Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

Är det verkligen ett stort problem? Huvudsaken är väl att det finns en varningslampa som tänds när det börjar bli lågt i tanken?
Och växelindikator för den delen, det finns väl varvräknare? Då spelar det väl mindre roll om man ser vilken växel man kör på?

Nu har jag aldrig haft dessa hjälpmedel på någon av mina hojar, så jag kanske inte är rätt person att uttala mig. Man kanske vänjer sig vid att ha dem och saknar dem när de inte längre finns?
Problem är det kanske inte, men vissa saker känns bara så korkat och onödigt att inte ha med, jag kan tycka att.. mellan tummen och pekfingret 99% av alla bilar som görs och kanske 99% av alla motorcyklar har en tankmätare av en anledning. Det kan resultera i att man blir ståendes efter vägen med mössan i handen om man inte har nåt som säger hur mycket bränsle man har kvar i tanken. Ofta kan det var så att det är för långt till nästa mack när man ser att reserven börjar lysa. Personligen försöker jag alltid påbörja varje tur med full tank, jag är ledsen, men jag ser absolut ingen vinning med att utelämna tankmätaren. Känns bara så korkat! Kommer säkert att köpa hojen ändå :D
 
Är hojlös för tillfället och hade tänkt att vara det nästa sommar med. Lite grann för att få tillbaka hojsuget igen. Men efter att ha sett Aprilias Touno Factory så är jag sjukt sugen på hoj igen. Ingen aning om vad den kommer att kosta I inköp eller försäkring. 2015_aprilia_tuono_v4_rr_factory_aprc_first_look.jpg
 
Problem är det kanske inte, men vissa saker känns bara så korkat och onödigt att inte ha med, jag kan tycka att.. mellan tummen och pekfingret 99% av alla bilar som görs och kanske 99% av alla motorcyklar har en tankmätare av en anledning. Det kan resultera i att man blir ståendes efter vägen med mössan i handen om man inte har nåt som säger hur mycket bränsle man har kvar i tanken. Ofta kan det var så att det är för långt till nästa mack när man ser att reserven börjar lysa. Personligen försöker jag alltid påbörja varje tur med full tank, jag är ledsen, men jag ser absolut ingen vinning med att utelämna tankmätaren. Känns bara så korkat! Kommer säkert att köpa hojen ändå :D

Jag håller med om att det verkar som en enkel sak att ha som standard och det är som du säger inte alltid säkert att man hinner till en mack när lampan väl börjar lysa. Hade en hoj där man hade knappa 5 mil på sig när lampan tändes, där gällde det att ha stenkoll på tripmätaren.

Önskar dig lycka till med hojköpet, vilken det än blir till slut. Det är ett väldigt angenämt problem det där med att väga fördelar mot nackdelar och komma fram till vilken av alla hojar man ska välja. :tummenupp
 
Det är lite det som skulle vara roligt att få veta mer av, vad gör folk tveksamma till en motorcykel som annars verkar så bra :)
tankmätare är en detalj som kanske stör, men jag är säker på att det finns fler saker som eventuellt kan sätta stopp.
 
Jag ser "fuel"

XovKenX.png

"trip fuel" = såhär långt har du kört sen reservlampan tändes.
 
Det är lite det som skulle vara roligt att få veta mer av, vad gör folk tveksamma till en motorcykel som annars verkar så bra :)
tankmätare är en detalj som kanske stör, men jag är säker på att det finns fler saker som eventuellt kan sätta stopp.

Monstern är helt sjukt snygg och jag skulle gärna ha en! men nu handlade det om vad som stör mig... Jag har svårt att tro att jag skulle må bra av att behöva se den bedrövliga instrumentpanelen varje gång jag körde.
 
Monstern är helt sjukt snygg och jag skulle gärna ha en! men nu handlade det om vad som stör mig... Jag har svårt att tro att jag skulle må bra av att behöva se den bedrövliga instrumentpanelen varje gång jag körde.

Gillar du inte Casio klockor?
 
Med begränsad tid och en lägenhet i centrala Sthlm = begränsade meckmöjligheter. Så har en viktig faktor för mig, varit att gräva efter en hoj som producerats ett tag och fått bra omdöme när det gäller driftsäkerhet. Jag hoppas på att kasta mig in i en djungel av exotiska italienare med tiden. Men första hojsommaren vill jag göra mitt bästa för att slippa leta verkstad och dribbla garantiärenden. ABS var också ett måste vid val av hoj.

/D
 
Jag har provat min kompis Ducati Monster 1200.
Jag gillade den verkligen när jag såg foton på den, men när man sitter på den är den så otroligt stor och bred. Känns som en riktig touring-hoj enligt mig. Sen lät den helt underbart, den är riktigt snygg, och vilken motor.

Men för mig är den för stor och tourig. Men skulle gärna ha den som en extrahoj :tummenupp
 
Jag har provat min kompis Ducati Monster 1200.
Jag gillade den verkligen när jag såg foton på den, men när man sitter på den är den så otroligt stor och bred. Känns som en riktig touring-hoj enligt mig. Sen lät den helt underbart, den är riktigt snygg, och vilken motor.

Men för mig är den för stor och tourig. Men skulle gärna ha den som en extrahoj :tummenupp

Jag älskar Speed Triple men den är ju inte så liten och nätt den heller :)
Självklart så skulle en Speed Triple krossa en Monster 1200 i en Shootout, MEN jag väljer ändå Ducati Monster pga ballhetsfaktorn och utseendet!
 
Monstern är helt sjukt snygg och jag skulle gärna ha en! men nu handlade det om vad som stör mig... Jag har svårt att tro att jag skulle må bra av att behöva se den bedrövliga instrumentpanelen varje gång jag körde.

Jag tycker att instrumentpanelen är fruktansvärt snygg faktiskt, nya H2 och R1 har också riktigt fina paneler.
 
Tankmätare kan man leva utan. Min SF848 hade ingen och jag klarade mig utmärkt. Man lär sig kvickt hur långt man kommer på en tank. Jag lärde mig även hur långt man kommer efter att lampan tänts:död

Har gjort precis samma erfarenhet med min Suzuki. These boots are (NOT) made for walking...
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top