Ny mc-film(?): Girl meets bike

mycket crashande i filmen...

Jag ska inte se den videon, det räckte med Probotectors kommentar:hej

Den verkar dogmafilmad.. En tam Dykes Of Anarchy? Och ja, mycket krascher, men det är ju en chey som kör så realism..

Så en rödhårig tjej köper mc och krashar men hojen skadas aldrig?
I dont see the point except for boobs.... :va

Jag googlade inget innan jag kastade mig in här och visade vad jag trodde var något dåligt försök av några gymnasieelever att göra en film.. Men nu har jag googlat, tydligen så är det en film, finns t o m filmgrejer att köpa http://www.kickstarter.com/projects/479898995/girl-meets-bike-fiction-feature-film , massa tishor och hjälmar mm, den kommer nog bli kult, jämförs med Easy Rider..

tydligen extremt lågbudget för fans och en smal publik..

Last edited:
Jag googlade inget innan jag kastade mig in här och visade vad jag trodde var något dåligt försök av några gymnasieelever att göra en film.. Men nu har jag googlat, tydligen så är det en film, finns t o m filmgrejer att köpa http://www.kickstarter.com/projects/479898995/girl-meets-bike-fiction-feature-film , massa tishor och hjälmar mm, den kommer nog bli kult, jämförs med Easy Rider..

Independetfilm är nog ordet du söker. Och har du inte hittat några siffror på budgeten så kan "extrem lågbudget" enligt amerikanska mått vara "bara" ett par miljoner svenska kronor.

Bara jag som känner igen mig i han som åker och svänger över vägen? ;)

Har för mig att jag såg någon film för jätte länge sen som jag tror hette Biker boys. Nån som känner igen den?

Last edited:

Independetfilm är nog ordet du söker. Och har du inte hittat några siffror på budgeten så kan "extrem lågbudget" enligt amerikanska mått vara "bara" ett par miljoner svenska kronor.

Precis som i Truckers inlägg så har detta varit på Kickstarter.
Kickstarter är en crowdfunding sida. Man har en idé, man gör en video där man presenterar sin idé. Plus skriver text där man kan beskriva ytterligare saker.
Man kommer på vad för belöningar (rewards) som de som stöder projektet (backers) kan få för olika stora donationer (pledge).
Sen har man ett mål, en viss summa pengar som ska samlas in. Får man in tillräckligt med pengar för att komma över gränsen så får man pengarna (Kickstarter och Amazon tar procent) och så ska det räcka för belöningar och pengar till att göra projektet.
Om kampanjen inte når upp till målet så får man inte en dollar.
De "pledges" som backers ger är lite som en blandning mellan köp och donation. För backers förväntar sig att få något i retur, men samtidigt investerar man i ett projekt som inte är färdigt och skulle kunna gå åt skogen.
Man skulle kunna säga att backers är riskkapitalister, fast i mindre skala än vad traditionella riskkapitalister vanligtvis är.

Vissa projekt är i idé stadiet när det läggs ut på Kickstarter, medan andra redan är halvfärdiga och kan behöva en del extra för att slutföra det.

Själv fick jag veta om kickstarter i samband med Double Fine Adventure
Ett projekt jag valde att stödja.
Om någon här gillade datta spel på 90-talet så kanske ni har hört talas om spel som Monkey Island, Full Throttle och Day of Tentacle ?

Hursomhelst, det är inget som säger att de $10,836 som Girl Meets Bike fått ihop på kickstarter (minus belöningar och avgifter) är deras hela budget. De kan ha pengar själv eller fått från annat håll utöver det. Men det bör rimligtvis vara en signifikant del av deras budget. Annars verkar det onödigt att lägga ut en kickstarter på det.

En idé...
Någon som tävlar skulle kunna lägga upp en kickstarter för att få sin säsong 2013 sponsrad.
Typ för $25 får man ett signerat vykort, för $100 får man sitt namn på tävlingshojen, för $1000 så blir man inbjuden till en racingweekend inkl. mat och kaffe, får träffa teamet och dylikt.

Om det nu finns någon som har talang för det här med att köra hoj, men som inte har massa pengar över.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna