Ny moderator :-)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej! Vill officiellt välkomna @Mr_Firestorm som ny moderator. Han har varit medlem sedan 2003 och blir en bra extramoderator att hålla inlägg och trådar i ton.

Vi har ju rätt lagom högt till tak här, och det är bara bra att alltid ha någon extra moderator och det är alltid trevlig när någon frivilligt vill hjälpa till :)

Allmänt, medan vi har SH på tråden. Utöver att hjälpa som moderator är alla tips om att förbättra sajten alltid välkomna. Allt från koda nya funktioner till layout och design och innehåll.

:shrules
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Tackar @Swedie
Jag ska göra så gott jag kan för att bidra till detta fantastiska forum.
Börjar väl med att presentera mig. Daniel Engström ifrån Avesta. Har åkt sporthoj sedan 20 års ålder. (Tycon Mc om någon minns) ?
Fyllde 40 förra året och kör en Suzuki GR 650 till vardags och har även en Gsxr 750.

IMG_20220829_091352.jpg

IMG_20220829_091237.jpg
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Härligt!
En "ungtupp" som snart har varit 20 bast på forumet ? Själv går jag under kategorin "grinig gubbe" som höjer medelåldern avsevärt här... Jättekul med folk som ställer upp ideellt och för en god sak. Eloge! ?

received_1067707764131919.jpeg
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Inte många, men tillräckligt för nu tror jag :) för många moderatorer kan nog ge en dämpade effekt för att man inte riktigt "vågar" skriva som skojigast :näsblod
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Du ser inte alla där.
Dessa är "personal" vilket är officiella moderatorer för hela forumet (generellt).

Det finns sedan från vBulletin en variant av moderatorer som inte anses vara personal med dom större bredare rättigheterna.

Så du kan alltså tekniskt moderera ett eget forum utan att vara angiven som den nya termen "personal".

Jag har inte heller 100% kontroll men ungefär så fungerar det i nya forumet.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Välkommen! :tummenupp

Det viktigaste är inte massor med moderatorer som sitter och läser varenda inlägg, eller som vissa har, att allt måste godkännas innan det publiceras, utan att någon reagerar hyggligt snabbt om man rapporterar ett inlägg. Det ska vara högt i tak, det är den som blir omkörd som får avgöra om det var bra eller inte. Sen är det bara plus när moderatorer kliver in i trådar och dämpar stämningen innan det har gått åt helvete helt, för ibland eskalerar ju saker och ting, eller går helt utanför ämnet i tex teknikdelen.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Att inlägg går utanför ämnet, inte sällan till det bättre, är väl själva definitionen av det här forumet. Egentligen är det helt orimligt att ett ämne måste bestämmas redan när tråden startas, vilket innebär innan den första tanken ens har tänkts, med tanke på att de flesta skriver innan de tänker. Vore mer rimligt att komma fram till vad ämnet är några sidor in i tråden. Se det som ett förslag på utveckling av forumet, även om det bör vägas in att det finns en viss risk för att jag kan ha skrivit detta inlägg innan jag tänkte ;)

Välkommen som moderator!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag tycker forumets medlemmar är riktigt bra, det finns oerhört mycket kunskap bland medlemmarna i de mest skiftande områden.
Det är inte mycket gnäll alls, man tar en tillsägelse utan att riva upp himmel och jord, det ger lite högre status nu än för låt oss säga tio år sedan.

Snabb respons på spam är också uppskattat från min sida i alla fall, och säkert många med mig.

Men...snart är det vinter, då ere bara att hålla i hatten :tungan
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Jag tycker forumets medlemmar är riktigt bra, det finns oerhört mycket kunskap bland medlemmarna i de mest skiftande områden.
Det är inte mycket gnäll alls, man tar en tillsägelse utan att riva upp himmel och jord, det ger lite högre status nu än för låt oss säga tio år sedan.
Kan bara hålla med, jag imponeras ständigt över hur otroligt mycket kunskap vi har samlat på detta forum.
Och hur många som är så otroligt hjälpsamma ?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Tackar @Swedie
Jag ska göra så gott jag kan för att bidra till detta fantastiska forum.
Börjar väl med att presentera mig. Daniel Engström ifrån Avesta. Har åkt sporthoj sedan 20 års ålder. (Tycon Mc om någon minns) ?
Fyllde 40 förra året och kör en Suzuki GR 650 till vardags och har även en Gsxr 750.

View attachment 475671

View attachment 475672
Vi behöver en projekttråd om en GR650. Jag gillar dom.
Är framdäcket felvänt? :)
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
@Björn F
Självklart har jag vänt på däcken! (båda för säkerhets skull) Jag har även tagit bort luftburken och börjat klippa bort onödiga delar av elsystemet. Hojen är ju ändå besiktningsbefriad nu!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
@Björn F
Självklart har jag vänt på däcken! (båda för säkerhets skull) Jag har även tagit bort luftburken och börjat klippa bort onödiga delar av elsystemet. Hojen är ju ändå besiktningsbefriad nu!
Då är det bara en förgasarrengöring kvar så går den som en dröm och alla lampor lyser igen. Korta kablar väger mindre än långa (inte fisken långa då da).
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top