Ny med försäkringsproblem :confused:

Kareem

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
-05 R1
Tjena !

Har nog samma problem som många andra, men måste ändå fråga.
Jag har precis tagit mitt mc kort och planerar att köpa en Fireblade.
Genom If så blir det en kostnad på ca 1800kr/mån (helförsäkrad) utan avställning.
Jag e 25 år.

Finns det andra alternativ ?

Gå in på Eniro.se och sök på försäkringsbolag så hittar du andra alternativ.

RIng runt till alla bolag, börja med insplanet så tar de fram den billigaste försäkringen på alla deras sammarbetspartners (fråga vilka de jobbar med) då har du fått bort en del i mängden. Halvförsäkring är ett alternativ om du har garage... Jag ringde runt till alla då vi skulle försäkra våran blade och det ligger mellan ca 10´000/år till 100´000/år hel/hel.

Lycka till!

Kolla med Folksam vad du kan få för premie med SMC-försäkringen. Den försäkringen får du teckna efter att du gått en broms- och kurvkurs/Sporthojskurs hos SMC på storbana.

Jag fick halva premien direkt med SMC-försäkringen gentemot deras basförsäkring! :tummenupp

Kolla med Folksam vad du kan få för premie med SMC-försäkringen. Den försäkringen får du teckna efter att du gått en broms- och kurvkurs/Sporthojskurs hos SMC på storbana.

Jag fick halva premien direkt med SMC-försäkringen gentemot deras basförsäkring! :tummenupp

jo men vad har du för självrisk sen då..? :3freak

Hej alla !

Jag e tacksam till alla svar jag fått. Jag e dålig på det här med försäkringar. Så har ni några förslag på vilka företag man kan ringa ? t.ex Folksam,If,Trygghansa osv. Jag har kanske missat några bra?

Ska höra med Folksam och SMC-försäkringen på måndag (imrg)

Pippi: Vad är insplanet ?

JAg har alltid trott att IF hade den billigaste försäkringen på min engelsman. Märkesförsäkring...ack vad jag bedrog mig! kollade med Bilsport mc och fick ner den med ca 3000 spänn/året!! Kolla runt det lönar sig..

GLÖM insplanet, skitkassa och du får felaktiga uppgifter av denna skitsida

Kan bara hålla med.. Insplanet e :arsele
Felaktiga priser + iaf jag har alltid hittat billigare premier på mina 3 bilar och 3 hojar utan Insplanets hjälp..

Förövrigt är premierna mycket individuella..
Hitta.se -> Försäkringsbolag- > Ringa runt.. Enda sättet att hitta bästa pris för just dig och din hoj..

Lycka till :tummenupp

Ett hett tips för oss som trivis och lever med de svenska vädret är att du ser till att ställa av och på hojen efter varje körning. De funkar perfekt för mej, ringer bara vv talsvar, tar max en minut! :tummenupp
Det fina med det här är att du minimerar försäkringskostnaden på din hoj.... alltså du kör helförsäkrad när du är ute sen är de garageförsäkring så fort du ringer och ställer av.

Ett hett tips för oss som trivis och lever med de svenska vädret är att du ser till att ställa av och på hojen efter varje körning. De funkar perfekt för mej, ringer bara vv talsvar, tar max en minut! :tummenupp
Det fina med det här är att du minimerar försäkringskostnaden på din hoj.... alltså du kör helförsäkrad när du är ute sen är de garageförsäkring så fort du ringer och ställer av.

Problemet är här att efter 5 (av och påställning) ggr så höjer IF din premie, sen fortsätter de höja och höja efter varje av och på ställning. Men det blir billigare i vilket fall som helst, om man planerar bara ha hoj en sässong.

Problemet är här att efter 5 (av och påställning) ggr så höjer IF din premie, sen fortsätter de höja och höja efter varje av och på ställning. Men det blir billigare i vilket fall som helst, om man planerar bara ha hoj en sässong.

Ok de kände jag inte till... Gäller inte på länsförsäkringar iaf, där jag har mina försäkringar....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman