Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

Det blir en blårykare igen, antagligen en Aprilia RS om man kan hitta en sådan någonstans på Malta :)
Mer tvåtakt åt folket!
 
Jag har provat min kompis Ducati Monster 1200.
Jag gillade den verkligen när jag såg foton på den, men när man sitter på den är den så otroligt stor och bred. Känns som en riktig touring-hoj enligt mig. Sen lät den helt underbart, den är riktigt snygg, och vilken motor.

Men för mig är den för stor och tourig. Men skulle gärna ha den som en extrahoj :tummenupp
Skulle vara intressant att få ta del av dina synpunkter gällande speed triple kontra monster. Körde du den nya med testastretta II motorn? Den ska tydligen kännas mycket mjukare än föregångaren. Storleken har dock inte ändrats så mycket. Har tittat mycket på speed triple också. Men Monsterns karisma lockar så kopiöst :Bugar
 
Köpte en Aprilia RSV4 i våras och är så larvigt nöjd, motorn är helt fantastisk, fortfarande när jag tänker på hojen får jag ett sånt där larvigt flin i ansiktet.
Personligen så anser jag att Ducati alltid gått sin väg, om inte twinnen är stark nog gör den större, och hojen lättare! Sen som nån skrev i ett tidigare inlägg, reklamfilmen för Suzukin var så hysteriskt dålig så det är inte ok att köpa en GSX-S bara på grund av det :D
Så för att sammanfatta, skulle jag köpa en nakenhoj idag så skulle det bli en Tuono, men måste jag välja mellan Ducatin och Suzukin så är det Ducati, med den vita linjen (corse alltså), för den måste vara snabbare?!
 
Köpte en Aprilia RSV4 i våras och är så larvigt nöjd, motorn är helt fantastisk, fortfarande när jag tänker på hojen får jag ett sånt där larvigt flin i ansiktet.
Personligen så anser jag att Ducati alltid gått sin väg, om inte twinnen är stark nog gör den större, och hojen lättare! Sen som nån skrev i ett tidigare inlägg, reklamfilmen för Suzukin var så hysteriskt dålig så det är inte ok att köpa en GSX-S bara på grund av det :D
Så för att sammanfatta, skulle jag köpa en nakenhoj idag så skulle det bli en Tuono, men måste jag välja mellan Ducatin och Suzukin så är det Ducati, med den vita linjen (corse alltså), för den måste vara snabbare?!

Jag går och är lite småsugen på en RSV4R för de är SÅ snygga, men jag är lite tveksam till ljudet baserat på hur det låter på youtube, skulle du säga att ljudet i klippen på YT är verklighetstroget?
 
All forskning säger ju att upplevelser ger mer och längre varande lycka så jag skrinlägger mina uppgraderingsplaner. Ett års värdeminskning motsvarar en rätt fet banåkarbudget för mig :banana
 
Jag går och är lite småsugen på en RSV4R för de är SÅ snygga, men jag är lite tveksam till ljudet baserat på hur det låter på youtube, skulle du säga att ljudet i klippen på YT är verklighetstroget?
En dag var jag ute och gick på Sveavägen, var i min egen värld. Hade en milkshake från donken i handen och brydde mig föga om omgivningen, från ingenstans hör jag ett vrål, en blandning av en stor lejonhanne och en R1 Crossplane med rätt pipor. Ljudet fångade mitt intresse som aldrig förr, när motorcykeln närmade sig så såg jag att var det just en RSV4-R. Bland det vackraste jag har hört på två hjul, så högt, vackert och så brutalt aggressivt.
 
En dag var jag ute och gick på Sveavägen, var i min egen värld. Hade en milkshake från donken i handen och brydde mig föga om omgivningen, från ingenstans hör jag ett vrål, en blandning av en stor lejonhanne och en R1 Crossplane med rätt pipor. Ljudet fångade mitt intresse som aldrig förr, när motorcykeln närmade sig så såg jag att var det just en RSV4-R. Bland det vackraste jag har hört på två hjul, så högt, vackert och så brutalt aggressivt.

Börjar bli lite sugen på att åka och klämma på en :)
 
Vad ska man med vxl indikator på hos ett monster ?? Bränslenivån tänkte jag likdanat på...men tycker att lampa som tänds räcker för mig på min Panigaler. Saknar den inte speciellt mycket. Tror inte det finns någon på Hypermotarden heller och även där har jag kunnat köra i ett antal år utan minsta problem...När jag tänker efter var det inte så många av de hojar jag dade som hade bränslenivåindikator...Monster S4RS..S4R...SR2..900..tror att det var ST4s som hade det.
 
Sålde min Gixxer 750 L1 för ngn månad sedan och sneglar lite på en Ducce 848 Corse, S1000rr (igen) eller en Apa Rsv4.. :va
Men det hela kan sluta med en "Crossplane" oxå :rolleyes:
 
Var till AVA MC idag och kände och klämde på en -14 1200 monster, startade även den och lyssnade på ljudet, dock med originalpipor. Jag är 1,84 och satt rätt så bra på den, knävinkeln var ganska skarp och sittställningen ganska framåtlutad. Överlag så satt jag bra som sagt. Fick även en offert på en -15 med termignoni. Ny -14 är slut på Ducatis lager. Och jag vill gärna handla av AVA, dom är mycket bra att ha att göra med. Fan va sugen man blev. Det blir ju lite mer pengar, men då blir det en ny -15 istället :hoppa
 
Jag har ingen bränslemätare på min ktm. Bränslelampan tänds med typ 3 liter kvar i tanken och en ny tripmätare startar som säger hur långt jag kört med den tänd. Funkar hur bra som helst. Men det är ju bara vad jag tycker. V-twin utan mätare alla dagar i veckan mot rad4 med mätare.

Bara provkört en ducce streetfighter och inte monstern. Men jag håller på duccen som ni kanske förstår! :)
 
Bränslemätare, kan det verkligen vara en avgörande faktor? Det finns väl trippmätare? Funkar på alla fordon när man lärt sig ungefärligt hur långt man kommer på en tank. Nolla trippen när ni tankat fullt, kör 30 mil, tanka och se hur mycket som återstår. Då vet ni.
 
Bränslemätare, kan det verkligen vara en avgörande faktor? Det finns väl trippmätare? Funkar på alla fordon när man lärt sig ungefärligt hur långt man kommer på en tank. Nolla trippen när ni tankat fullt, kör 30 mil, tanka och se hur mycket som återstår. Då vet ni.

Fast det är ju ett fullt acceptabelt önskemål, det är ju inte direkt så att det blir en teknisk utmaning eller enorma kostnader.
 
Nä, det är knappast en kostnadsfråga... Programmering och utrymme i LCD-fönstret snarare.
 
Den videon gav absolut inget begär alls. Om den hojen får en försäkringspremie över 2000kr hel /helår kanske den är vettig men fy vad karaktärslös och tråkig dem utger den att vara genom sin promotion

Ptja, hur fan Suzuki har tänkt sig att ens sälja en sån där när konkurrensen i stora nakenklassen aldrig varit tuffare än nu förstår jag inte? Till och med deras B-king är ju ballare än det där slätstrukna aset även om den i mina ögon är ful som stryk och mer ser ut som en raket än en motorcykel, så får man ju i alla fall ge den att den har karaktär.

Hojar som går före Suzuki GXS-S1000 i mitt tycke:
Aprilia Tuono V4 APRC
BMW s1000R
KTM 1290 Superduke
Kawasaki z1000
Triumph Speed Triple
MV Agusta Brutale
Honda CB1000RA
Nu när jag tänker efter så kan den här listan bli jävligt lång så det är nog lika bra att lägga ner....
 
Ptja, hur fan Suzuki har tänkt sig att ens sälja en sån där när konkurrensen i stora nakenklassen aldrig varit tuffare än nu förstår jag inte? Till och med deras B-king är ju ballare än det där slätstrukna aset även om den i mina ögon är ful som stryk och mer ser ut som en raket än en motorcykel, så får man ju i alla fall ge den att den har karaktär.

Hojar som går före Suzuki GXS-S1000 i mitt tycke:
Aprilia Tuono V4 APRC
BMW s1000R
KTM 1290 Superduke
Kawasaki z1000
Triumph Speed Triple
MV Agusta Brutale
Honda CB1000RA
Nu när jag tänker efter så kan den här listan bli jävligt lång så det är nog lika bra att lägga ner....

Suzukin verkar bli toksågad innan den ens har hunnit ut på marknaden :D
Nya monster 1200 ser faktiskt ut som ett mästerverk, den andas körglädje, attityd och är bara så fruktansvärt snygg :yoparty har fått topprecensioner överallt, björnstark motor, suveräna bromsar. Urban-läget som gör den ypperlig i stadstrafik. Betydligt snabbare än dom tidigare monstren. Valet borde faktiskt inte vara så svårt :kär
 
Börjar bli lite sugen på att åka och klämma på en :)

Gört! Ljudet upplevs bäst live, det är ju klart fylligare live, vilket klipp menar du så kan jag lyssna på det och recensera! :)

Och vad gäller GXS-S så hojen var snygg, men videon förmedlade ju noll känsla, det var en snubbe som åkte lite i vattenpölar, va fan. Man har ju hoj för att KÖRA!
 
Last edited:
Borde man inte åtminstone vänta med att döma ut en motorcykel tills man har sett den live och provkört den?
Jag menar nu pratar vi ju inte om nya Ducati Scrambler, utan Suzuki GSX-S 1000!
 
Gört! Ljudet upplevs bäst live, det är ju klart fylligare live, vilket klipp menar du så kan jag lyssna på det och recensera! :)

Och vad gäller GXS-S så hojen var snygg, men videon förmedlade ju noll känsla, det var en snubbe som åkte lite i vattenpölar, va fan. Man har ju hoj för att KÖRA!

Jag kollade nyss lite klipp att visa dig, jag har nyss köpt ett par bättre högtalare... Vill någon byta sin Aprilia mot en Ducati? :lol

Ja, det gjorde faktiskt SÅ stor skillnad.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top