Ny leksak

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ny investeringar på g
Hello

Nu är hoj jakten igång men för första gången har jag svårt att bestämma mig så jag ber om råd och förslag.

Här följer några hojar som jag har provat och är intresserad av.

Så kom gärna med synpunkter svagheter/styrkor mm mm:tummenupp

Honda Hornet 900

Kawasaki Z 1000

Kawasaki z 750

Ktm 950 sm

är inte ute efter en skrevraket utan en mer lek o bus hoj..

Testade en speed triple och tyckte den var hysteriskt rolig. Kanske kan vara nåt att lägga till i ekvationen?

Bara svagheter på dom där, köp en ducce streetfighter eller hypermotard istället

Nyanserat och bra svar, man kan inte tro att det kommer från en Ducce-ägare, inte alls :D

TS; Av de du nämnde så är det ju en som ligger långt före de andra, 950sm. Annars är det Z1000, de andra är lite väl tråkiga tror jag om du inte är nybörjare. Dock fullt dugliga, säger inget om det.
Hypermotarden är annars ett alternativ som Dahlgren säger, en riktig bushoj. Men S-modell är ett måste (jag hade snik :( ) och sen trim på det för original är de inte skitroliga.

Ducati Streetfighter. Jag har en sån. De är bäst.

Punkt.

Om 950 ligger högst upp, testa en SuperDuke innan du slår till. Betydligt roligare in min värld åtminstone.

Jag har ägt både Z1000 och nu har jag en KTM 950 SM, kan säga att så kul som jag haft med denna hoj är svårslaget, jävla fin karaktär och inbjuder till bus. Ingen långfärdsmaskin dock, för det är nog en z750/1000 mer lämpad.

Tycker min hornet 900 är riktigt skön att busa & leka med. Kanske inte har den mest upphetsande motorkarraktären, men den har en sjukt fin effekt & vridkurva då den leverar mkt av allt hela tiden. (Därav kan den upplevas lite tråkig iom det aldrig kommer någon topp med massa effekt) 110hk orignal. Vet inte vilken årsmodell av z1000 du kollar på men de lite äldre har ju inte mer effekt än en Hornet.

Ser att du bor på västkusten, kom gärna förbi Borås så får du prova min hoj om du vill! Jag har drevat ner den en kugg fram, moddat luftburken och satt in K&N filter, Slip-on. Och den är väldigt rolig kan jag säga. Slänger man på en PC3 så plockar de runt 110-115hk på bakhjulet med dessa mods.

Sen är det ju en Honda, den går och går utan några problem. Och med lite mods så ser den ju riktigt bra ut tycker jag. Sen en annan fördel är väl hondaförsäkringen och den är väl säkert billigast av de du listat upp! Gott om vrid och effekt för att köra långa wheelies :)

Såhär ser min ut. Med lite mods och ny framlampa :)

250404_10150174652296525_720041524_7110619_3459122_n.jpg

247139_10150174651846525_720041524_7110618_679162_n.jpg

Tittade också på ktm 950 när jag köpte min Hypermotard för något år sedan, efter att jag sett båda i verkligheten blev HM:en ett givet val. Den är så mkt mindre & smidigare än 950:n vilket jag uppskattade mkt då jag hade en Husa 650 innan:), där är ett riktigt bra vrid i HM:en & reser sig utan problem - bör väl kunna få en sådan för runt 80k (kanske inte S:en, jag hade bara den vanliga fast med helsystem)

BMW F800R är en kul bushoj, kanske "bara" 87 hästar men ett härligt vridmoment i motorn :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park