NY mc-förare, NY mc-ägare och NY medlem!

HMohammed

Ny medlem
Gick med
20 May 2013
Hoj
Honda CBR 600F -98
Hejsan!

Ja, vart ska man börja och vad ska man berätta om sig själv?

Alltid varit intresserad av hojar, men tyvärr aldrig haft tiden till det.
Bestämde mig (2012) att "nu räcker det, nu ska jag ha MC" och som tur (skicklighet :P) blev jag godkänd och tog kortet, men tyvärr då vädret blev kallare och mindre hojar sågs till!
Blev inga åkningar med någon hoj alls, men fick nöja mig med kortet i handen i alla fall :rofl

Nyligen köpte jag min första hoj, en Honda CBR 600F -98. Underbar första hoj, precis som jag läste om den på olika forum. Lättkörd, skön och smidig.
Jag kan i alla fall inte säga mer än att det är en av de bästa första och även tillsvidare hojar man kan åka på!
BMW är och har alltid varit min NUMBER 1. Tittade jätte mycket på en r1100s innan jag bestämde mig för Hondan, något jag absolut inte ångrar!
Nu säger jag inte att BMW gör de bästa hojarna, men i just MIN smak, så gör de det hihi :arsele

Sen tog jag största steget, till att fylla i vad som krävs för att bli medlem här, så jag säger med ett stort leende... HEJ på er alla!

Mitt namn är Mohammed. Bor och studerar/jobbar i Kristianstad (Skåne).
En ganska "liten" stad, men med fantastiska vägar. Då jag inte är blixten på vägen, gillar jag att bara glida runt, och helst så mycket det bara går (ja, så länge soppan och plånboken räcker!).
Det är verkligen avkopplande tycker jag! Finns inget roligare!

Ja, vad mer kan man säga? Kanske finns det många som åker i Kristianstad eller i närheten? Bara att vinka till. Alltid roligt att träffa nya människor och även andra hojar! :P

Ta hand om er och kör försiktigt! -Mohammed

Tjena Mohammed, du har en viss förkärlek till ordet NY va?

Hur som helst, välkommen in i hojkollektivet :hej

Tack :)

Tjena Mohammed, du har en viss förkärlek till ordet NY va?

Hur som helst, välkommen in i hojkollektivet :hej

Förkärlek till ordet NY? Nej, men ville bara förtydliga att jag är Triple-New. Thats all! :yoparty

Tack ska du ha!

Nytt välkommen! :hej

Hehe, "Nytt välkommen"? :tungan

Tack :tummenupp

Välkommen in i gemenskapen

Tack morsan! :)

Haha, så skön bild, "You meet the nicest people on a Honda"!
Undrar bara varför han har handen på bromsen när hon bara håller tag med en hand?! :tungan haha

Välkommen :tummenupp Usch BMW kan man inte ha, ännu mindre de ungdomliga gubbarnas dröm r1100s, bra att det blev en Honda istället :yoparty

Tja tja och välkommen. Bor själv i Kristianstad och glider runder på en Ninja 750:). Möts antagligen på vägarna:banana

Välkommen :tummenupp Usch BMW kan man inte ha, ännu mindre de ungdomliga gubbarnas dröm r1100s, bra att det blev en Honda istället :yoparty

Haha, nej måste erkänna att BMW vet vad de bygger.
Honda lika så, därför min första hoj blev en. Och så klart, en CBR 600 :yoparty

Hej och välkommen :tummenupp

Hej. Tack :)

Tjabba, klart du ska ha en Honda.Resten är ju bara ren utfyllnad. :crash

Haha, får se hur det blir i framtiden. Hondan lär stanna ett bra tag till! :tungan

Ah, fresh blood. :D

Välkommen! :fyllisar

Haha, vvvaaaammmbbbbbbbyyyyyyrrrrrr :tungan
Tack så mycket!

Tja tja och välkommen. Bor själv i Kristianstad och glider runder på en Ninja 750:). Möts antagligen på vägarna:banana

Tack. Tror jag sett dig några gånger nu. Många gröna i KStad :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...