp
Jag vet måna som bara skruvar ur sina batterier och låter den stå kyligt. Men då har de inte någon feltema batteri heller! :)

Kentan gör så jag vet! :D :tungan

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey