Ny nyckel från ebay

GeForce

Zumba
Gick med
16 Feb 2007
Hoj
ingen...
Har tappat bort en/(två) svart nyckel till min hoj och yamaha finland skulle ha hutlösa 54€ för en okodad och oslipad.
Är det möjligt att köpa en från ebay, slipa den i en låsaffär och sedan åka till Yamaha center och koda om den?

Någon som har erfarenhet av ebaynycklar från hong kong, typ denna.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Moto...1078420QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Den röda nyckeln har jag förstås kvar.

Mvh,
Johan

Jag har köpt många delar till min hoj på ebay för vrakpris jämfört med en handlare. Kolla bara att säljaren har många omdömen och vad tidigare köpare har kommenterat. Men räkta med upp till 2 veckor leveranstid

Ingen som vet om ebay nycklar från hongkong duger lika bra?

Varför skulle det inte duga lika bra? :confused:

Som föregående talare skrev: kolla hans feedback. Han har 7528 i feedback varav 99% är positiv. Med andra ord har 7453 personer av dom som handlat av honom blivit nöjda.

Med andra ord: bara att köpa. Kolla bara upp fler som köpt samma nycklar och vad dom sagt.

Om det nu mot förmodan skulle vara skit så har du slängt en femtilapp i sjön. Värre saker har du nog gjort på en krogrunda en fredagkväll.

Last edited:
Det står ju inget om det är RFID-chip i den till imobilizern, maila o fråga det först så det verkligen är det, isåfall ser jag ingen anledning till varför den skulle vara sämre än en orginkalnyckel

Tack för svaren, det var egentligen just det som jag undra ifall de funkar med våra imobilizern. Orkar inte beställa nycklarna, åka till nyckelsmeden för kopiering och sedan åka 15mil till Yamaha och konstatera att nej dessa nycklar duger till ingenting.

Jag skickade och fråga försäljarna för säkerhetsskull.

//Johan

Har du provat att prata med nyckelsmeden direkt,
han kan säkert få fram både ämne och koda nyckeln.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026