Ny mc, lackskydd?

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Blev som sagt en ny Kawasaki Z1000SX 2011:a :hihi men behöver man tänka på lackskydd? dvs lackkonservering. JohansMC rekommenderade nån form av skydd :confused:, men vi gick inte vidare med diskussionen då.
Hur har ni andra gjort med era nya hojar?.
Kanske räcker med skyddfilm på de utsatta delarna för stenskott etc? :va

Tjör i ur o skur från mars-dec, haft två nästan nya hojar och de har klarat sig bra.. Honda båda två. Sen beror det ju på hur petig man är men kan man få det för rätt peng är det väl en bra rekommendation. Det man kanske ska tänka på är att rekondfirmor inte alla ggr har svart bälte i att tvätta/polera motorcykel, är ju ingen raketforskning (bereonde på vem man frågar dock) men deras tvättmetoder kan ju vara lite "hårdhänta" eller fort och fel.

Funderat på det själv men aldrig blivit av, gjorde en Ditec behandling på den enda bil jag köpt brand new vilket jag var nöjd med.. behandlingen inte köpet.

Hojen är ju helt ny så att själv lägga på en bra lackförsegling (typ Sonax) kan inte vara något problem alls?

Jag skulle ha köpt på mig bra schampo, bra vax, och en bra lackförseglare och sen ägnat ett par timmar åt det.
Det är inte mycket lack på en hoj heller, så kör hårt! :yoparty

Klart du ska lägga på lackskydd på en ny och fin hoj. Men gör det själv, det är enkelt att göra nu innan hojen börjar bli repig som måste poleras bort

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT