Ny mc!

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Idag har en ny mc inhandlats! ÄNTLIGEN! eller ja! nästan iaf.! Betalat handpenning ska hämta den på lördag!

Blev en suzuki SV650S med highpipes (V&H) och underkåpa! Förra ägaren säger att den skickar iväg 102.8 decibel vad vet jag men snuskigt skönt ljud är det iaf.!

:banana :banana :banana :banana

Bifogat

• 17-17981841417.jpg
    17-17981841417.jpg
    87.4 KB · Visningar: 260
Testkörde en sån igår på suzuki tour visninge, Ljudet får en radfyraåkare att bli rädd då det lever faaan mellan benen :D

hållundan skrev:
Tjusigt. Du skriver highpipeS? Är det något specialsystem till SV650 med dubbla burkar?

ooops, sorry highPIPE ska det vara endast en burk men sicket ljud sicket ljud! jag är kär! :tummenupp

Fråga som säkert diskuteras 603434 gånger här på sporthoj men nu när jag ändå har gjort mig en egen liten tråd!

Hur stor chans är det att man blir tagen för att man har mer än 25kw? Den står reggad på det nu men strypsatsen sitter inte i värt att sätta i den eller kan jag köra runt på full effekt utan att oroa mig? Vad händer om jag åker fast? indraget körkort?

Last edited:
SvartR1a skrev:
Testkörde en sån igår på suzuki tour visninge, Ljudet får en radfyraåkare att bli rädd då det lever faaan mellan benen :D

Har inte kört twin innan jag satte mig för att provköra den där men ljudet är som du säger något helt otroligt :Bugar

prise skrev:
Hur stor chans är det att man blir tagen för att man har mer än 25kw? Den står reggad på det nu men strypsatsen sitter inte i värt att sätta i den eller kan jag köra runt på full effekt utan att oroa mig? Vad händer om jag åker fast? indraget körkort?

Först å främst GRATTIS till en fin hoj. :tummenupp

Ang strypningen så är risken att bli kollad minimal om den är reggad 25kw men om du blir kollad så åker du på olovligkörning dvs samma sak som att köra utan KK hur höga böterna blir och om körkortet dras in vet jag inte men det är väl inte helt otroligt.

MrGreen skrev:

Ang strypningen så är risken att bli kollad minimal om den är reggad 25kw men om du blir kollad så åker du på olovligkörning dvs samma sak som att köra utan KK hur höga böterna blir och om körkortet dras in vet jag inte men det är väl inte helt otroligt.

Jag vill inte uppmana dig till att köra ostrypt för att om du klotar och dom får reda på det LIGGER DU ILLA TILL. Jag körde dock ostrypt sen första dagen och lyckades klota. Det var bilens fel och polis kom aldrig till platsen. Hade dom kommit hade jag fått riktiga problem men en vanlig rutin check har jag svårt att tro att dom skulle ha kunskap och motivation till att kolla upp hojjen.

MrGreen skrev:

Men hur kan det va olovlig körning om man har A-kort utan begränsning?
måste ju bara gälla om man har A med begränsning eller kort för lätt hoj.. verkar ju totalt ologiskt annars, det enda logiska måste ju va att försäkringen inte gäller om den är försäkrad som strypt, inte fan kollar väl polisen ursprungseffekt eller vad den är reggad som.. borde väl va nöjda så länge man har kortet o regbevisen?!

kiwimaddog skrev:
Men hur kan det va olovlig körning om man har A-kort ursprungseffekt eller vad den är reggad som.. borde väl va nöjda så länge man har kortet o regbevisen?!

problemen kommer som sagt när man har A-Begrensad å klotar, annars är det ganska lungt. se bara till att försäkra på fulleffekt, så du är försäkrad när du kör. om du nu skulle smälla så får du ersättning för skadorna men du riskerar att bli av med kortet ganska stenhårt. vet inget om hur länge det blir eller hur höga böterna blir, men en hel del kan man nog räkna med. kör med insidan av skallen så går det nog bra,.

Tack för alla svar! :tummenupp

Får fundera på om jag ska strypa ner den eller inte när jag får hem den! Men om jag inte visste att förra ägaren hade plockat bort strypningen då? :rolleyes:

kiwimaddog skrev:
Men hur kan det va olovlig körning om man har A-kort utan begränsning?
måste ju bara gälla om man har A med begränsning eller kort för lätt hoj.. verkar ju totalt ologiskt annars, det enda logiska måste ju va att försäkringen inte gäller om den är försäkrad som strypt, inte fan kollar väl polisen ursprungseffekt eller vad den är reggad som.. borde väl va nöjda så länge man har kortet o regbevisen?!
Som frågan är utformad så tydde jag det som att han har begränsning på KK och svarade där efter

prise skrev:
Förra ägaren säger att den skickar iväg 102.8 decibel
Dock ett elände att inte passera besiktningen utan att behöva byta system och krångla. Sitter troligtvis i den sitsen själv nu. Min har gått igenom två gånger i rad, i princip utan någon marginal alls, men nu är det nog slut på turen.

Snygg sucka i övrigt :tummenupp

mb skrev:
Dock ett elände att inte passera besiktningen utan att behöva byta system och krångla. Sitter troligtvis i den sitsen själv nu. Min har gått igenom två gånger i rad, i princip utan någon marginal alls, men nu är det nog slut på turen.

Snygg sucka i övrigt :tummenupp

man ska ligga på gränsen :fakta :banana

gaaaaaah vill hämta nu är så jävla sugen på att köra!

grattis till hojen. då kanske vi får se dig på onsdagsturerna i framtiden då.

Grattis gubben! :krama Nu får du komma hit nästa vecka (på onsdag eller i helgen) och köra med mig! :)

BTW, hittade ett träd idag, det stod ivägen. :huvet

grattis till en fin hoj! :Bugar

visst är det twin:en som levererar skönast ljud, men stonkorna är fina dom oxå :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park