Ny mötesplats för oss hojåkare?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ledsnat på brostugan med alla laserkameror mm.
Barkarby outlet har grymt stor parkering, det finns en finfin raksträcka, mc-donalds har öppet till 23 och det finns en mack. Kan det bli bättre? Och börjar vi hålla oss där och samtidigt sköter oss kanske det kan finnas en LITEN chans att de släpper til på nå´n flygraka om vi insisterar och trycker på.

Så.. vad säger ni? Är ni med mig?

:hej

Vart är raksträckan :confused:
Flygrakan lär ju vara rätt kört att få tillgång till.

Jag tänkte kanske, kanske långt fram i tifen.. Det borde ligga i snutens intresse med..

Kom igen nu var inte så tjuriga.. vi kan väl försöka ses där nå´n onsdag?!

Det finns en liten raka precis neranför parkeringen. brevid gräset, lite kort men helt klart en busraka..

Last edited:
Jag är inte tjurig, jag ger bara konstruktiv kritik och försöker få fram en dialog mellan oss MC-åkare :eek:

Lötsjö använder ju den lilla flygrakan som finns (på flygfältet alltså) mellan 07.00 och 22.00 (typ). Sen är ju området lite "ruffigt" kanske.
Eller jag vet inte, kan ju funka iof.

Nästa Onsdag då?

Ang. flygfältet så är det ganska "kört" att köra där.
Järfälla kommun äger marken och den ena banan kan hyras för 5000:- per dag och då får området användas mellan kl 10.00 och 17.00 , klagar boende så avbryts tillståndet.

Ovan är vad den ansvarige i Järfälla kommun meddelade mig per telefon förra sommaren.
Med tanke på allt jävla klagande om flygbuller m.m. från boende så lär inte kommunen bli snällare på den punkten tyvärr.
Att använda raksträckan kvällstid är nog hyffsat kört tyvärr.

Jag vill inte vara en pessimist eller nåt men talar gärna om var kommunen meddelade förra året.

Jag gillar inte att sköta mig och följa Harry Haffas lagbok så jag kommer tyvärr inte att besöka Barkaby för att "sköta" mig :crash

/Nitrous

Akalla industriområde då?
Uppe vid Sun, där dom körde Black race!

Lång raka.
Ingen jävel störs.
Parkeringar finns.
BK och McD finns i omedelbar närhet.

Teo skrev:
Ledsnat på brostugan med alla laserkameror mm.
Barkarby outlet har grymt stor parkering, det finns en finfin raksträcka, mc-donalds har öppet till 23 och det finns en mack. Kan det bli bättre? Och börjar vi hålla oss där och samtidigt sköter oss kanske det kan finnas en LITEN chans att de släpper til på nå´n flygraka om vi insisterar och trycker på.

Så.. vad säger ni? Är ni med mig?

:hej
Brukar vara en del folk där ibland med både hojar och bilar.

När jag var och kollade på supermotarden för ett par veckor sedan pratade jag med en gubbe som bodde ganska nära flygfältet och han sa att de boende klagar hela tiden. Det fanns inga högtalare i bortre änden av banan och det berodde enligt honom på klagomål från grannar. Var visst ett jäkla liv så fort det var aktiviteter med motorer iblandat...

Kom till Arninge på lörda! Där brukar det vara en del bus på kvällarna! Där finns det en finfin busraka och en parkering som bilarna brukar göra lakrismaskar på! :tummenupp

John Holmes skrev:
Akalla industriområde då?
Uppe vid Sun, där dom körde Black race!

Lång raka.
Ingen jävel störs.
Parkeringar finns.
BK och McD finns i omedelbar närhet.

Bra val... :fakta

Och eftersom det tydligen inte finns något som helst intresse, inte ens för att flytta tråden till rätt forum, så skiter vi i det och fortsätter att åka till Brostugan med snutar och allt som hör till. :crash :rolleyes:

Biifer skrev:
Kom till Arninge på lörda! Där brukar det vara en del bus på kvällarna! Där finns det en finfin busraka och en parkering som bilarna brukar göra lakrismaskar på! :tummenupp
Arninge suger fet purjo. Bara massa bilar o fjortisar som står o försöker se häftiga ut, ingen action + antalet polisbilar som brukar vara där... :crash

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back