Ny motarder

Ryderonthestorm

WoRkinG Class HerO
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
yz250
Beställde en ktm 625 i veckan som förhoppningsvis anländer i slutet på nästa vecka? Första ktm:en i min ägo och ska bli grymt kul :yoparty

Tänkte köpa lite plast, krashpuckar och slipon innan det e helt tomt på bankkontot:gnissla och behöver lite tips på utländska butiker som säljer lite tillbehör

Beställde en ktm 625 i veckan som förhoppningsvis anländer i slutet på nästa vecka? Första ktm:en i min ägo och ska bli grymt kul :yoparty

Tänkte köpa lite plast, krashpuckar och slipon innan det e helt tomt på bankkontot:gnissla och behöver lite tips på utländska butiker som säljer lite tillbehör

Grattis :)

plast till KTM har jag hört är billigt så, det var det iaf till min
orginal var billigare än UFOs :tungan

Plasten är inte mkt billigare i t,ex Tyskland så köp plasten här hemma!

Orginaldelar kostar ungefär lika mycket oavsätt vart du köper dem. Rekommenderar att du söker i 660-tråden för att finna (enorma) mängder med information om extra prylar..

aa okej

vart handlar ni då? karlstrommotor lelles? finns det några dämpare ute på marknaden som inte våldtar plånboken ?

Priset du anger är det slipon eller bolton?
Finns det till 660SMC?

Vad menar du med bolton egentligen? I mina öron så är bolton & slip-on samma sak! Fick ge 495 euro för mina par Titan ifrån Wings men nu ligger nog priset på 595 euro säkert. Kan bara säga att du lär inte bli missnöjd med ljudet iallafall. Kolla längst ner på sidan så finns det några bilder på mina rör. Kommer försöka ta fler bilder inom kort!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=103033&page=168

Priset du anger är det slipon eller bolton?
Finns det till 660SMC?

Det är samma dämpare oavsett 625/640/660 när det gäller -05/06

Last edited:
Vad menar du med bolton egentligen? I mina öron så är bolton & slip-on samma sak! Fick ge 495 euro för mina par Titan ifrån Wings men nu ligger nog priset på 595 euro säkert. Kan bara säga att du lär inte bli missnöjd med ljudet iallafall. Kolla längst ner på sidan så finns det några bilder på mina rör. Kommer försöka ta fler bilder inom kort!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=103033&page=168

Det är samma dämpare oavsett 625/640/660 när det gäller -05/06

såna får det bli :tummenupp är det visa som gäller eller?

såna får det bli :tummenupp är det visa som gäller eller?

Nä du för över pengar till deras konto, jo jag var också misstänksam när jag skulle beställa men kontakten med Marovic Gorazd har varit kanon. Letade först efter ett antal recensioner på andra forum ang Wings och blev mer övetygad att kunna skicka pengarna då! Finishen på dämparna är superb :tummenupp

Last edited:
Nä du för över pengar till deras konto, jo jag var också misstänksam när jag skulle beställa men kontakten med Marovic Gorazd har varit kanon. Letade först efter ett antal recensioner på andra forum ang Wings och blev mer övetygad att kunna skicka pengarna då! Finishen på dämparna är superb :tummenupp

låter bra, slänger iväg ett mail o snackar med honom...

Tror det får bli ett par Slip on från wings, får maila honom och fråga om pris mm.

Det var en snubbe som sa till mig att Bolt On är bara ljuddämpare.
Slip On är ljuddämpare + rör fram till grenrör. Skit samma bara jag får ett system jag kan monter utan att göra massa egna svetsningar mm.

Tror det får bli ett par Slip on från wings, får maila honom och fråga om pris mm.

Det var en snubbe som sa till mig att Bolt On är bara ljuddämpare.
Slip On är ljuddämpare + rör fram till grenrör. Skit samma bara jag får ett system jag kan monter utan att göra massa egna svetsningar mm.

Mmmm! :va Helsystem är ljuddämapre + främre röret. Slip-on / Bolt-on är enbart ljuddämparen! Jag fick med 2 st dubbelpluggar, ena ger 28mm utblås och den andra ger 32mm utblås och det är det sista jag kör med. Skiter man i dem så blir det ett 50mm stort ublås men ärligt talat så var det inge roligt att köra då!

bolt on = skruva fast ljuddämparen med muttrar = inte på KTM LC4
slip on = trä på ljuddämparen på avgasröret = KTM

Mmmm! :va Helsystem är ljuddämapre + främre röret. Slip-on / Bolt-on är enbart ljuddämparen! Jag fick med 2 st dubbelpluggar, ena ger 28mm utblås och den andra ger 32mm utblås och det är det sista jag kör med. Skiter man i dem så blir det ett 50mm stort ublås men ärligt talat så var det inge roligt att köra då!

Vad låg leveranstiden på? måste man bestycka om förgasare och liknande?
kanske väntar till första servicen isåfall och tar allt i en smäll.....

föressten vad brukar en service gå på? är ventiljusteringen som jag inte e så haj på det andra fixar jag själv...

Vad låg leveranstiden på? måste man bestycka om förgasare och liknande?
kanske väntar till första servicen isåfall och tar allt i en smäll.....

föressten vad brukar en service gå på? är ventiljusteringen som jag inte e så haj på det andra fixar jag själv...

Nja ca 1,5 vecka tog det, nja behövde inte bestycka så mkt men håll koll på tändstiftet så får du en fingervisning om hur blandningen är! Du hinner väl köra 100mil innan dämparna kommer eller? 1:a tror jag går på ca 1400:- billigare hos vissa andra, ventiljustering behövs nog inte ev släppa då det oftast är för tight än för stort glapp. Ska du lämna in eller göra själv?

Nja ca 1,5 vecka tog det, nja behövde inte bestycka så mkt men håll koll på tändstiftet så får du en fingervisning om hur blandningen är! Du hinner väl köra 100mil innan dämparna kommer eller? 1:a tror jag går på ca 1400:- billigare hos vissa andra, ventiljustering behövs nog inte ev släppa då det oftast är för tight än för stort glapp. Ska du lämna in eller göra själv?

Det gör jag säkert men det beror på om dom klarar att leverera hojen i tid, men det spelar juh ioförsig ingen större roll att ha dom liggandes här hemma en stund ifall cykeln dröjer... lämnar nog in första gången tills jag får lite kläm på hur det görs, sen tar jag över

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda