Ny medlem

jta74

jta74
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
-91 Suzuki GS 500E
Hallå!
Är en "mogen" tjej som har tagit modet till mig att äntligen ta mc-kort. Har börjat läsa i teoriböckerna hemma. Tittar för fullt efter en mc som passar lilla mig. Funderar ev på 125:a som nybörjarhoj. Körde moppe för över 15 år sedan så jag vet ju iallafall hur man växlar =). Har någon något annat bra förslag på nybörjarhoj?

Välkommen :)
Ska också ta mc kort till våren (a1)
Ett tips om du tycker det är segt att läsa i böckerna. Köp ett tränings spel till datorn så kan du gå igenom allt, göra lite olika prov. Funkar jätte bra för mig :tummenupp

Välkommen hit och lycka till med pluggandet.
Rekomenderar inte en 125:a - du kommer tröttna på den efter de första två kilometrarna då du inte har så mycket effekt i motorn. Satsa helre på en lugnare 600 typ cbr600f så kommer du kunna njuta åtminstonde något år framåt.. :tummenupp

Last edited:
Jag håller med föregående taler. En cbr 600 F. Eller Yamaha thundercat. Dom är typ likadana. Jag har kört bägge två och kan rekommendera dom som nybörjarhojar.
Sen finns ju Kawa ER-6 också.

Lycka till :tummenupp

Välkommen! :) Håller med tidigare inlägg, en lite större hoj kan till och med kännas mer lättkörd än en 125. En 400 från 80-talet är nästan gratis om du vill välja budgetvarianten.

Jag håller med föregående taler. En cbr 600 F. Eller Yamaha thundercat. Dom är typ likadana. Jag har kört bägge två och kan rekommendera dom som nybörjarhojar.
Sen finns ju Kawa ER-6 också.

Lycka till :tummenupp

Instämmer där. Tog körkort i septemeber 2008 å köpte mig en hona cbr 600 f.
Bra nybörjarhoj. Väldigt lättkörd!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...