Ny musikalisk tvekamp (Nightwish vs Therion)

Vilka är bäst?

• Antal röstningar
    0

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu är det dags igen, vilka är bäst? "Operametallens" svenska grundare eller finnarna som tog ut den till de breda massorna? Bägge två har 2004 släppt sina bästa plattor någonsin och står välförberedda i varsin ringhörna.....

Är lätt patriotisk och säger Nightwish. Gillar dem bättre även om jag knappast köper nån skiva med endera gruppen.. :yoparty

Varför? Tja, smaksak och många fina minnen..

Får väl erkänna att jag inte har hört något med Therion som har imponerat. Jag trodde, på fullt allvar, att det var ett hypat skandinaviskt band som drog någon obskyr "tyskland/spanien-i-en-VW-buss"-turne per år och sen spenderade fritiden med att spela in kassa utfyllnadsbidrag till halvskabbiga Tribute-skivor.

Chrille skrev:
Får väl erkänna att jag inte har hört något med Therion som har imponerat. Jag trodde, på fullt allvar, att det var ett hypat skandinaviskt band som drog någon obskyr "tyskland/spanien-i-en-VW-buss"-turne per år och sen spenderade fritiden med att spela in kassa utfyllnadsbidrag till halvskabbiga Tribute-skivor.

Har du hört Lemuria/Sirius B? Det är mästarklass på den musiken. Nightwishs senaste är visserligen mycket bra, men det är långt mellan mycket bra och mästerligt.

Nightwish är väl förvisso lite halvroliga, dessutom är ju Tarja en babe i tja kanske inte väldsklass, men skandinavienklass iallafall.

...ur en musikaliskt perspektiv är det dock så att jag tröttnar rätt snabbt på Nightwishlåtarna, medan Therion oftast har ett mycket större djup i sina låtar.

Att jämföra de två är som att jämföra McDonalds och en fin sushirestaurang, nightwish är hyfsad metal som duger att slölyssna på, Therion kan man lyssna på flera gånger och flumma in på de olika stämmorna och så vidare.

Någon som ska se Therion på SRF i år?

Therion är överlägset snyggast. menar vem som sett Djävulens Advokat kan säga mot!Charlize Therion vilken dag som helst! :tummenupp

:hehe

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...