Ny liten terrormaskin

Alltså, jag håller med Nyteknik, redan 59.5 på en 97:a Honda visar att det är läge att klassa upp snart då vi har flera A-förare som kör ungefär lika fort.

56.7 på en 125:a är löjligt snabbt, Mr Linds tid i R1000 är fruktansvärt bra av en B-förare, men detta är strået vassare. Vad skulle ni sagt i 250 om ni hade en B-förare som körde 53:or? Att han borde vara kvar som B-förare?

Nu kommer Niko att klassa upp så det är inget att snacka om men jag förstår varför man undrar.

Fö är det en RS-04 han kör i år, förra året var det en 97:a.

OK ang Nikola Milovanovic så startade han sin rr karriär 1/4 03 då på 125 jr i slutet på förra året fick han testa Ali Ghanatis honda 125a och förstod sen vilken klass som ska ta honom till gp han körde några race förra året på en 125 racer men kom alldrig i mål vilket svemo påpekade när jag tyckte att han borde få klassa upp sig han har sen under våren visat goda resultat vilket jag har förstått ska vara klart nu för en a-förare license det lär vi märka på emet i Anderstorp :banana så nyteknik och co kan andas ut han kommer nog inte till b-rejset på lnkan

Sen som sagt:(Titum och Nyteknik): Min hoj är inte bänkad, det är andra hojar med detta kit, hojar som antagligen varit optimalt inskruvade och inställda.

Sen tror jag inte Nyteknik behöver oroa sig, jag planerar att åka 59 or på B-racet och även om jag skulle köra lika snabbt som en 250 på varvet blir det nog nästan omöjligt att vinna ett race mot den iom rakan ganska nära målgång.

Chris Ash skrev:
Sen tror jag inte Nyteknik behöver oroa sig, jag planerar att åka 59 or på B-racet och även om jag skulle köra lika snabbt som en 250 på varvet blir det nog nästan omöjligt att vinna ett race mot den iom rakan ganska nära målgång.

Jag kommer om allt går lite bättre än på Sviestadloppet köra låga 59:or. Menar du att det är för långt till mållinjen ur Sveistadböjen för att en 125 ska kunna vinna före en 250?

Nyteknik skrev:
Jag kommer om allt går lite bättre än på Sviestadloppet köra låga 59:or. Menar du att det är för långt till mållinjen ur Sveistadböjen för att en 125 ska kunna vinna före en 250?

Nja, alltså kör jag ifrån dig så kör jag ifrån dig, men blir det en sistavarvsduell så har du ju övertaget, hur f-n ska jag komma om dig från Bergskurvan till mål?

Chris Ash skrev:
...hur f-n ska jag komma om dig från Bergskurvan till mål?

I kurvorna kan du troligen köra fortare än jag och bör ha en fördel om du skulle vara före/brevid mig in i Bergskurvan.

Min 250 är ju bara 60% starkare än din 125 och därtill ca 30% tyngre.

Nyteknik skrev:
I kurvorna kan du troligen köra fortare än jag och bör ha en fördel om du skulle vara före/brevid mig in i Bergskurvan.

Min 250 är ju bara 60% starkare än din 125 och därtill ca 30% tyngre.

50% tyngre..... :7peta

Är jag före är det ju en annan sak, köra om i kurvor är alltid svårt, speciellt i Sviestadsböjen.......

Angående uppklassningen tycker jag bara det är intressant att de ibland förekommer åsikter om vem som ska klassas upp och inte. De berörda parterna har dels klassat upp förare i en massa år (Svemo) och vet vad de vill med sitt raceande ( aktuell förare) och det blir nog bra i år/till nästa år också. Förstår inte varför man ska ödsla energi på det som andra är satta att sköta och mig veterligen klarat bra de senaste 50 åren.

För övrigt vill vi se bilder nu. :mattias

Goodstuff skrev:
Angående uppklassningen tycker jag bara det är intressant att de ibland förekommer åsikter om vem som ska klassas upp och inte. De berörda parterna har dels klassat upp förare i en massa år (Svemo) och vet vad de vill med sitt raceande ( aktuell förare) och det blir nog bra i år/till nästa år också. Förstår inte varför man ska ödsla energi på det som andra är satta att sköta och mig veterligen klarat bra de senaste 50 åren.

För övrigt vill vi se bilder nu. :mattias

Såklart att det gör, det är ju något förbryllande när Svemo förr om åren klassat upp förare som kör 1.02 på Sviestad medan de nuförtiden är tveksamma att klassa upp en som kör nästan lika fort som Håkan Olsson.

Svemo är ju kända för att utföra allting klockrent och fläckfritt..... :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Såklart att det gör, det är ju något förbryllande när Svemo förr om åren klassat upp förare som kör 1.02 på Sviestad medan de nuförtiden är tveksamma att klassa upp en som kör nästan lika fort som Håkan Olsson.

Svemo är ju kända för att utföra allting klockrent och fläckfritt..... :rolleyes:

Och vi sitter inne med all info i fallet, vi vet precis vad SVEMO tycker och tänker och hur de diskuterar detta?

Vad spelar det egentligen för roll för andra i en mixad klass som 125GP? Ok att det är ytterligare en förare som är snabbare och b-förare. Annars då?

Skit samma. Är han b-förare i augusti får han jättegärna köra i samma klass som jag.

Goodstuff skrev:
Och vi sitter inne med all info i fallet, vi vet precis vad SVEMO tycker och tänker och hur de diskuterar detta?

Vad spelar det egentligen för roll för andra i en mixad klass som 125GP? Ok att det är ytterligare en förare som är snabbare och b-förare. Annars då?

Skit samma. Är han b-förare i augusti får han jättegärna köra i samma klass som jag.

Spelar ingen roll alls, visade bara min förståelsde för Nypaniks frågeställning.

Goodstuff skrev:
Angående uppklassningen tycker jag bara det är intressant att de ibland förekommer åsikter om vem som ska klassas upp och inte.

Detta handlar uppenbarligen inte om ovilja eller missunsamhet från min sida. Min naiva föreställning var att den som är riktigt snabb och seriös vill och ska vara A-förare. Övriga är B-förare. Enkelt.

Nyteknik skrev:
Detta handlar uppenbarligen inte om ovilja eller missunsamhet från min sida. Min naiva föreställning var att den som är riktigt snabb och seriös vill och ska vara A-förare. Övriga är B-förare. Enkelt.

Jag vet att det inte är ovilja eller missunsamhet men det var lite roliga kommentarer om b-race osv.
När det gäller uppklassningen i sig så finns ju ett system enligt vilket man klassas upp och det är ju uppklassningspoängen, tycker det är bra att det inte är helt godtyckligt heller. Det är ganska sällsynt att man klassas upp efter ett race, den enda jag vet på rak arm är Fredde Watz -97 även om det säkert finns fler.
Dessutom har inte vi en aning om vad de som är ansvariga för uppklassningen tänker eller hur de resonerar så diskussionen är ju lite onödig.
Att Milovanovic är snabb som tusan är vi ju ense om. :yoparty

Teddy skrev:
Kolla in JHA-kit på http://gpcmoto.com --> HONDA Race --> HONDA RS125 --> JHA 2004 RS-V KIT (UNLEADED ONLY).

Tyvärr kunde jag inte fixa till någon direktlänk, det kommer upp en varningsdialog när man högerklickar på sidan.

Där finner du både en beskrivande text och en bild på hela paketet.

Grattis till den nya hojen, Christoffer!

om du trycker på den varningsgrejjen som kommer upp när du trycker på höger musknapp, med vänster musknapp och håller in den och sen trycker på höger och släpper vänster så får du upp den där fina rutan ändå ;)

Goodstuff skrev:
Jag vet att det inte är ovilja eller missunsamhet men det var lite roliga kommentarer om b-race osv.
När det gäller uppklassningen i sig så finns ju ett system enligt vilket man klassas upp och det är ju uppklassningspoängen, tycker det är bra att det inte är helt godtyckligt heller. Det är ganska sällsynt att man klassas upp efter ett race, den enda jag vet på rak arm är Fredde Watz -97 även om det säkert finns fler.
Dessutom har inte vi en aning om vad de som är ansvariga för uppklassningen tänker eller hur de resonerar så diskussionen är ju lite onödig.
Att Milovanovic är snabb som tusan är vi ju ense om. :yoparty

Uppklasningspoängen gäller i B-klasserna, i de mixade klasserna är det SM-poäng och där klassas du upp om SVEMO tycker att du är tillräckligt snabb och säker.

Chris Ash skrev:
Uppklasningspoängen gäller i B-klasserna, i de mixade klasserna är det SM-poäng och där klassas du upp om SVEMO tycker att du är tillräckligt snabb och säker.

Skönt, då behöver man inte ens oroa sig för att man ska råka plocka b-poäng och därigenom blir påtvingad en uppklassning. Nu är saken biff, b-förare forever!
:)

Teddy skrev:
Skönt, då behöver man inte ens oroa sig för att man ska råka plocka b-poäng och därigenom blir påtvingad en uppklassning. Nu är saken biff, b-förare forever!
:)

Hähä, frågan är väl bara om man inte hade blivit B-förare forever hur man än vrider och vänder på det......

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back