Ny motard, lämna in för service?

Empo

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Jag har ju precis nyligen köpt en spritt ny 625 SMC, första gången jag äger något NYTT :rolleyes:

Hur gör ni andra, och hur ska man göra när det är dags för service?. Jag kan ju grejja servicen själv väldigt enkelt...det vet jag. Men det känns nästan som att jag bör lämna in den för "simpelt oljebyte" ändå just för att få dom "viktiga" stämplarna i boken. Om jag nu skulle sälja hojjen nångång så kommer ju ingen tro att ja skött hojjen ordentligt om ja inte har en fin stämpel...lr hur ? :confused:

Va kostar en vanlig 100mila service av en KTM hos Lelles ?

Lämna INTE in den och gör det själv är iaf mitt råd.
En av anledningarna med motard, billig service och man fixar det mesta själv!

Jag köpte min hojj när den gått 240 mil och han som jag köpte den av hade bytt vid 10/50/100 mil.

Tror inte du kommer få den lättare såld för 1 stämpel eller om du sagt du gjort det själv.

Är inte helt ovanligt att motarderna blir inlämnade på 100mila har jag sett men där efter är det garanterat själv mek som gäller!!

Om du precis tagit ut hojjen har ju garantin ändå gått ut när du plockar fram hojjen i vår(om du inte åker året om).Då kan det ju kännas onödigt att lämna in.Om det nu fortfarande ett halvår som gäller på 625?

Jo 6mån sa dom. Men är inte det aningens lite?. Och hur är det med konsumentköpslagen..säger inte den 1 lr 2år ?.
Nu vart det lite "offtopic"..men, men

Empo skrev:
2556887 Jo 6mån sa dom. Men är inte det aningens lite?. Och hur är det med konsumentköpslagen..säger inte den 1 lr 2år ?.
Nu vart det lite "offtopic"..men, men

hmm, jag tror att 625 o 640 har 24 mån garanti o 660:n 6mån
men jag kan ha fel.

Sägs det 6mån så är det väl det som gäller. annars så kan man prova att köpa en cross och köra skiten ur den i 11,5 mån tills den rasar och se om konsumentköplagen gäller där. Jag skulle inte våga prova:rolleyes:

Sillen får du vara uppe så här sent:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...