Ny mc, iordningställande?

AWALKM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2013
Hoj
Kawasaki Z1000 2009, Yamaha R6 2001, Honda MSX125 2013
Hej,

Vann budet på en ny Honda MSX125 på UNITS auktion:banana Hojen kommer från mc-huset. Utgår från att den är är sprillans ny och inte startad eller körd. Funderar därför om det är något särskilt man måste ordna med innan man brukar den för första gången? Har haft förmånen att köpa en ny hoj förr och då hade verkstaden den någon timme innan jag fick den.

Något jag ska tänka på? Se över så att allt sitter,kolla olja, ladda batteriet, tanka och sen köra eller vad? Någon som har koll?

Himla synd det med Mc-huset förresten.

Skoj!
Får du den i buren då menar du?
Hondorna är delvis demonterade beroende på storlek. Den där sitter sannolikt ihop helt. Alla vätskor är fyllda på samtliga hondor när dom är nya. Packa upp, ev. montera och kör!

Ehm, är den inregistrerad då? Annars måste ju det grejas också.

Den står monterad och klar. Så kolla vätskorna sen är det bara att dra ut och gasa.

Kolla handboken du får med.

Ha! Sant.

Skoj!
Får du den i buren då menar du?
Hondorna är delvis demonterade beroende på storlek. Den där sitter sannolikt ihop helt. Alla vätskor är fyllda på samtliga hondor när dom är nya. Packa upp, ev. montera och kör!

Nix tror den står ute i butiken.

Ehm, är den inregistrerad då? Annars måste ju det grejas också.

Hoppas jag...

Den står monterad och klar. Så kolla vätskorna sen är det bara att dra ut och gasa.

Ok, tack för alla svar:) Ska hämta den och lite annat smått och gott på ons, ska blir riktig spännande.

Du gav 23625kr och prislappen på den var 31900kr så helt ok!

Japp, jag är nöjd. Provkörde en MSX på lillemans och sen igen på Claessons. Fantastisk kul! Så jag var ute efter en, så när auktionen dök upp kunde det inte komma mer lägligt:banana

Någon som provkört en?

Jag hade kunnat tänka mig en liten Grom som vinterhoj. Mest för att det är en "riktig" motorcykel med scooterstorlek på däcken, vilket innebär att det finns stort utbud av billiga vinterdäck, men utan att man behöver sitta och skämmas på en förvuxen moped för det... Tyvärr har jag inte råd att köpa nån, jag gav 31 för min beemer, och det var smärtgränsen.. :P (Nån som känner för lite välgörenhet? ;) )

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!