ny lägenhet

spoon skrev:
ja varför inte?
jag kan alltid hitta plats ått mig men min katt har lite svårare.

har nuvarande lägenheten tills på fredag iaf.

Då tycker jag du ska fråga dom om vart du ska ta vägen på fredag iochmed att du skulle fått lägenheten redan idag. Säg att du efter fredag inte har någonstanns att bo och undrar hur dom ska lösa det iochmed att dom bröt sin del av kontraktet

Markus skrev:
Hoppas det, tyvärr tror jag inte det är som på TV att det kommer en Sheriff och bär ut deras grejer... (fastän jag tycker deras möblemang borde vara förverkat).
Kronofogden kan begära polishandräckning vid vräkning. Jag har en polare som jobbade på kronofogden ett tag och han berättade rätt tragiska historier. Jag antar att kronofogden magasinerar grejorna i lägenheten på ägarens bekostnad eller så slängs det.

spoon skrev:
det är väll en flyttfirma som bär. varför titta på?

Tyvärr tror jag det här kan bli strul, men jag hoppas verkligen inte det:

"Så fort inneboende eller annan tredje man åberopar något som
rimligen kan utgöra hinder mot avhysningen får verkställighet
inte ske."

http://www.rsv.se/kronofogden/utsokning/12.pdf

Om de vill bråka kommer de kunna göra det, vilket tyvärr man måste säga att det finns risk för med sådana individer som inte kan skillnaden på 30/12 och 30/1.

har precis pratat med hyresvärden.
dom som bor just nu i lägenheten kommer flytta ut tills på fredag.
som kompensation har dom lovat nya vitvaror.

men kommer att klaga på högre instanns än bara lokalkontoret.
så här får det verkligen inte gå till.

Kommer skicka dit farsan att börja måla asap, det är inte vårt problem att dom bor kvar.

spoon skrev:
har precis pratat med hyresvärden.
dom som bor just nu i lägenheten kommer flytta ut tills på fredag.
som kompensation har dom lovat nya vitvaror.

men kommer att klaga på högre instanns än bara lokalkontoret.
så här får det verkligen inte gå till.

Kommer skicka dit farsan att börja måla asap, det är inte vårt problem att dom bor kvar.

Vitvaror nya är iofs en bra kompensation, ta LG kyl+frys med inbyggd lcd. :tummenupp (130 lappar)
Skulle absolut inte börja bråka förrän de som bor där nu är definitivt ute, är det något jag lärt mig the hard way så är det att ligga lågt tills man är säker. Skicka inte dit din farsa! Tänk om puckona börjar kolla upp hur de kan fördröja allt...:skrämd

spoon skrev:
farsan skulle ha börjat måla o fixa i lägenheten idag.
vad ska man egentligen ha i kompensation? skulle ju ha fått nycklarna 1200 och denna dag har ju inte precis gått ått att fixa i lägenheten. :huvet :4skrika

Din kompensation rimligtvis är att hyresvärden bekostar 1 dags målare/tapetserare/hantverkare, eftersom din daddy kunde BARA idag.... :) eller hur? :tungan

Cat skrev:
Din kompensation rimligtvis är att hyresvärden bekostar 1 dags målare/tapetserare/hantverkare, eftersom din daddy kunde BARA idag.... :) eller hur? :tungan

ja det är sånt du får köra med, dom har ju spräckt hela din planering.... :tummenupp

Och då får du en massa extra kostnader som inte skulle vart nödvändiga annars.... se till och få dom att ersätta dig nu!

Fast vitvaror är ju helt ok iof, men du måste ju ändå sova nån stans tills fredag.... eller hur?

Markus skrev:
Vitvaror nya är iofs en bra kompensation, ta LG kyl+frys med inbyggd lcd. :tummenupp (130 lappar)
Skulle absolut inte börja bråka förrän de som bor där nu är definitivt ute, är det något jag lärt mig the hard way så är det att ligga lågt tills man är säker. Skicka inte dit din farsa! Tänk om puckona börjar kolla upp hur de kan fördröja allt...:skrämd

snackade precis med honom som bor i lägenheten nu
dom har fått nycklar till deras nya lägenhet idag och har börjat packa.
och dom flyttar ut på torsdag, och farsan går dit i morgon och börjar måla i lägenheten så man kan iaf skicka in lite saker där på fredag.

har ju kvar denna tills på fredag så här kan jag ju sova tillsdess mitt i alla låder o tjafs.

ja en LG MÅSTE jag ha. Minst! :tummenupp

Hur kunde dom missuppfattat datumet då? Det kanske finns nån helt rimlig förklaring till varför det blev ett missförstånd. Kanske är hyresvärden eller den dom hyr i andra hand av som har meddelat fel. Om så är fallet och jag skulle vara den som bodde där så skulle jag gjort allt jag kunde för att jävlas om nån kom och börja vara sur och otrevlig och börja måla innan jag ens hunnit flytta ut. Men det kan ju vara så att dom bara är dumma i huvet också. Va bara en fundering..

Edit: Nu verkar det ju ha löst sig ändå.. va ju bra.

Cat skrev:

han har ju tagit ledigt från jobbet hela veckan precis som jag.
så lite där måste man oxå få tillbaka,

tänk er om man hade ståt där med världens flyttlastbil med flyttgubbar och allt! det skulle ha kostat skjortan och kalsongerna. :rolleyes:

TurboJugend skrev:
Hur kunde dom missuppfattat datumet då? Det kanske finns nån helt rimlig förklaring till varför det blev ett missförstånd. Kanske är hyresvärden eller den dom hyr i andra hand av som har meddelat fel. Om så är fallet och jag skulle vara den som bodde där så skulle jag gjort allt jag kunde för att jävlas om nån kom och börja vara sur och otrevlig och börja måla innan jag ens hunnit flytta ut. Men det kan ju vara så att dom bara är dumma i huvet också. Va bara en fundering..

Edit: Nu verkar det ju ha löst sig ändå.. va ju bra.
han kanske inser att han måste vara snäll och trevlig mot dom som redan är där... :kocko
Annars får han ju aldrig flytta in....

Miss_Orchidee skrev:
han kanske inser att han måste vara snäll och trevlig mot dom som redan är där... :kocko
Annars får han ju aldrig flytta in....

Har du skrivit fel eller läst fel? Det är förbannat störande när nån börjar vara nedlåtande bara för att dom inte fattar nånting.

Så här stod det "Kommer skicka dit farsan att börja måla asap, det är inte vårt problem att dom bor kvar." Det tycker iaf inte jag är särskilt snällt eller trevligt. Om det inte var deras fel att det blev ett missförstånd så tycker jag det är fel att göra så. Men nu kanske det var det.. jag vet inte. Allt löste ju sig ändå, så det spelar inte så stor roll längre.

TurboJugend skrev:
Har du skrivit fel eller läst fel? Det är förbannat störande när nån börjar vara nedlåtande bara för att dom inte fattar nånting.

Så här stod det "Kommer skicka dit farsan att börja måla asap, det är inte vårt problem att dom bor kvar." Det tycker iaf inte jag är särskilt snällt eller trevligt. Om det inte var deras fel att det blev ett missförstånd så tycker jag det är fel att göra så. Men nu kanske det var det.. jag vet inte. Allt löste ju sig ändå, så det spelar inte så stor roll längre.

det jag syftar på är att det målas ju endå hos folk om dom bor där eller inte är inte vårt problem. bara flytta deras saker bort från vägen. :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra