Ny mc-olycka 2 döda!

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Ny mc-olycka 2 döda!
En man och kvinna från Borås. Riksväg 47 vid Agnestad, strax söder om Falköpings centrum. 14.30 igår (torsdag) Enligt GP kom de ikapp två bilar. "Den förste passerades utan problem den andre blimkade vänster vilket mc-föraren enligt uppgift missade. Den ena dog direkt den andra något senare".

Allt i GP del ett sidan 11.
Mina tankar till de anhöriga.
Ni andra: KÖR FÖRSIKTIGT DÄRUTE!!! :4skrika

/H

Tråkigt..man måste vara uppmärksam såväl i låg som högfart..
Men det e klart BILFÖRAREN måste ju oxo ha koll...vilket dom ALDRIG har..
Har alltid utgått från principen att alla e idioter på vägarna..det har räddat mig nåra gånger bara i år..

Beklagar sorgen ..

janoshki-jonaz skrev:
Tråkigt..man måste vara uppmärksam såväl i låg som högfart..
Men det e klart BILFÖRAREN måste ju oxo ha koll...vilket dom ALDRIG har..
Har alltid utgått från principen att alla e idioter på vägarna..det har räddat mig nåra gånger bara i år..

Beklagar sorgen ..

Men får ju se till att vara uppmärksam själv också, man kan inte alltid skylla på bilisterna.......

Hur som helst väldigt tragiskt.

b-man skrev:
Men får ju se till att vara uppmärksam själv också, man kan inte alltid skylla på bilisterna.......

Nej, precis. Nu vet jag inget om just den här olyckan, men allmänt kan man ju säga att kör man i dubbla tillåtna hastigheten så kan man inte längre räkna med att bilisterna uppmärksammar en. Tänk på att man inte ens under omkörning har laglig rätt att köra fortare än vad det står på skyltarna.

6/5 En man i 30-årsåldern blev allvarligt skadad i en mc-olycka vid Solberga kryss i Kungälv på fredagsförmiddagen. Mannen fördes till Sahlgrenska i ambulanshelikopter, skriver GP.

När ska vi mc-folk ta ledningen i nollvisionen...Vi ligger ju inte bra till....

Man läser om en nya olyckor varje dag.. inte bra!

Kör lugnt nu, got damn!!! Inget kul det här :gråta

Inget kul att läsa, jag tillhör ju riskgruppen, återfallsgubbarna :rolleyes: På något vis sitter ändå det "6:e sinnet" där... alla andra är idioter och gör något dumt :confused: men det räddar en många gånger. Beklagar händelsen, ni andra, kör försiktigt.

Back