Ny - Mc kortet ska tas sommarn 08

Valkommen, vad tar du for att lacka ett par kapor?
Har inga som ska lackas nu, men bah bra att veta for kommande hoj:)

:D Första jag också tänkte på när jag läste att han var lackerare.

Behöver han ju inte oroa sig så mycket för att lägga hojen iaf!

Har du B-kort? Det är i stort sett samma teorifrågor. Tror att det är 10 hojfrågor på provet.

Det finns nåt program för A-teori på Direct Connect som du borde kunna hitta ganska så enkelt.

Boka provet nu så får du lite eld i baken :)

Alltså jag tror inte att provet i sig inte är så himlans svårt.. Det kan jag plugga till ,... Grejern är så här att jag har inte så mycket erfarenhet o köra hoj över huvutaget.. Utan kört lite då o då bara.. o sen nu i Fredags så va ja o testade polarens hoj o då fastnade jag HELT!.. Så måste köpa en hoj om ja ska övningsköra..

Så funderar på ta teorin i slutet av sommarn så man kan köra en intensivkurs i början eller mitten på sommarn nästa år... tror ni om de??

// Q
:yoparty

Har du B-kort? Det är i stort sett samma teorifrågor. Tror att det är 10 hojfrågor på provet.

Det finns nåt program för A-teori på Direct Connect som du borde kunna hitta ganska så enkelt.

Boka provet nu så får du lite eld i baken :)

teoriprovet är inga större bekymmer. Min packethållare ser ut som decepticons logga (de onda i Transformers) så jag vill lacka om min båge till Megatron, du fixa va? :)

hehe det vet du! Skrik till bara!.. Fixar en färg som gör att du även kan köra dubbelt så snabbt.. en extra hal färg ;)

välkommen. Lycka till kör lugnt. bra då vet jag vem jag vänder mig till när jag ska göra mitt projekt till vintern;)

Skrik till bara :yoparty

Jag instämmer med ngn tidigare talare här, att försöka få teorin avklarad tidigare, vilket blir lätt match om du har tidigare B körkort :)
Välkommen! Och lycka till med körkortet!

Men teorin håller väl bara 1 år?... Vill juh ifall jag e tvungen o ta kortet nästa år ha så god tid på mig som möjligt när sommarn kommer nästa år :D

Last edited:
Alltså jag tror inte att provet i sig inte är så himlans svårt.. Det kan jag plugga till ,... Grejern är så här att jag har inte så mycket erfarenhet o köra hoj över huvutaget.. Utan kört lite då o då bara.. o sen nu i Fredags så va ja o testade polarens hoj o då fastnade jag HELT!.. Så måste köpa en hoj om ja ska övningsköra..

Så funderar på ta teorin i slutet av sommarn så man kan köra en intensivkurs i början eller mitten på sommarn nästa år... tror ni om de??

Exakt så var det för mig. Jag hade alltid varit sugen på mc-kort men lade det på is eftersom det kostar en del. Sen åkte jag med polaren på hans hoj i somras och blev så jääkla sugen - åkte och skrev teorin en vecka efter det. 2,5 månad senare så satt man där med kortet i bakfickan och flinade :)

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger