Ny medlem som hängt runt ett tag!

Mollgan

Bannad
Gick med
11 Oct 2012
Hoj
bmw s1000rr 12
Hejsan!!

Morgan heter jag och har hängt runt på forumet ett tag utan att regga mig innan nu,
Jag tog mitt mc-kort i sommras och köpte mig då en ny s1000rr ny.

Pga väldigt mycket jobb denna sommar så har jag inte hunnit med mycket mer än 100 mil på maskinen hoppas på många mer mil till nästa säsong:tummenupp,

S1000RR som första hoj :hihi Tänkte du spara pengar genom att hoppa över 5 uppgraderingssteg? Gillar hur du tänker :tummenupp

S1000RR som första hoj :hihi Tänkte du spara pengar genom att hoppa över 5 uppgraderingssteg? Gillar hur du tänker :tummenupp

Hur svårt kan det vara lixom? Har kört väldigt mycket moped när jag var yngre visst lite mera effekt i en s1000rr men principen är ju den samma:banana

Sant det, bara att gasa 200 ggr försiktigare med 200 ggr mer effekt ju.

Mollgan: Du har nog hastighetsrekordet att bli bannad:D

Du ska inte fråga lite om hur man kör i 200 knyck på slangen med din plastraket :hihi

Varför gå på en tjejhundra när man kan kliva upp på en riktigt hoj direkt, helt rätt Molgan!:tummenupp
Friskt laddat, halva åkern plöjd! :yoparty:hihi

Bara för att få lite perspektiv på hur stark den hojen är så kan man räkna lite...
bwm s1000rr: 190hk/202kg=ca 940 hk/ton
Bugatti veyron SS: 1200hk/1888kg=ca 635 hk/ton
940/635=ca 1.48 => Din bmw har nästan 50% mer hk/ton än den snabbaste produktionsbilen i världen...

Bara för att få lite perspektiv på hur stark den hojen är så kan man räkna lite...
bwm s1000rr: 190hk/202kg=ca 940 hk/ton
Bugatti veyron SS: 1200hk/1888kg=ca 635 hk/ton
940/635=ca 1.48 => Din bmw har nästan 50% mer hk/ton än den snabbaste produktionsbilen i världen...

Kommer ändå inte upp i 400 km/h för att en hoj har kast luftmotstånd jämfört med en bil :'(

Sen är en förare på 110 kg kommer också sänka hk/ton ration på hojen rejält. :P eller två jämfört med en bil

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026