Ny MC?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har hört rykten om att det skall finnas ett nytt helballt MC-märke som tydligen skall släppas snart. Jag vet inte mycket mer, men den skall tydligen vara grymmare än alla andra MC-modeller. Man kan dessutom ha den till en hel massa nyttiga saker.

Har dock hört att det finns vissa måndagsexemplar som plötsligt svänger hårt höger i närhet av gångtrafikanter, ger fullgas vid övergångsställen eller där bromsarna bara fungerar 99,9% av tiden. Men annars går den tydligen av tusan.:yoparty

Funderar lite på att skaffa en sån här hoj, vad tror ni?
(Oroa er inte för mig, jag har ett bra MC-ställ, så jag klarar mig alltid.)

UrbanTiger skrev:
2682435 Tjöp en bra försäkring så ordnar det sej med det där stället om det blir lite skrapat, lixåm :tummenupp

Jo.... Men det är ett billigt ställ, så jag kan köpa ett nytt om det går sönder :P

Sitter just nu och funderar vilken färg jag ska ha på nya hojjen. Brun, svart eller vit? Finns även spräckliga modeller, men jag tycker inte dom är så snygga.......

Köp två så du har en i reserv om någon okunnig får för sig att det är något fel på din cykel och tvångsinlöser för omedelbar skrotning.

Abloy skrev:
2682704 Köp två så du har en i reserv om någon okunnig får för sig att det är något fel på din cykel och tvångsinlöser för omedelbar skrotning.

Äh, varför skulle någon tvångsinlösa den? Bara för att den svänger lite snett emellanåt? :va

Starstriker skrev:
2682711 Äh, varför skulle någon tvångsinlösa den? Bara för att den svänger lite snett emellanåt? :va

För att de är okunniga, såklart.

Ibland nöjer det sig dock med att du måste använda en förgasarkorg som begränsar hur mycket trottlarna kan öppna. Måste alltid användas när du sedan framför din cykel i närheten av andra människor och cyklar så att den inte tvärwheelar vid något rödljus eller rådhus.

Abloy skrev:
2682723 För att de är okunniga, såklart.

Ibland nöjer det sig dock med att du måste använda en förgasarkorg som begränsar hur mycket trottlarna kan öppna. Måste alltid användas när du sedan framför din cykel i närheten av andra människor och cyklar så att den inte tvärwheelar vid något rödljus eller rådhus.

Jag vet inte, är det en bra idé verkligen? Tycker inte det verkar lika tufft.
Risken är ju att hojjen kommer se lite töntig ut. Som en Derbi Senda typ. Jag vill ha riSpeCkT för min hoj.

Nemesis skrev:
2682729 Men du Christian, har du inget att göra på jobbet?:va

Nej, soft såhär i mellandagarna. Kollar på nya hojmodeller istället.

Kom inte hit och förstör min MC-tråd nu. Sist du kom in en en av mina trådar så stängdes den.

Last edited:
Starstriker skrev:
2682744 Nej, soft såhär i mellandagarna. Kollar på nya hojmodeller istället.

Kom inte hit och förstör min MC-tråd nu. Sist du kom in en en av mina trådar så stängdes den.

Det va nog för att du kallade mig korkad utan anledning.

/Jannis

Starstriker skrev:
2682725 Jag vet inte, är det en bra idé verkligen? Tycker inte det verkar lika tufft.
Risken är ju att hojjen kommer se lite töntig ut. Som en Derbi Senda typ. Jag vill ha riSpeCkT för min hoj.

Icke

Korgen ger en tydlig signall till alla som inte respekterar dig och din hoj att du sitter på ren dynamit som du kan släppa lös när det helst det dig behagar. Kan liknas vid en turbo, bara att den sitter monterad ger respekt, även om den skulle vara skuren.

Abloy skrev:
2682774 Icke

Korgen ger en tydlig signall till alla som inte respekterar dig och din hoj att du sitter på ren dynamit som du kan släppa lös när det helst det dig behagar. Kan liknas vid en turbo, bara att den sitter monterad ger respekt, även om den skulle vara skuren.

Här är ett spionfoto på den nya hojjen. Skulle tippa på att det här är en tidig prototyp. Satan vad cool den är. RespeCkt!

Var är det tänkt att den här korgen ska få plats igentligen:va

Bifogat

• prototyp.jpg
    prototyp.jpg
    11.1 KB · Visningar: 141
Starstriker skrev:
2682772 Det är inte omöjligt. Lämna min tråd ifred nu eller håll dig till ämnet (MC)

Ojj, tog det så hårt.

Jag kan skicka ett mail/PM till Swedie och be snällt så kanske han låsa upp tråden.

//Jannis

Starstriker skrev:
2682787 Här är ett spionfoto på den nya hojjen. Skulle tippa på att det här är en tidig prototyp. Satan vad cool den är. RespeCkt!

Var är det tänkt att den här korgen ska få plats igentligen:va

Montera den väl synligt, sen kan du sätta en dekal på tanken så ingen missar att du har en bad ass cykel som bara du kan kontrollera vilket i sin tur gör att polarens tribalsmotivlakerade gaffelben bleknar i skuggan av din best.

Finns i olika modeller, kanske kolfiber med titanskruvar skulle passsa på din nya hoj.

Abloy skrev:
2682813 Montera den väl synligt, sen kan du sätta en dekal på tanken så ingen missar att du har en bad ass cykel som bara du kan kontrollera vilket i sin tur gör att polarens tribalsmotivlakerade gaffelben bleknar i skuggan av din best.

Finns i olika modeller, kanske kolfiber med titanskruvar skulle passsa på din nya hoj.

Hmmmm. Men om jag nu vill släppa loss hojjens hela brutalitet....
Måste jag då skruva loss den här korgen först, eller kan man fästa den enkelt med kardborre så att det bara är att slita loss den när man vill spela allan?

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!